Karrierjének kezdetén, a ’90-es évek eleje / közepe táján, az Európa szerte igen közkedvelt new beat, majd pedig a hardtrance-hangzás követője volt. Már ezidőtájt megalapozta hírnevét, hiszen saját produkcióit a korszak meghatározó trance kiadói, mint például a Bonzai Records, a NEWS, vagy a Dance Opera tűzték rendszeresen megjelenésre. Első két önálló szerzői albuma, a „Planet Goa” (Dance Opera, 1995), és a „Global Warning” (Bonzai, 1997) is még az akkoriban trendi hardtrance jegyében készült.
A ’90-es évek végén azonban egyre inkább a sokadik megújulását élő techno hangzás felé fordult. Sorra kezdte gyártani a figyelemreméltó techno-darabokat, melyek rögtön olyan elismert kiadók kínálataiban bukkantak fel, mint a Primate, a Zync, vagy az a Session Recordings, ami nem hivatalosan ugyan, de gyakorlatilag Marco és producertársa, Redhead vezetése alatt állt.
Kibontakozó tehetsége hamar szemet szúrt a nemzetközi tánczenei-szcéna egyik vezéralakjának számító Carl Cox-nak is, aki rögtön szárnyai alá vette Marcot, s 1999 végén leszerződtette új kiadója, az Intec Records kötelékébe. Az itt megjelent „Play It Back” című lemeze végül meghozta számára az igazi áttörést mind a közönség köreiben, mind pedig szakmai berkekben. Ugyancsak a 2000-es év krónikájához tartozik, hogy megjelent harmadik szóló nagylemeze, a Primate Recordings által napvilágra kerülő „Sacrifice And Dedication”, melyen a trance-ütemeket végleg felváltotta a techno és az electro.
2001-ben jóbarátjával, Cristian Varela-val közösen útnak indították kiadójukat, a beszédes nevű Pornographic-ot, ahol saját trackjeik mellett olyan hozzájuk hasonló koncepcióval dolgozó művészeknek is folytonos megjelenési lehetőséget biztosítanak, mint például Umek, Gayle San, Redhead, vagy Felipe.
Marco kimeríthetetlen alkotói energiáját jól jellemzi, hogy a 2002-es évben MB Elektronics néven újabb kiadót alapított, hogy zökkenőmentesen jelentethesse meg az egyre több és jobb produceri munkáit. Az itt megjelent „Liquid Lab”, „Capture”, vagy „Challenger” című lemezei sok-sok techno dj lemezestáskájának alapvető kellékei voltak, nem is beszélve negyedik albumáról, az experimentalizmustól sem mentes „RudeBoy”-ról, mellyel kijelölte saját maga számára az elkövetkezendő évek hangzásvilágát.
A „RudeBoy”-on megkezdett nyomvonalon haladva 2004-ben ismét újabb kiadó, a kísérletezőbb hangvételű MB Selektions alapítása következett, ahol azóta olyan producerek is letették névjegyüket, mint Claude Young, Takaaki Itoh, vagy a Locotus.
Marco saját elmondása szerint egy igazi önmegvalósító típus, azzal a küldetéstudattal felvértezve, hogy az igazi techno zene iránt érzett szeretetével szórakoztassa a közönséget. Pontosan ezt teszi már hosszú évek óta: folyamatos utazás kelettől nyugatig és vissza, lángoló táncparkettek Riótól Tokyóig, az ő különleges egyszerre underground és funky techno hangzásával, időnként pedig finom tech-house-zal, vagy minimal témákkal megfűszerezve.
MARCO BAILEY –t 2008 december 31-én, a Deadcode Production által szervezett MTV PARTYZONE szilveszteren láthatja és hallhatja a magyar közözönség.
http://www.marcobailey.com
http://www.myspace.com/marcobailey