A Travel Agency EP egyenes ági folytatása a Basic albumnak, azonban Cadik ezúttal elrugaszkodik a lecsupaszított, földbedöngölő beatektől, és a stílusszabályokat megszegő (IDM) elektronikából idecsempészett játékos, naívan analóg dallamokkal lazítja a feszes ütemeket. A közreműködő MC-k listája a Basic óta már nem számít csodának egy magyar lemezen sem, ismerős nagyágyúk ragadnak mikrofont a vokális számokban. Név szerint a detroiti Elzhi és Black Milk, a Stones Throw atlantai angyalkája, Stacy Epps, és a nálunk többnyire drum and bass ceremóniamesterként ismert Dynamite, aki az EP leglazább számában szövegel. – Valdinger Gábor (ImpulseCreator – www.drumandbass.hu)
Tracklist
1. Melong
2 .Let It Free feat Black Milk & Elzhi
3. Relax feat Dynamite Mc
4. Soul Shaker
5. Don't Stop Us feat Elzhi & Black Milk
6. Nu Love feat Stacey Epps
Megvásárolható
Akt Records (Budapest, 6. ker., Lovag utca 17.) | White Label (Budapest, 5. ker., Irányi u. 5.)
Elérkezik a nap, az óra, mikor mindenki vágyik a technóra, s egy kis csapat összefog, hogy csak partizók, nem titok, megszületik a terv, nem kicsi, elterjed a hír egy picit, és az emberek egy oldalra jutva nézik, ezek tényleg ezt érzik?
Zach Saignaw, azaz Shigeto egészen frissen tűnt fel az úgynevezett „post-dubstep” szcénában, hogy tavaly a Ghostly International jóvoltából alaposan megszórja közönségét egy sorozat EP-vel, aztán a sorozatot megkoronázandó, az év végén a Full Circle nagylemezzel. A Detroit-környéki egyetemvárosból, Ann Arborból származó, japán nagyszülőkkel bíró, de Londonban is több évet eltöltő, jelenleg Brooklynban élő művész igazi műfajok közötti-feletti produkcióján jócskán nyomot hagynak Detroit fémes ritmusai, a brit főváros folyton új utakat kereső kísérletezőkedve, a keleti part absztrakt hiphopja. Mindehhez, a családi hagyományból merítve, némi élő dzsessz – Shigeto gyerekkorában dobolni tanult, eredetileg dzsesszdobosnak készült New York-ban -, hiszen Shigeto élő fellépésein a laptopok-kütyük mellől előszeretettel ül be a dobszerkó mögé, hogy némi hozzáadott beattel dobja fel az amúgy sem egyszerű ütemeket.
A dubstep eredete a szintén "brit találmányként" aposztrofálható uk garage-ból vezethető le: a pattogó, gyors, r'n'b vokálokkal és a korai drum and bassból ismert basszusokkal megtűzdelt, alapvetően optimista kicsengésű műfajban akadtak kísérletező kedvű producerek, akik a sémát és annak tempóját - körülbelül 140 bpm - alapul véve egy sokkal sötétebb, ridegebb hangzásban kezdtek gondolkodni.