Pulzar

Két kategóriában is nyert az A38 Hajó a Kreatív magazin Mediadesign díjátadóján

Médiaportfólió kategóriában Arany, márkázott online tartalom kategóriában Ezüst elismerést kapott.

A magyar reklámszakma egyik fontos médiuma, a Kreatív magazin hatodik alkalommal hirdette meg a Mediadesign versenyt, amelyre weboldalakat, mobilapplikációkat, tévéműsorokat, magazinokat, kiadványokat és tartalomalapú marketingmegoldásokat vártak a szervezők. A döntőbe 40 nevezett munkából 22 jutott shortlistre, köztük az A38 Hajó két anyaga: a hajó 2018-ban teljesen megújult médiaportfóliója, illetve márkázott online tartalom kategóriában a hajó négy YouTube-csatornája. Az október 25-i díjkiosztón az előbbinek Arany, az utóbbinak Ezüst díjat adott a neves szakemberekből álló zsűri. Mindkét anyag kategóriagyőztes lett. Az A38 Hajó harmadszor nyer a Mediadesignon: 2013-ban az integrált kategóriában győzött a jelenlegit megelőző médiaportfóliójával, 2015-ben pedig a legjobb stúdióberendezés kategóriában lett első frissen épült Panorámastúdiójával.

A Kreatív által hatodik alkalommal megszervezett Mediadesign célja, hogy megtalálják és díjazzák a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Emellett felhívják a figyelmet arra, hogy a média világában mennyire fontos szerepe van a felületek vizuális összképének, legyen szó weboldalakról, alkalmazásokról, tévéműsorokról, magazinokról és más nyomtatott kiadványokról.

Médiaportfólió kategória ARANY díj: Az A38 Hajó médiaportfóliója

Az idén 15 éves A38 Hajó két kategóriában indult. Az egyik a médiaportfólió kategória volt (ennek megfelelőjét, az "integrált kategóriát" az A38 Hajó 2013-ban már megnyerte egyszer). Az elmúlt másfél évtized alatt az A38 Hajó látványosan kinőtte kereteit, és a korábbi koncerthelyszínből igazi multifunkciós, kortárs kulturális központ, televíziós gyártási bázis, tudásmenedzsment hub, képzési intézmény lett. Ez a szerteágazó tevékenység 2018-ra már erősen meghaladta az A38 Hajó kialakult arculati-kommunikációs kereteit, ezért a kommunikációs struktúra és a médiaportfólió megújítására volt szükség.

Éppen ezért ebben az évben az A38 Hajó arculata jelentősen átalakult és megújult: új logó és ebből kialakított, egységes logócsalád, új betűtípus, a szerteágazó kommunikációs igényekhez alkalmazkodó, megújított hordozók, a közösségi média felületeihez erőteljesebben alkalmazkodó arculati megoldások, a felhasználói szokások változásait követő, újratervezett, reszponzív honlap és szintén újratervezett programmagazin alkotják a médiaportfólió legfontosabb elemeit.



"B" főkategória - Tartalomalapú marketingmegoldások EZÜST díj: Az A38 Hajó Youtube-csatornái

Ehhez kapcsolódik a másik, a márkázott online tartalom kategória shortlistjére egyedüliként felkerült pályázat is: az A38 Hajó az elmúlt másfél évtizedben óriási méretű kulturális archívumot épített fel. Több mint kétezer koncertről, fellépésről, előadásról készült egyrészt professzionális televíziós felvétel és dokumentáció, másrészt ezekhez kapcsolódó háttérinterjú, művészi életművet áttekintő retrospektív beszélgetés. Ezeknek közönséghez való eljuttatása kiemelt feladat.

Éppen ezért az A38 Hajó promóciós működése nagyon összetett tartalommarketing tevékenység. Az A38 Hajó programmagazinja, blogja, honlapja és közösségi média csatornái a programok promóciójához kapcsolódó tartalmak elsődleges hordozói. Ezzel párhuzamosan a hatalmas méretű, több mint kétezer koncertből álló archívum és az állandó, heti többszöri televíziós felvétel folyamatos tartalmi utánpótlást biztosít. Ennek kiemelkedően fontos tartalommarketing-felülete az A38 Hajó négy, műfajilag tudatosan szegmentált YouTube csatornája. Ezek a csatornák: A38 Vibes (pop, rock és populárisabb, könnyedebb elektronikuszenei produkciók), A38 Rocks (rock, metál, punk és hardcore, keményzenei produkciók), A38 World (világ- és népzenei produkciók), illetve A38 Free (jazz és kísérleti produkciók).

A négy csatornán jelenleg playlistekbe rendezve több mint ötszáz koncertről található több mint 5500 (ötezerötszáz!) koncertvideó. Az ötezer videót közel negyvenezren osztották meg és a csatornák összesített megtekintési ideje jóval túl van a húsz éven. Az A38 Vibes csatorna össznézettsége tól van a kétmillión.

