Tánczenei keresztségüket a korai illegális szabadtéri rendezvényeken szerezték, ahol részesei lehettek egy pörgő, friss és izgalmas deep house színtérnek, melyet átszőtt a break, a funk és a hip-hop. Ezek a stílusok hatalmas szerepet játszottak saját hangzásuk karakterének kialakulásakor. Akkortájt a dolgok Bristolban fokuszálódtak, ahol Dom energiáját egy lemezboltnak és saját bulik szervezésének szentelte, miközben maga is dj-zett és bulizott, tehát annyi szálon kapcsolódott a tánczenei színtérhez amennyin csak tudott. Eközben Mark a saját álmai megvalósításán fáradozott és egy személyes hőse, Prince nyomdokain haladva több mint 30 hangszeren tanult meg játszani. Mindenesetre elmondhatjuk, hogy mindkettejüket rendesen megcsípte a zenebogár. A már említett ‘Bristol Scene' meghatározó volt hangzásuk és hozzáállásuk megformálásában amely zenei munkásságukat jellemezte ezekben a korai években.
A nyugisabb vidéki évek után a páros Londonban, a 51st Label kiadónál egyesítete újra erőit. Dom aki a kiadó A&R felelőse volt, gyorsan felfedezte közös vonásait Markkal, miközben lezajlott a korai UK Garage első felemelkedése. Szerencsés módon ez volt az a pont amikor úgy döntöttek erőfeszítéseiket a stúdióra koncentrálják, immáron közösen. Szinte berobbantak az egyébként stagnáló színtérre a ‘What Ya Gonna Do', és a ‘2 True' című számokkal, amely az 51st Recordsos főnökeik érdeklődését is felkeltette, és úgy ahogy van kiadták világszerte. Az ezt követő ‘Determined' volt az ahol a rájuk jellemző koszos, electros/hip-hopos hatások kezdtek igazán alakot ölteni.
Az igazi áttörést ezután mégis Tayo független kiadójánál, a Mobnál megjelent break klasszikus ‘Da Virus' hozta meg. A Mob elismert kiadó és ez a szövetség mesteri húzásnak bizonyult, hisz komoly figyelmet biztosított a break világ felől, és remixfelkérések hadát hozta olyan nevektől, mint a Basement Jaxx, Missy Elliot, Azzido Da Bass, Bentley Rhythm Ace, Jocelyn Brown, vagy Gabrielle. Sok különböző műfaj, melyek mind hatással voltak a Stanton Warriorsra és amihez most ők is hozzáadhatták saját felismerhető hangzásukat, mely felvillanyoz bármilyen táncparkettet, a világon bárhol. Nem sok konstans dolog van a Földön, de arra biztosan számíthatsz, hogy egy Stanton kezelés bármilyen partyt beindít. Egy alapgondolat, amihez Mark és Dom mindíg is tartotta magát, és ami minden feltörekvő producernek útmutatás kéne hogy legyen: egy jó szám az egy jó szám bárhol a világon, és egy jó szám megtáncoltatja az embereket.
Ezt az elvet követték amikor felkérést kaptak első válogatásuk elkészítésére 2001-ben, és nem kisebb kiadó színeiben mint az XL. Ez volt a ‘The Stanton Session'. Az eklektika amivel összeválogatták saját számaik (‘Da Virus' ‘Da Antidote'), és remixeik (Basement Jaxx, Plump Dj's) mellett olyan producerek munkáit mint a Masters At Work, Isolee, vagy a Soul Fusion, jól demonstrálja zenei hozzáállásukat és ízlésük sokszínüségét. A ‘The Stanton Session' rengeteg tánczenei rajongóhoz eljutott, hisz hatalmas szakmai és közönségsikert ért el, útközben megnyerve a legjobb válogatásnak járó díjat a Muzik Magazinban és a Dancestar-ban.
2002-ben Stantonék a 679 Recordingshoz történő igazolással kezdték karrierjük következő fejezetét, jelezve, hogy a Stanton Warriors magasabb szintre emeli a dolgokat. Saját produkciós munkájukra koncentrálnak, és ízelítőt adnak az elkövetkezendők komolyságából amikor The Streets istállójához csatlakoznak. A fejlődésre és a dolgok előremozdítására való késztetésük mutatkozik meg saját kiadójuk, a Punks Music megszületésében is. Két eddigi kiadványuk, a ‘Break Me With You' és a ‘Reckless Dub' példátlan érdeklődésre számíthatott, és hatalmas siker lett a breakbeat színtéren.
A Stanton Warriors elérte, hogy nem lehet beskatulyázni. Eklektikus zenei múltjukkal, és tradicionálisabb hangzások (underground house, hip hop, electro és funk) bevonásával és mindezek keveredésével olyasmit hozott létre amit leginkább csak Stanton hangzásnak nevezhetünk. Egy olyan hangzásnak, mely mindíg valami újat és frisset tesz hozzá a mulatsághoz. Mint Dom is mondta, mikor meglátta a reakciót amit az egyik számuk okozott a Nothing Hill Carnival-on: ‘Mindenki táncolt'. Pár év elmúlt azóta, de a lényeg ugyanazon a két szón van, a ‘mindenkin' és a ‘táncon', csak mostanában többen vannak a partyn!