Hetekbe, hónapokba, sőt olykor évekbe is telik megírni egy dalt, így Moby mindenkit meglepett, mikor az NPR (National Public Radio) nevű amerikai rádió felkérését- miszerint két nap alatt kellett egy új tracket írnia is rögzítenie- 8 óra alatt teljesítette. Moby idejéből még arra is futott, hogy Kelli Scarr-ral egy második verziót is felvegyen.
Moby jellemzően egyedül dolgozik new york-i otthonában, de az NPR-es megmozdulás kivétel volt ez alól, hiszen a feladat részeként közreműködő társat is kellett választania. Moby választása a brooklyn-i énekes/dalszerző Kelli Scarr-ra esett, kinek hangja ismerős lehet Moby Wait For Me c. legutolsó stúdióalbumának címadó dalából is. A dalszerzési folyamat kezdetén Moby-nak és Kelli-nek különböző fotókat és szavakat mutattak inspirációul. A kiváló szürreális képek a szintén New York-ból származó Phil Toledano művei voltak. Moby és Scarr is azt a felvételt választotta, melyen egy erdő közepén álló férfit ábrázol, kinek egy viharfelhő látható a feje helyén.
A képeket követően szavakat is kellett választaniuk, Moby a “flight” , míg Scarr a “Sunday” mellett döntött. Moby a Sunday szókártyát a fotó mellé tette,felkapta a basszgitárját és iziben eltolt egy riffet. Ez a hirtelen ötlettől vezérelt basszusfutam lett az új dal alapja. Ezt követően a gitár, billentyű- és dob témát is felvette, végül Kelli-vel megírták és rögzítették az énekhangot. 8 órával a stúdióba érkezés után elkészült a Gone To Sleep.