15 éve djzel, azóta követed és befolyásolod a belga elektronikus zenei életet. Ki és mi befolyásolt a pályafutásod elején?
Először a funk, hiphop és dmc fogott meg. Tisztára megőrültem olyanok után mint : Q'bert az usa-ból vagy DJ David németországból aki lemezjátszókon breakdance-et csinált :-)
Én is zenéltem olyanokat, mint The Clash, The Pixies, Dave Ball, Simple Minds és John Fox . Kis bároktól kezdve klubokban aztán a belga house/techno szcénába kerültem, majd jött az ami ma is van.
A 90-es évek elején trance és goa zenéket is játszottál. Hogyan vélekedsz most ennek a változásáról és az új kiadványokról ebben a stílusban?
A 90-es évek elején még nem voltak a stílusok úgy elhatárolva mint most. Voltak éjszakák , mikor 8-10 órát zenéltem és természetesen felkerültek trance lemezek is, de mások, mint amik ma vannak. Sven Väth, DJ Dag voltak a hősök :-) Minden sokkal tisztább egyszerűbb volt. Azóta a trance nagyon kommersz lett, ami önmagában nem azt jelenti, hogy rosszabb lett, de én változtam és úgy döntöttem, hogy más zenéket játszok inkább, de a 90es évek hiányoznak a maga egyszerűségével és változatosságával.
1999 alapítottad az első kiadódat, a Session recordings-ot , miért pont ezt az időpontot választottad?
Miután éveken keresztül másoknak csináltam a zenét, végül is 1999-ben döntöttem úgy, hogy csinálok egy kiadót. A Session Recordings egy label, amelyet én Zzino-val kezdtem el, aki még a régi szép időkből a Re-load records által vált ismerté. De elérkezett az idő lépésről lépésre felépíteni, amit mindig is akartam: egy saját label-t természetesen!
Jelenleg az MB Elektronics és MB Selektions a legfontosabb labelek a számomra. És természetesen a Pornographic, amelyet az én legkedvesebb barátommal csinálok, Cristian Varelával spanyolországból. Az MB Elektronics-on vannak munkák Adam Beyer, Smith & Selway, David Carreta, Redhead, Chester Beatty kollégáimtól, és még sokan másoktól. Az MB Selektions-szal egy sokkal deepebb, sötétebb irányba indultunk el, olyasmi hangzást követve, mint Takaaki Itoh, Claude Young, vagy James Ruskin.
2000-ben Carl Cox akkor még új label-jén az Intec records-on jelentetted meg a "Play It Back ep"-t. Hogyan jött ez az együttműködés?
Én mindig is nagyon tiszteltem a "big black man'-t. Egysser egy bulin Belgiumban együtt zenéltünk, és Carl megért, hogy csináljak valamit a labeljére, és én természetesen a legnagyobb örömmel készítettem el. Nemrég jelent meg egy új release-m az In-tecen a "Never Say Never ep". Carl egy nagyszerű ember mindig jókedvű és kedves. És a szíve a helyén van, amikor mosolyog az nem ál mosoly, hanem igazi!
A 90-es évek vége óta jelentetsz meg ep-ket és remixeket Redhead-del közös munka eredményeként és "Soulwatcher" - név alatt is. Milyen az együttműködésetek?
Redhead és én csaknem szomszédok vagyunk, és gyakorlatilag gyerekkorunk óta ismerjük egymást, együtt mentünk suliba és éveken keresztül közösen építettük és használtuk a stúdiót, ma már mindenkinek sajátja van de még mindig együtt lógunk! Az igazi barátságnál nincsen szebb !
Mindeddig inkább a keményebb hangzásokról voltál ismert az új albumodon a "Rudeboy" -on azonban a softosabb hangzást is megtalálhatjuk, hogyan jött ez?
Utálom mikor az emberek valakit egy skatulyába tesznek, anélkül , hogy ismernék. Én nap mint nap találkozom dj-kel és producerekkel és néhányan, akik még soha nem hallottak engem zenélni, megkérdik: csak kemény techno-t zenélsz????? Én sokkal több mindent szeretek , mint csak a kemény technot, pont ezért mostanában sok electro-t és olyan zenéket, amelyekben nincsenek tipikus techno elemek de cserébe szép akkordokat tartalmaznak és a következő munkáimban még többet és változatosabbat fogok kipróbálni, de természetesen szeretem a keményebb techno hangzást azt amelyikben ott az igazi energia! :-) De ez nem zárja ki , hogy más stílust nem szeretnék!
A kedvenc klubjaid közé tartoznak Tokyo , Singapur klubjai! Mi a különleges az ázsiai metropolokban?
Ázsiai különleges helyet foglal el a szívemben! Egy egészen más fajta kultúra, és különleges, mert minden olyan perfektül van szervezve: a hang, a fények, az emberek, egyszerűen fantasztikus! Japánban pl. a hangtechnika minősége mindig a legjobb, és ez nagyon fontos egy Dj számára, hogy az embreknek egy jó szettet zenéljen!
Amit ezenkívül még nagyon értékelek: tényleg számtalan helyen , klubban, és előfordult, hogy kevesen voltak, hogy a rendezvényszervezőnek veszteséges lett a rendezvény, néha még akkor is , ha teli volt a klub, de a vendégszeretett nem változott! Professzionálisak, a mosoly ott marad az arcukon, és élvezik a zenét! Ezt nagyszerű szerintem!!
Nem csak a belga de a német szcénát is elég jól ismered. Milyen különbségeket látsz a 2 ország elektronikus zenei szcénájában?
Belgium sokkal kisebb mint Németország . :-) .
De nem, őszintén: úgy gondolom mindkét országban jól működik, és mindkét ország minőséget produkál, sok jó producer van mindkét országban és nagyjából egyszerre is indult a két szcéna! Nálunk az I Love Techno, a Fuse és a Silo club. Németországban az Omen, Mayday, Nature One, Time Warp, Cocoon Club, Tresor Club és így tovább. A 90-es évektől mostanáig olyan sok jó dolog van, amiről lehetne beszélni, hogy nem lenne idő elmondani! Remélem, hogy még több harmónia lesz, remélem, hogy a szuper partyk odakint hétvégénként soha nem szűnnek meg!:-)
A nyáron egyfolytában zenéltél, hétvégenként főleg Európa klubjaiban , hét közben a stúdióban! Meddig bírod ezt? Milyen terveid vannak a télre?
Ha a szívedet egyszer a zenének adtad, akkor soha nem leszel fáradt a zenétől! Sőt ellenkezőleg! Feltölt! Újra és újra! Persze természetesen majd januárban megpróbálok pár napot szabaddá tenni!:-)