Pulzar

Cikk

MĹąvelődjünk zenéből 7.

Létrehozva 2004. július 8.
Stílus House, World, Wonky, Warped Destruction, vocal house, underground pop, Twostep, Twerk, Tropical, Trip-hop, Trip-hop, Tribal, Trash, trapstep, trap, Trance, Tradicional Goa, Techno, TechnoHouse, Technodelic, TechnoAcid Jazz, Techno Punk, Techno, Tech-house, Tech-house, Tech-house, Tech-funk, Tech-house, Tech, Synthwave, Synth-pop, Steppa, Speedgarage, Soul, Slide, Ska, Sergio, Sanzon, SanFranciscoBeat, Rub-A-Dub, Rootsrock, roots, rockstep, RockDiscopunk, Rock, Rnb, Reggae, Rave, Rap, Reggae, Ragga, r'n'b, Puppetz, Punk, Psychedelic Trance, Psytech, psystep, Psychedelic Trance, Psychedelic, psybient, Psychedelic Trance, Psychedelic Techno, Psychedelic Rock, psychedelic jazz, Psychedelic, psybient, Psychedelic Trance, psybient, Psychedelic Trance, psy, Progressive Trance, Progressive Psytrance, Progressive Psy, Progressive HouseDeep House, Progressive House, Progressive Goa, Progressive, Popstep, Pop, Poli, performance, on, oldskool hardcore, NuDisco, Nu-Jazz, Nu-disco, Nu Rave, Nu JazzBreakbeat, Nu Jazz, Nu Funk, Nu Disco, Nu Beats, Nora Matisse, Noise, New Wave, nagyobb méretben is szeretnéd letölteni, Mushup, mumbathon, Moombahton, Modern classical, MinimalDub, minimal-funk, Minimal Techno, minimal funk, Minimal, midtempo, microhouse, melodic house, Mashup, Manipulator DJ's, Lounge, Lo-Fi, Live, Latin, Killer, Jungle, Jumpstyle, Jazzy House, Jazz, Inward Phase, Industrial, Indie Dance, Indie, Indi, Indei, Improvisation, IDM, HouseDownTempo, HouseDeep House, Housebreak, House0, House Music, House, Houe, HOT X, Hosue, Hose, Hiphop, Hip-hop, Hip hop, Hardstyle, Hardcore, Hard-trance, Hard Techno, Hands Up, Ha megtalálod magad valamelyik fotón, GrotX, Groove, grime, Goa, glitchop, glitch hop, Glitch, Ghettto Funk, ghettofunk, Ghetto Funk, Ghetto, Getto Funk, Getto, gasztro, Garage, Gabor Kraft, FUTUREBEATS, future house, future, Funky, Funkbreak, Funk’N’Bass, Funk, Full-on, Folk, Firedog, Fidget house, Fidget electro, fidget, Fidged, exprimental, Experimentel, Experimental, Eurodance, Euro-Trance, Etno, Ethno, és elküldjük a kívánt képet! :), és azt jobb minőségben, Emotronic, Emory, ELEKTRONIKA, Elektro-pop, Elektro, Electroswing, Electronika, Electronica, electronic pop, Electronic, Electroclash, Electroacoustic, Electro-Trash, Electro-house, electro-funk, electro house, Electro, electornica, EHouse, egyéb, EDM, eclectic, EBM, easy listening, dubtechno, Dubstep, Dub-Roots, Dub Techno, Dub Tape, Dub Personal, Dub, drumstep, Drumfunk, Drumandbass, Druma and Bass, Drum and BassAcid Jazz, Drum and Bass, Drum &, Drum & Bass, Drum &, DownTempo, Downbeat, Discopunk, disco-house, disco-funk, Disco Funk, Disco, digital, Detroit Techno, Deephouse, deepdisco, deep-techno, Deep-House, deep trap, deep techno, deep tech, Deep House, deep ambient, deep, Dubstep, Darkwave, Darkstep, Darkpsy, Darkambient, dark techno, Dancehall, Dance, Coldwave, Cold Wave, Club, classical, classic techno, Chip Tune, Chill Out, Chill, Chicago House, brostep, brokenbeat, Brit Pop, Breakbeat, Breaks, Breakcore, Breakbeat, Breakbeat, Breakbeat, break, booty, Bootleg, Blues, Big Beat, Big Beat, beat, Bassline, bass music, bass House, Bass, balearic, Art rock, Ambient, Ambient, Alternative, alter, afrobeat, afro, Acoustic, acid techno, Acid Jazz, Acid, 80, 2-step, on
    0.00

