Robert zenei karriere meglehetősen különleges, sőt, ragyogó módon kezdődött. Közvetlenül a Chicago és deep house jelensége után megjelent és terjedni kezdett a techno, a fiatal kultúra teljesen új és eredeti részeként. 1989-ben, a fal lebontásának évében Berlinben először kerültek megrendezésre olyan nagy techno események, mint a Love Parade és a Teknozid. Ugyanakkor Kölnben is számos új klub futott be, mint a Space club, és a Sweatbox. A kor úttörői Reinhard és Wolfgang Voigt (akik most a Kompakt birodalmat igazgatják), valamint The Modernist, Mate Galic, Roland Casper és Rob Acid (másnéven Robert Babicz) voltak. Robert első megjelenése, a „Happy answer” váratlanul nagy sikert aratott, különösen Angliában, a London Records gondozásában. Egyre több acid house jellegű lemez jelent meg, és lassan dominánssá váltak a klub kultúrában. Robert úgy emlékszik vissza az időszakra, hogy ez egy hihetetlenül izgalmas ugyanakkor nagyon végletes, eltúlzott korszak volt az életében, tele jobbnál jobb pillanatokkal és partikkal. A 90-es évek vége felé Robert egy kissé visszahúzódott, hogy magába szálljon és újraalkossa önmagát.
Atlon Inc és Dicabor neveken adott ki lemezeket, Rob Acid-dal teljesen ellentétes identitásokat képviselve. Az ambient projektjeiben a hangzás minősége egyre fontosabbá vált számára, és egyre újabb eszközei és technikái ezt nagyban elősegítették. 2001-ben találkozott Marc Romboy-jal és Klaus Derichs-szel, akikkel együtt létrehozta a Shortcut Recordings nevű új kiadót, elsősorban Robert klub trackjeinek dedikálva.
A nyugodt és ellazulós zenék korszakát követően ismét eljött az ideje, hogy felhangosítsa a hangszórókat és gyorsítsa az ütemeket. Ebben az állapotában produkciói elég technosak voltak, egyre távolodott az acid house hatásaitól. Robert és Marc Romboy közös munkáját követően a Le Petit Prince labelnél, Romboy 2004 nyarán megalapította a Systematic Recordings-ot. Robertet kérte fel, hogy remixelje a legendás detroiti Blake Baxter-rel alkotott első single-jét , illetve elkészítsen egy új verziót Phonique, a berlini house mogul részére. Mindezek mellett Robert ekkor kezdett olyan nagynevű kiadóknál megjelenni, mint a Kompakt, Treibstoff és Steve Bug Audiomatique nevű labelje..
Azok, akik nyomon követték karrierét az évek során, tudják, hogy produkciói hangzása és szintjei már-már az audiophile standardjait érintik. Nem meglepő tehát, hogy számos olyan közismert művész, mint például Martinez, Minilogue, vagy Gabriel Ananda kéri fel, hogy különleges képességeivel masterelje műveiket.
Robert híres hangrendszerei részben régi analóg berendezésekből állnak, melyeket komputerével együtt használ. Az olyan jól ismert dobgépek mellett, mint a Roland TR808 és TR909, Robertnek különféle egyedi gépei is vannak, special effect-ek és akkora EQ-k mint egy nappali, melyek közül néhányat német tv csatornáktól szerzett. Még olyan equalizereket is használ amiket a titkosszolgálat alkalmazott, és kelet-német rádióktól származó kompresszorokat is.
Nem csoda hát, hogy zenéi hangzása egyszerre méltóságteljes és kristálytiszta is.
A „ Cheerful Temper” című albuma egy valóban nagyon különleges és műfajokat átszelő lemez, tele csodálatos elektronikus klubzenével.
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó