Honnan eredeztethető a zenei háttered?
Családom Puerto Ricóból származik, salsa, soul és hasonló zenéken nőttem fel, mint például Barry White. New Jersey kemény negyedében éltünk. Volt ott faji zavargás is még fiatal koromban. Szüleim nagyon szigorúak voltak, nem nagyon engedtek ki a házból, így inkább lemezeket gyűjtöttem.
Mikor fedezted fel a zene iránti szenvedélyedet?
Hét évesen kezdtem korongokat gyűjteni, első lemezjátszóimat tizenegy éves koromban kaptam meg. A dj-kedés természetesen jött, emlékszem, megpróbáltam mixelni és egyszeriben csak azt vettem észre, hogy már mindent a negyedek alkotnak. Azt hiszem, ez velem született tehetség.
Gyerekként minden egyes percedet ezzel töltötted?
Nem igazán. A helyi virágárusnál dolgoztam már tizenegy évesen. Elég ügyes virágárus lett belőlem. Tizennégy évesen már én vezettem az üzletet. Még most is tudnék egy gyönyörű csokrot készíteni!
Mikor lett a dj-szakma a hivatásod?
Unokatestvérem igen ismert promóter, jó barátja volt Jellybean Beniteznek, Tony Humphriesnak, Larry Levannak. Tizenöt évesen egy lemezboltban álltam munkába, ígyközülük sokakkal személyesen is találkoztam. Innen indult.
Minden nagy klasszikusnak számító klubban játszottál már - Tunnel Club, Garage, Studio 54: mire emlékszel ezekből a legjobban?
Hihetetlen energia sugárzott a helyekből. Szép dolog ma, hogy az emberek szeretnek partyzni, de a zene semmiben nem fogható az akkori idők zenéihez. A hang imádata! Mixelhettél különböző dolgokat, játszhattál egy reggae-dalt, egy soul- vagy diszkózenét, vagy akár egy new wave-darabot. Azóta a zene nagyon szegmentálódott.
Dolgoztál együtt Larry Levannal is – milyen ember?
Nem a legpontosabb dj volt, de mindig ő játszotta a legújabb darabokat. Tömegeket volt képes megmozgatni.
Egy ideje mintha háttérbe szorultál volna. Mi történt?
A szakma vagy imád vagy gyűlöl, de azért mindig is jelen voltam. Emlékszem, amikor még a New York house volt nagy, aztán jött a Chicago house, Italo, majd a német zene. Az utóbbi időben azonban megint felfigyeltek rám, ami igazán jó dolog.
Kiadód, a SOM Underground újraélesztésén dolgozol – miért épp most?
Újból van hitelem. Rendszeresen vannak nemzetközi fellépéseim. Ez nem olyan dolog, amit előre kiterveltem, egyszerűen csak ez történik. Most már okosabban próbálok előre evickélni, mint korábban, keresem az új lehetőségeket, sokkal többet ismerkedek. Az Isteni időkben minden megtörténik.
Mi változott meg, amiből mindez lett?
Az internet révén, még ha sokkal megosztottabb is a zene, mégis központibb lehet. Könnyű hasonló gondolkodású művészeket találni. A hálózat sokkal szorosabb. Ricardo Villalobos és Luciano játsszák a zenéimet. Olyan srácokkal dolgozom együtt, mint a spanyol Casper és Anthony Collins Párizsból. Minden sokkal tudatosabb
Jelenleg ki az, aki hatással van rád?
Mindenkit meghallgatok Louie Vegától Frank Rogeren át Dennis Ferrerig. De amikor zeneírásra kerül sor, leginkább saját magamra koncentrálok. Nem a piaci trendet akarom követni, nem igazán vagyok a slágerdalok embere.
A mai napig van állandó munkahelyed, igaz?
Heti 55 órát dolgozom egy fémipari üzem igazgatójaként és további 15 órát töltök utazással. Olyan válaszút előtt állok, az álmaim és vágyaim vagy a mindennapi életem között. Akarom a zenei karriert is, de van egy hatéves kislányom. Az, hogy őt biztonságban tudjam, az a legfontosabb mindenek felett. Mindig helyesen kell cselekedned ilyen helyzetben.
Nehéz időt szakítanod a zenére?
Késő estig dolgozom általában, vagy épp hétvégenként. Ami jó az egészben, hogy az időbeosztásom rákényszerít, hogy egy dologra összpontosítsak. Sokkal határozottabban csinálom, amire elszánom magam. Gyorsabban jönnek a dolgok. Mindig előbbre akarok jutni. Bár producerként még negyedéhez sem jutottam hozzá annak, amit szeretnék.
A legnagyobb minimalista művészek Latin-Amerikából származnak – mi van a latin kultúrában, ami ilyen rengeteg érzelmes house és minimál alkotást szülhetett? Vagy ezek talán ugyanazon érme két oldalát képviselik?
Az alap funky beat a lényeg. Innen indul ki minden. Lebontod a salsa vagy bármely hasonló stílust, ez lesz belőle: boom, ott a ritmus. Ettől olyan mámorító az egész.
Keresztényi elhivatottságod hogy fér meg a klub szcénával? Mi a helyzet a szexszel és drogokkal?
A house zene telis-tele van pozitív energiával. A zene egy csodálatos dolog. Nem hiszem, hogy a tánc gonosz tett lenne. Az egész arról szól, hogy ki vagy és miként bánsz másokkal, és csak ezzel kell foglalkoznod az életben. Volt már részem a drogozásban és hosszú kimaradásokban, de ma már nem foglalkozom ezekkel. Nem is tehetném. Nem lehetsz sikeres, ha nem vagy tiszta.