MĹąvelődjünk zenéből 7.

A ’90-es évek házibulijain egyre inkább a már említett chicagói és
detroiti stílus vált uralkodóvá, mely egy idő után komoly konkurenciává
vált a jövő Music TV-sztárjai számára...

Technó – a jövő kultúrája
(legalábbis ami a közeljövot illeti)
W. J. Bockie és D. J. Fever

Ez a muzsika a samplingtechnikára,1 a szintetizátorprogramokra és a dobgépek
egyhangú lüktetésére épült. Hamarosan kiderült, hogy
a „technostílus” – merthogy ez az, amiről szó van – nem pusztán egy a
soron következő zenei divatjelenségek közül. Rövid időn belül
a „techno-culture” elnevezés a megelőző két év sajtójában X-
generációként emlegetett emberek átlényegülésének kihívó jelszava
lett. Az utóbbi néhány év során – egypár amatőr zenei stúdió
kísérletezéseinek hatására – újjászületett technokultúra komoly
alternatívát jelent az X-generáció két legfőbb irányzata, a fekete rap és
a Seattle-ből útjára induló hippi-punk vonulat, a grunge számára.
Rhythim is rhythim
A technó elnevezés zenei stílusra vonatkoztatva először a The Sun
hasábjain tűnt fel egy recenzióban, amit a Gambit and the Associates
című underground képregényről írtak. Ez a képregény tulajdonképpen
grafikai illusztráció volt a detroiti fekete bőrű experimentális zenész,
Derrick May 20 cm-es single-jéhez. Mayt a mai napig e zenei műfaj
legnagyobb előfutáraként és klasszikusaként tartja számon a technó
művelőinek többsége. A technozene Miles Davise – ahogy a sajtó
hangzatosan elkeresztelte – két stúdióbeli kollégájával, Kevin
Saundersonnal és Juan Atkinsonnal elsőként figyeltek fel arra, hogy a
társastánc szinkópáiból való kijózanítás legalkalmasabb eszköze a ’70-
es évek diszkó-funk zenéjének nehézkes, egyhangú 4/4-es metruma.
Ha elfogadjuk, hogy a tánc az ősi kultúrákban mint megtisztító
transzélmény van jelen, és nem pusztán rutinszerű vonaglás és
alkalom a tetszelgésre – gondolkodott hangosan May –, akkor meg kell
teremteni mai alkalmazásának alapjait is. May az olyan fehér
együttesek, mint a Kraftwerk, a New Order és a Yellow iránti
tagadhatatlan lelkesedése ellenére is megvetően elutasította a
számítógépes elektronika és a gitárzene összekapcsolására történt
európai kísérletezéseket (az akkor világszerte nagyon divatos brit–
belga new beat irányzat kereteit értve ezen), és egy, az instrumentális
érzelmességtől megtisztított, szinte kizárólag a samplerekre és
szintetizátorokra épülő új előadásmódot szorgalmazott helyette.
Rhythim is rhythim – ezzel a tautologikus formulával foglalta össze May
zenéjének szellemiségét, és ez a meghatározás hamarosan rátapadt
az egész detrioti irányzatra.
Derrick May komputeres-lézeres elgondolása tökéletesen egybevágott
a kor szellemével. A tánczenének ez a May által kínált új, „aszketikus”
formája széles körű visszhangra talált a kultúrának akkoriban minden
szintjén dühöngő, a posztmodern gondolkodás által rájuk kényszerített
eklekticizmusba és félmegoldásokba belefáradt euroamerikai zenészek
körében. Hamarosan Detroit vált az inspirációra éhes rave-
es „elektromos bárdok” zarándokhelyévé. A zajos tetszésnyilvánítást
nem igazán kedvelő May mester nyers bánásmódjának köszönhetően
azonban csak azok nyertek bebocsáttatást közeli munkatársai körébe,
akiknek volt valami érdekes a tarsolyukban (a kipenderítettek között
találták magukat például a Factory – Madchester város legnagyobb
rave lemezkiadó cége – tulajdonosai is). A kevés kiválasztott pedig a
saját szakállára kísérletezni kezdett, és a zenei világ hamarosan
értesült a technozene jövendő klasszikusainak: az Altern 8 (Nexus 21),
808 State, vagy az LFO együttesek létezéséről. A korai ’90-es évek
Detroitja határozta meg a technozene terjesztési modelljét is, a kis
földalatti kiadók hálózatát, melyet a Submerge „kartell” fog össze.
Detroit máig sem vesztett a technó őshazájának fényéből, valami
olyasmit jelent a DJ-k számára, mint Las Vegas a világ hivatásos póker-
és amatőr szerencsejátékosainak.

