Pulzar

Művész

Adam Freeland

Adam Freeland

Sokan a világ egyik legjobb lemezlovasának tartják, ki Tayo és Rennie Pilgrem mellett harmadikként leginkább felelõs a ’nu skool breakz’, más - manapság talán helytállóbb - néven progresszív breakbeat-nek nevezett stílus kialakulásáért, mellyel új fejezetet nyitottak a breakbeat történetében.

  

A kifejezés - mely eredetileg Pilgremtõl származik - hármójuk Friction névre keresztelt - mára már megszûnt - klubestjének szórólapjain tûnt fel elõször, ám igazán Freeland ’Coastal Breaks II’ címû kompilációjával vésõdött be a közönség tudatába.

Adam pályafutását a kilencvenes évek elsõ felében kezdte, saját bevallása szerint new york-i tribal zenék, hip-hop, house, majd késõbbiekben a drum & bass, s természetesen az elektro, valamint a techno gyakorolt rá erõteljes zenei hatást. 1992-tõl - fõleg a brit fõvárosban - egyre többen ismerték meg nevét, egyre jelentõsebb londoni partikba hívták játszani, mígnem 1996-ban megjelent elsõ, Coastal Breaks címû mixalbuma, amit 1998-ban a már említett, történelmi jelentõségû második szelekció követett. 

Ugyan ebben az évben indította útjára Marine Parade nevû címkéjét, melyen többek között olyan nevek jelentették, és jelentetik meg felvételeiket, mint Kevin Beber, Ils, az Evil Nine, az Infusion, valamint a Freeland és Beber páros által alkotott Tsunami One projekt. Nem meglepõ tehát, hogy a label mára minõségi darabjaival tulajdonosához hasonló méretû elismertségnek örvend. 
Két év elteltével 2000-ben megérkezett a Tectonics kompiláció, majd egy év múlva az On Tour címû, ám egy szerzõi album még a mai napig várat magára. Persze nem ok nélkül.

Freeland - kirõl Carl Cox egyszerûen annyit mondott: övé a jövõ - az évek során a breakbeat utazó nagykövetévé vált, folyamatosan járja a világot, rendszeres vendég az Egyesült Államokban, valamint Ausztráliában. Fellépései során legendás technikájával, valamint amikor csak lehet három lemezjátszóval igyekszik ámulatba ejteni a közönséget, sõt nem ritka, hogy samplerek használatával még inkább fokozza a hangulatot. 

Természetesen az elismerések a szakma részérõl sem hiányozhatnak: tavaly On Tour címû válogatását 2001 legjobb breakbeat lemezének választották a Breakspoll szavazásán, míg a pár héttel ezelõtt megrendezett idei Breakspoll Awards "a 2002-es év legjobb lemezlovasa" címmel tüntette ki, a jelen elektronikus tánczenei élet egyik legjelentõsebb lemezlovasát.

soundcloud.com/​adamfreeland

Archív partyajánlók

Biográfiák

  • Andrea Parker

  • DJ Shadow

    Az 1973-as születésű Josh Davis a kaliforniai Davis városkában nőtt fel, már kilencévesen hiphoprajongóként szkreccselt, tizenhárom évesen már saját mixeket és saját ritmusalapokat készített, aztán később baráti kölcsönökből vett egy samplert, és végképp megpecsételődött a sorsa.
  • Dj Krush

    Volt motoros jakuza és Trip-hop nagymester Japánból.
  • NorY

Kapcsolódó cikkek

  • Világsztárokkal jubilál a Hegyalja

    [Friss] A jövőre 10. alkalommal megrendezésre kerülő Hegyalja Fesztivál minden eddiginél nagyobb port kavar. Legalábbis ami a programokat és az új fellépőket illeti. Merthogy por aligha lesz, hála a komfortossá változtatott helyszínnek, lesznek viszont nagy nevek, még nagyobb zenék és végeláthatatlan élményáradat.

Ajánlott lemezek

  • Adam Freeland és a Rock!

    A Grammy jelölést begyűjtő producer, Adam Freelend hamarosan leleplezi új szerzői albumát, amely Júniusban várható ezúttal új névvel. Eddigi albumaitól eltérően az előadói név simán Freeland. Hogy miért? Most megtudhatjátok!

Zenei stílusok

  • Trip-hop

  • Breakbeat

    Minimalisztikus jellegű. Jellegzetes vonása a 3/4-es ütem.
  • Minimal

    A klasszikus techno mellett egyre nagyobb teret hódított magának a minimal hangzás, a minimal techno.
  • Techno

    Az első időszakban általában a Roland TB303/TR808 / TR909 dobhangmintákból egyszerű 4/4-es lábdobbal, és az első analóg szintetizátorokkal majd virtual analog hangszerekkel készítették a művészek ilyen stílusú zenét.

Ajánlott rádiók

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó