Grega: Régen a fellépésnél tudomásul kellett vennie mindenkinek, hogy van 1 bevétel, abból lejönnek a kiadások (portás, áram stb&) ezek levonása után pedig a fennmaradó összeget kiosztjuk a DJ-k között részarányosan. Én általában fixen voltam, 15 ezer forintot kaptam összesen, de a dj-k többsége maximum 8 ezret kaphatott&
Az volt a lényege az egésznek, hogy ne az legyen az ember érzése, hogy lejön és a pénz miatt zenél, hanem azért, hogy megmutathassa, hogy Ĺ mit érez, mit tud, önmagát adhassa. Én mindig elmondtam a demo mix bekérésénél: Ne olyat adj, ami nekem tetszene, hanem amit te szeretnél játszani, ami te vagy, mert különben nem tudom eldönteni, hogy hova tegyelek be, milyen idĹpontba. Ez alapján lehetett embert betenni warm up-ra, mert a szettje jól épült, vagy nem építkezĹs, blokk jellegĹąt mondjuk 3-tól 4-ig. Sikerült mindig megtalálni az embereket, akikkel jól össze tudtam állítani az estét.
Abban az idĹben létrejött egy elég jó kör, akinek nem a pénz volt a lényeg, hanem a lehetĹség, hogy közönség elĹtt játsszon.
Mostanra kialakult egy olyan helyzet, hogy nagyon sokan szinte ingyen vállalnak fellépést, tehát meg lehet csinálni, hogy elhívok mondjuk 6 dj-t, aki nem annyira neves, és megmondom nekik: Gyerekek! Bemutakozhattok, az elsĹ fellépésetekre nem kaptok semmit, (a következĹre se fogtok kapni semmit) de ha akartok, akkor jöhettek. SĹt, adjatok még pénzt bele ti is!
Az én mentalitásomba ez nem fér bele. Rendben, aki elĹször játszik, annak el kell fogadni, hogy nem kap érte pénzt. De már olyan sokan vannak, hogy a nevesebb dj-k, akik elkérik a rendes árukat, akik ebbĹl élnek meg, azokat ezek kiszorítják. InnentĹl kezdve olyan helyzet áll elĹ, amibĹl csak folyamatosan az egymás fúrása, ellentétek, széthúzás következik.
Mindenki partit szervez, mert ha saját partit csinál, összedobják a pénzt, és tudnak játszani a bulin. Vagy ismernek valakit, aki talán segít, és meghívja Ĺket játszani. Ez a két lehetĹség van most az elĹrelépésre&
Kapcsolatokat kell kiépíteni. Csak azt vettem észre, hogy a mostani fiatalok hónapok alatt akarnak eredményeket elérni (tisztelet a kivételnek!), olyan szintre feljutni, hogy elismert legyen, sok helyen játsszon, stb& És ezért szó szerint harcok folynak most&
Amikor kész lesz a weboldalam, azt tervezem, hogy fel lesz téve az összes szorólap, ahol játszottam, és akkor talán elgondolkoznak azok, akik nagyszájúak, és valamilyen szinten a háttérben rosszindulatúan állnak hozzám, hogy talán mégis van már a hátam mögött néhány év tapasztalat, néhány party. Sajnos úgy vettem észre, egyre többen vannak ilyenek. Hogy miért, azt nem tudom, lehet hogy csak irigységbĹl&
Talán azért, mert én nem úgy állok hozzá, hogy mindenkit lesöprök, és csak én legyek, mert ha ilyen lennék, akkor olyan helyzetbe tudtam volna kerülni, hogy teljesen uralkodóvá váljak, de sosem ez volt a lényeg számomra. Én inkább elvegyülök, teszem a dolgom, amihez értek, amit szeretek. Mindezek ellenére véleményem szerint, aki komolyan benne van, az respektálja ezt a dolgot, mert a nagyobb nevek, pl Budai, Andy Slate, Jay, Newl, akikkel szoktam beszélgetni, tisztában vannak vele, én mikor, hol kezdtem&
Igazából abban reménykedek, hogy talán most, hogy a Sonicot újra vissza próbáljuk hozni a köztudatba, az újabb generáció, akik nem is ismerik a Sonicot, nem tudják 2000 körül mit jelentett, ráébrednek, hogy itt indult el a magyar techno klubélet&
Több vélemény is van a techno behozataláról: az egyik, hogy a Hyperspace (Deadcode csapat) hozta be a technot, a másik szerint a Sonicos bulikon jelent meg elĹször magyarországon, megint mások a kezdetet a Club Speed-el azonosítják. Egy biztos, a techno térnyerésében a Sonicban rendezett buliknak vitathatatlan szerepe volt, és a klub szinten megjelenĹ zene sokkal inkább underground törekvésĹą volt, mint a deadcode-os, glenn (csillogásos), mainstream jellegĹą vonal&