Lóky Tamás fordítása.

Megjelent Techno – Kultura przysz3ooci címen lengyelül 1995-ben
(Brulion, 27: 99–127).

Archív partyajánlók

  • [2011-02-12] NiteRise w/ Avicii a.k.a Tim Berg
    @ Sportmax

    Ezen a napon a fővárosi Sportmax 2-ben (1123. Budapest, Csörsz u. 14-16) csendülnek fel a világ legnagyobb klubslágerei a NiteForce DJ csapatnak köszönhetően, a hatalmas rendezvénycsarnok adottsága pedig garantálja a biztonságos és grandiózus élményt!

  • [2009-12-31] DISCO*SHIT PARTY
    @ Sportmax

    Bárány, Hamvai P.G., Junior, Antonyo, Lauer, Soneec, Danny L
  • [2009-03-14] A Navida Music és a History Entertainment bemutatja
    @ Arena Nova

    2009. március 14-én egy kultikus helyszín, a wiener neustadt-i ARENA NOVA ad otthon a Navida Night soron következő rendezvényének.
  • [2008-08-30] BÓNUSZ ELECTRONIC MUSIC FEST
    @ Syma

    A 2008-as nyári fesztiválszezon utolsó nagy dobásának lehetünk tanúi augusztus 30-án a budapesti SYMA Rendezvényközpont két óriási arénájában.
  • [2007-08-25] Bónusz 2007
     

    2007 augusztusának utolsó hétvégéjén ismét jelentkezik a legnagyobb hazai elektronikus zenei fesztivál, a Parádé Bónusz. A Parádé hivatalos zárórendezvényeként elhíresült sokhelyszínes megaparti a hagyományt folytatva idén is kivételes programfelhozatalt prezentál: több olyan világsztár érkezik Magyarországra, akik Európában vagy az Egyesült Államokban önálló fellépéseiken is sportcsarnokokat töltenek meg, vagy éppen a legnevesebb európai fesztiválokon főműsoridőben szórakoztatják a közönséget.

Ajánlott lemezek

Kapcsolódó cikkek

  • My name is… All Inn 007! SUMMED & DOT – “MY GREY PEARL E.P.”

    Mindig azt hisszük, ezt már nem lehet túlszárnyalni. Sosem túlzás, amikor úgy hisszük, az eddigi legjobb All Inn kiadvánnyal van dolgunk. Egyszerűen arról van szó, hogy a legjobbat is képesek fokozni, és minden egyes új kiadványa újabb kellemes meglepetést tartogat az élvezhető minőség feltétlen hívei körében.

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó