A magyar reklámszakma egyik fontos médiuma, a Kreatív magazin hatodik alkalommal hirdette meg a Mediadesign versenyt, amelyre weboldalakat, mobilapplikációkat, tévéműsorokat, magazinokat, kiadványokat és tartalomalapú marketingmegoldásokat vártak a szervezők. A döntőbe 40 nevezett munkából 22 jutott shortlistre, köztük az A38 Hajó két anyaga: a hajó 2018-ban teljesen megújult médiaportfóliója, illetve márkázott online tartalom kategóriában a hajó négy YouTube-csatornája. Az október 25-i díjkiosztón az előbbinek Arany, az utóbbinak Ezüst díjat adott a neves szakemberekből álló zsűri. Mindkét anyag kategóriagyőztes lett. Az A38 Hajó harmadszor nyer a Mediadesignon: 2013-ban az integrált kategóriában győzött a jelenlegit megelőző médiaportfóliójával, 2015-ben pedig a legjobb stúdióberendezés kategóriában lett első frissen épült Panorámastúdiójával.
A Kreatív által hatodik alkalommal megszervezett Mediadesign célja, hogy megtalálják és díjazzák a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Emellett felhívják a figyelmet arra, hogy a média világában mennyire fontos szerepe van a felületek vizuális összképének, legyen szó weboldalakról, alkalmazásokról, tévéműsorokról, magazinokról és más nyomtatott kiadványokról.
Médiaportfólió kategória ARANY díj: Az A38 Hajó médiaportfóliója
Az idén 15 éves A38 Hajó két kategóriában indult. Az egyik a médiaportfólió kategória volt (ennek megfelelőjét, az "integrált kategóriát" az A38 Hajó 2013-ban már megnyerte egyszer). Az elmúlt másfél évtized alatt az A38 Hajó látványosan kinőtte kereteit, és a korábbi koncerthelyszínből igazi multifunkciós, kortárs kulturális központ, televíziós gyártási bázis, tudásmenedzsment hub, képzési intézmény lett. Ez a szerteágazó tevékenység 2018-ra már erősen meghaladta az A38 Hajó kialakult arculati-kommunikációs kereteit, ezért a kommunikációs struktúra és a médiaportfólió megújítására volt szükség.
Éppen ezért ebben az évben az A38 Hajó arculata jelentősen átalakult és megújult: új logó és ebből kialakított, egységes logócsalád, új betűtípus, a szerteágazó kommunikációs igényekhez alkalmazkodó, megújított hordozók, a közösségi média felületeihez erőteljesebben alkalmazkodó arculati megoldások, a felhasználói szokások változásait követő, újratervezett, reszponzív honlap és szintén újratervezett programmagazin alkotják a médiaportfólió legfontosabb elemeit.
"B" főkategória - Tartalomalapú marketingmegoldások EZÜST díj: Az A38 Hajó Youtube-csatornái
Ehhez kapcsolódik a másik, a márkázott online tartalom kategória shortlistjére egyedüliként felkerült pályázat is: az A38 Hajó az elmúlt másfél évtizedben óriási méretű kulturális archívumot épített fel. Több mint kétezer koncertről, fellépésről, előadásról készült egyrészt professzionális televíziós felvétel és dokumentáció, másrészt ezekhez kapcsolódó háttérinterjú, művészi életművet áttekintő retrospektív beszélgetés. Ezeknek közönséghez való eljuttatása kiemelt feladat.
Éppen ezért az A38 Hajó promóciós működése nagyon összetett tartalommarketing tevékenység. Az A38 Hajó programmagazinja, blogja, honlapja és közösségi média csatornái a programok promóciójához kapcsolódó tartalmak elsődleges hordozói. Ezzel párhuzamosan a hatalmas méretű, több mint kétezer koncertből álló archívum és az állandó, heti többszöri televíziós felvétel folyamatos tartalmi utánpótlást biztosít. Ennek kiemelkedően fontos tartalommarketing-felülete az A38 Hajó négy, műfajilag tudatosan szegmentált YouTube csatornája. Ezek a csatornák: A38 Vibes (pop, rock és populárisabb, könnyedebb elektronikuszenei produkciók), A38 Rocks (rock, metál, punk és hardcore, keményzenei produkciók), A38 World (világ- és népzenei produkciók), illetve A38 Free (jazz és kísérleti produkciók).
A négy csatornán jelenleg playlistekbe rendezve több mint ötszáz koncertről található több mint 5500 (ötezerötszáz!) koncertvideó. Az ötezer videót közel negyvenezren osztották meg és a csatornák összesített megtekintési ideje jóval túl van a húsz éven. Az A38 Vibes csatorna össznézettsége tól van a kétmillión.
Az A38 Hajó YouTube-csatornáinak célcsoportja jóval tágabb, mint maga a hajó célközönsége, hiszen itt a tartalommarketing feladata, hogy organikusan és nagy volumennel szólítsa meg a külföldi közönséget is (nemrég a nemzetközileg is elismert zeneipari médium, a Pitchfork is használt koncertfelvételt egy Julee Cruise-ról készült cikkéhez). A cél ebben az esetben a márkaismertség növelése, illetve annak az alapvető üzenetnek az eljuttatása, hogy az A38 Hajó Budapest és Közép-Európa egyik legváltozatosabb programot kínáló kulturális-zenei központja és koncertfelvétel archívum birtokosa.
Youtube csatornák: