Kísérletező kedvű, műfaji határoktól mentes zenéjét könnyű felismerni, a tipikus franciás íz, a blues, a jazz, a hip hop, és az elektronikus zene gördülékenyen olvad egybe kezei alatt. Számos hangszeren játszik, ami meglehetősen izmosan átüt a hangfalakon keresztül, a muzikalitás árad a dalaiból, amelyeket átitat a naivitás, és néha valami negédes élet igenlés is megjelenik önirónikus formában. A tag viccel a zenével, és ez jó, mert hiányzik ez a fajta könnyed hozzáállás a digitális zenei szférából, valahogy mindenki túl komolyan veszi magát. Jean, hogy még jobban érvényesíteni tudja hangját, a kilencvenes években megalapította saját kiadóját, amit a Royal Belleville névre keresztelt, számos kislemezt és remixet tudott már maga mögött, amikor első nagylemezét a Grand Love Story-t megjelentette. A tökéletes mű azon nyomban felemelte Loco urat az élbolyba, a közönség és a szakma vállvetve lelkendezett róla, dicshimnuszokat zengtek, már-már piedesztálra emelték, és elárasztották felkérésekkel. Körbeutazta a világot, s nem volt rest néha megállni egy-egy lemezboltban, hogy hirtelen felindulásból vegyen egy zúzda metál lemezt, vagy egy blues klasszikust, amelyeket mindenki megrökönyödésére néha beleépít a szettjeibe. De főleg annak örült, hogy a sikerek hatására kiélhette magát igazi szenvedélyében, a remixelésében. Állítása szerint, egy producer számára nincs nagyobb kihívás, mint újraértelmezni egy adott darabot. Ez persze meg is látszik diszkógráfiáján, mert több mint 60 eposz futott már át ilyen formában a kezei alatt, ráadásul olyan hatalmasságoknak a dalait dolgozta újra az elmúlt néhány évben, mint Dj Cam, Tommy Hools, St Etienne, Thievery Corporation, Dimitri From Paris, Badmarsh, Stereolab, Pulp stb. Sikereinek egyik fő megkoronázása volt, mikor a legendás !K7 felkérte a következő Dj Kicks összemixelésére. Loco Kicks-e tökéletesen beleilleszkedik az elődök által megkezdett ívbe, bár a szóló lemezeinél kissé sötétebb, szomorkásabb hangvételű a mixlemez, mégis pályájának egyik legfrankóbb szerzeményét készítette ajándékként a mix lezárására, a Flyin On 747-et. ’99-ben még a Grand Love Story-nak egy remix átirata is napfény alá került, Kid barátai saját szemszögükből vizsgálták meg a hangzóanyagot. St Etienne, Tommy Hools és a többiek tiszteletüket tették Loco előtt, és a Prelude to a Grand Love Story a Royal Belleville bábáskodása mellett ismét elég masszív eladásokat produkált. Aztán az évezredet a Kill Your Darlings című második nagylemezével indította el. A 2001-es markáns hangulatú lemez olyan sikeres lett, hogy több kiadást is megért, más formában jelent meg az európai piacon, mint Japánban vagy Angliában. Jónéhány vendégművésszel kiegészülve készítette el, ügyelve a kohézióra, és a hamisítatlan Kid Loco hangzásra. 2002-ben egy instrumentális változat is megjelent a Kill Your Darlings-ból, plusz öt remix-szel, és négy videóval kedveskedtek a zenét kedvelő fanatikusoknak. Ezt a lemezt követően már nemcsak lemezlovasként funkcionált, hanem zenekarral élőben is színpadra lépett, hogy átadja üzenetét a nagyérdeműnek. Bár eredetileg nem is dj akart lenni, de a lemeztekerés jó módszernek látszott a kapcsolatfelvételre a közönséggel. Meghát Loco papa megrögzött zenehallgató, gyakorlatilag mániákusan keresi a lehetőséget, hogy elmesélje az embereknek a zene történetét. Mindent meg akar mutatni, a gyökerektől kezdve a legaktuálisabb korongokig, az ős-funkon, a blueson, a folkon, a jazzen, a house-on, a breakbeaten keresztül mindent. Pár évvel ezelőtt már hallhatta a hazai közönség eszetlenül fantasztikus szettjét, és mindenki meglehetősen elégedett hangulatban távozott a tánctérről, pont úgy, ahogy Kid Loco akarta.
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó