Az ország szinte minden megyéjéből és a közeli határokon túlról is érkeztek látogatók az idei SZINre, ami Szeged legnagyobb turisztikai vonzereje és a felmérés szerint a helyiek is büszkék a fesztiválra, ami az elmúlt több mint 50 év alatt teljesen összenőtt a várossal. A megkérdezettek többsége, 60%-a szerint a fesztivál a legjelentősebb kulturális szerepet tölti be a város életében, de további 33% is úgy nyilatkozott, hogy „szegedi fesztiválok sorában előkelő szerepet foglal el" a SZIN. A kutatás kitért arra is, hogy mennyire növeli a Szegedi Ifjúsági Napok Szeged reputációját: a megkérdezettek nagy többségének, 65%-ának véleménye, hogy a SZIN jelentősen és további 28% szerint is bizonyos mértékben növeli a SZIN Szeged hírnevét. Az itt fellépő nemzetközi sztárok közül többen is kíváncsiak voltak a városra és kérték, hogy a szervezők mutassák meg nekik Szeged nevezetességeit.
A kilátogatók között rákérdeztek, mi motiválta őket, hogy eljöttek a fesztiválra. A megkérdezettek többsége a bulizást és a barátokat tartották a legfontosabbnak valamint a SZIN hangulatát és a zenei felhozatalt is említették, de többen kiemelték a SZIN ár/érték arányát is.
Egy jótékonysági akció keretében összejött az 1.000.000 forint is, sőt az adományozás túl is szárnyalta ezt az összeget, amit a SZIN látogatók a Szegedi Gyermekklinika eszközvásárlására ajánlottak fel.
A SZIN hagyományosan élenjáró a környezettudatos fesztiválozásban is. A 10 évvel ezelőtt – Magyarországon egyedüliként - nemzetközi Greener Festival díjat elnyert fesztiválon például izgalmas, hal formájú installációkat állítottak fel, amibe a műanyag és fém hulladékot gyűjtötték, betiltották a műanyag szívószálat és kérésre papír szívószálat adtak illetve több büfében alkalmazták az ún. Re:poharat valamint a fesztivál területén „játékos" csikkgyűjtőket is kihelyeztek.