- LushGroove: Mikor kerültél kapcsolatba Mauróval?
Tavaly a “Lizard” remix kapcsán. Az “Egy nyár a Flörtben” című mixalbumom kiemelkedő ékességét már régóta érett, hogy újraértelmezzük, mivel szerettem volna a bulijaimon pörgetni. A Sequence 11 keretén belül készült el a “Lizard” remixem, amit aztán el is küldtem Maurónak. Hamar jött is a válasz, ami nem volt más, mint hogy nagyon tetszik Neki és szeretné megjelentetni. Azóta meg is jelent, sőt rendszeresen játssza is.
- LG: Milyen különlegességekkel készülsz a Citadellára?
Feszes, intenzív, karakteres és rám jellemző, masszív elektronikus zenei felhozatalt fogok összeválogatni. Semmiképpen nem szeretnék stílusirányzatokat megjelölni. Játszom azt, ami jól esik, amit szeretek. Fontos az, hogy felvértezzen és lássam, hogy a közönöség jól érzi magát tőle. Mint mindig, most is úgy fogom felépíteni a fellépésemet, hogy az elejétől kezdve meglegyen a fémjel, az euphoria!
Sok olyan darabot pörgetek mostanában, amelyek nem jellemzőek más magyar DJ-k repertoárjában. Ettől lesz egyedi, amolyan “sterbys”. Valószínű, hogy egy-két klasszikus is fel fog csendülni új köntösben, de saját remixeim is népszerűek lesznek a DJ szettjeimben. Nemrég lett kész a Madonna “Frozen” Sequence 11 aka Sterbinszky változata, ami feltehetően nem fog megjelenni, de akiknek eddig elküldtük, azok szívesen tolják, sőt rengeteg kérés érkezik a remixszel kapcsolatosan, miszerint szívesen játszanák még többen. Naponta több e-mail is érkezik, amiben kérik tőlem az átiratot. Egyébként aki még nem hallotta volna, és érdekli a “Frozen” remixünk, az meghallgathatja a www.myspace.com/sterbinszky zenelejátszójában.
- LG: Miket tervezel a nyárra?
Új remixeket, többek között a “Discography” és egy “Fly Away With Me 2009”-et, újabb saját szerzeményeken is dolgozunk már a szerzőtársammal, Borsos Gáborral. Természetesen lesz sok kitűnő fesztivál, amelyek zömében mint fellépő résztveszek, és megindul a nyári buliáradat is, amiket padlógázzal tolok majd. És megint lesz egy újabb nyár a Flörtben is.
LG: A kezdetek óta benne vagy a szubkultúrában. Te hogy látod, merre megy a zene, merre megy a showbiznisz? Kik azok a művészek itthon, illetve külföldön, akiket izgalmasnak tartasz?
Észrevehető, hogy megint jó irányba van elmozdulás. Újra a minőségen és nem a mennyiségen van a hangsúly. Gyakorlatilag mindenki megtalálhatja a magának való partit. Itthon újra tendencia, hogy a közönség nemcsak bulikra és helyszínekre jár, hanem az általuk kedvelt zenei repertoárt összefogó és stílusban játszó DJ-vel fémjelzett bulira tartanak. Ez régen is így volt, aztán jött egy köztes időszak, és most megint itt tartunk.
Például érdekes azt tapasztalnom, hogy egy hétköznapi éjszakán egy adott városban, egymástól pár kilométerre álló két klubban, egy időben két „nagyobb” lemezlovas is fellép, ami nem túl szerencsés a mai világban. Mintha a klubélet némileg újra DJ-függő lenne, ami egyébként már ősidők óta tendencia a világon mindenhol. Persze ezen a téren is vannak különböző fokozatok, nagyobb megmozdulások vagy komolyan menedzselt esték, amelyek mára már több ezreket vagy akár tízezreket is vonzanak.
Ugyanakkor az itthoni helyzetet színesíti az is, hogy nincs olyan külföldi DJ, akit nem tudunk elérni hazai klubban. Ez azért is jó, mert így ténylegesen óriási választékból dönthet a nagyérdemű, hogy ki milyen zenei stílusú vagy DJ által fémjelzett szettel szeretné áttombolni az éjszakát. Véleményem szerint egyre több világszínvonalú est és szórakozóhely színesíti a hazai palettát.
Hasonló a helyzet a DJ és produceri munkák tekintetében is. Számtalan olyan remek hazai szerzemény látott napvilágot, amelyet én is szívesen pörgetek. Ugyanakkor ha nem is fér bele az én zenei „készletembe”, akkor is kalapot emelek előtte. Csak azért nem szeretnék itt most konkrét neveket felsorolni, mert ha véletlenül kimaradna egy remek magyar producer is, akkor nekem lenne lelkiismeret-furdalásom.
A lényeg, hogy jó úton járunk, és egyre több elismerő kritika érkezik külföldről a hazai elektronikus tánczenei szerzeményekkel kapcsolatosan, amivel párhuzamosan a világon hétről hétre jelenik meg magyar produktum elismert kiadóknál. Sőt, a világ top lemezlovasainak a játszási listáin is egyre több magyar vonatkozású felvétele látható.
Ami engem illet, a külföldi vonatkozásban is ugyanez a helyzet. Hetenként jelenik meg több ezer felvétel, és mára az internetnek köszönhetően ezek mind el is érhetőek. A néha hosszas válogatás és hezitálás után kerülnek be a programomba azok a trackek, amelyekkel aztán összeáll egy adott est választéka. Egyre húzósabb szerzeményekkel állnak elő az én favoritjaim. Olykor nem az átlag két órát játszanám, hanem legalább a dupláját, hogy tényleges rálátást mutathassak a kedvenceimre, a véleményem szerint, a legjobban sikerült darabokra.
Amint azt már említettem, szeretek merőben más és olyan egyedi darabokat játszani, amelyek olykor lehet, hogy itthon csak nálam csendülnek fel. Szükséges az, hogy megmaradjon az egyedi egyéniséged... Ettől lesz az általam fémjelzett parti ritka és akár megismételhetetlen.
Amikor csak időm engedi, a még meg nem jelent ínyencségek után vadászom. Jó dolog olyan szettel előállni, amiben sok az ismeretlen, de nagyon ütős zene. Van úgy, hogy a saját darabjaimat is hónapokig visszatartom, hogy csak az én szettjeimben lehessen rájuk lelni. Ezzel is a ritkaság szellemét szeretném megőrizni. Így volt ez a Mauro Picott „Lizard” Sequence 11 aka Sterbinszky remix esetében is. Maurónak és pár nagyon jó kollegámnak adtam oda, hogy ne lehessen lépten nyomon belebotlani, ezzel megőrizve az újraértelmezett változat exkluzivitását.