Az A38 Hajó YouTube-csatornáinak célcsoportja jóval tágabb, mint maga a hajó célközönsége, hiszen itt a tartalommarketing feladata, hogy organikusan és nagy volumennel szólítsa meg a külföldi közönséget is (nemrég a nemzetközileg is elismert zeneipari médium, a Pitchfork is használt koncertfelvételt egy Julee Cruise-ról készült cikkéhez). A cél ebben az esetben a márkaismertség növelése, illetve annak az alapvető üzenetnek az eljuttatása, hogy az A38 Hajó Budapest és Közép-Európa egyik legváltozatosabb programot kínáló kulturális-zenei központja és koncertfelvétel archívum birtokosa.

Youtube csatornák:

A38 Vibes

A38 Rocks

A38 World

A38 Free

Archív partyajánlók

Szervező

  • Kollektíva

    Kollektiva dj- és partiszervező-csapat 2007 tavaszán robbant be a budapesti partiéletbe az első Kollektiva Nights-szal, melyen napjaink egyik legfelkapottabb remixere és BBC Radio One műsorvezetője Kissy Sell Out és a trenddiktáló londoni Durrr estek házigazdája, The Lovely Jonjo vendég-dj-ztek.
  • Chi Recordings

Még több friss

  • Electric Love Festival 2024 Aftermovie

    Az Electric Love Fesztivál tizenegyedik alkalommal hozta össze a rajongókat az elektronikus és hip-hop zenei szcénja nagyjaival július 4-6. között, amelyről most elkészült egy 15 perces aftermovie.
  • Új dimenziót nyit a Budapest Park: decemberben saját fesztivállal jelentkezik!

    A főváros egyik kedvenc szabadtéri szórakozóhelye mostantól nem csak nyáron kínál felejthetetlen élményeket, kiváló koncerteket és igazi “parkos” hangulatot.
  • Ilyen volt az idei Telekomosok Fesztiválja

    CSALÁDI SPORTNAP, KONCERT ÉS CSILLAGLES – ILYEN VOLT AZ IDEI TELEKOMOSOK FESZTIVÁLJA A Magyar Telekom 2024-ben második alkalommal rendezte meg a Telekomosok Fesztiválját, egy olyan különleges programsorozatot, amely az ország különböző helyszínein juttatja egy napos, teljeskörű fesztiválélményhez az ügyfeleit és azok barátait, ezáltal még emlékezetesebbé téve a nyarukat. Az egyes eseményekre összesen 40 000 jegyet aktiváltak díjmentesen a Telekom alkalmazásban, a Magenta Moments menüponton belül, ami 46 százalékkal több a tavalyi évhez képest.
  • INOTA Focus: RADIANCE

    A 2023-as első INOTA Fesztivál fényművészeti programjának egyenes ági folytatásaképp jelentkezik most augusztus 30-tól a háromnapos INOTA Focus: RADIANCE, hogy ismét összekapaszkodjon az üzemen kívüli inotai hőerőmű és a kortárs vizuális kultúra. Az INOTA Fesztivál az Erste támogatásával ráadásul fényművészeti pályázatot is hirdet.
  • A nyárvégi INOTA Focus ismét lebilincselő fényművészettel teríti be az erőművet

    A 2023-as első INOTA Fesztivál fényművészeti programjának egyenes ági folytatásaképp jelentkezik most augusztus 30-tól a háromnapos INOTA Focus: RADIANCE, hogy ismét összekapaszkodjon az üzemen kívüli inotai hőerőmű és a kortárs vizuális kultúra. Az INOTA Fesztivál az Erste támogatásával ráadásul fényművészeti pályázatot is hirdet.
  • Nemzetközi sztárok a hétvégén a Budapest Parkban

    Még az évad felénél sem járunk, de folyamatosan váltják egymást a Budapest Park színpadán a legnagyobb hazai és nemzetközi sztárok. Most hétvégén ráadásul két este is a külföldi fellépőké a főszerep: pénteken Ibiza királya, Carl Cox érkezik egy egyedülálló hibrid szettel, majd az éjszaka folyamán újabb és újabb nemzetközi sztár DJ-k váltják egymást a lemezjátszók mögött. Vasárnap pedig egy világkörüli utazásra invitál az eklektikus Thievery Corporation.
  • Telekom Electronic Beats - SZELEKTOR

    Bárki hallgathatja az új magyar zenészgenerációt a Telekom Electronic Beats friss válogatáslemezén.
  • INOTA Focus TURBINACSARNOK

    Júliusban kétnapos koncept eseménnyel érkezik az INOTA Focus az erőmű Turbinacsarnokába. Július 12-én és 13-án reggelig tartó újhullámos techno és határfeszegető elektronika költözik a tavaly az Európa Kulturális Fővárosa program részeként már jól megismert inotai rozsdaövezet 6000 négyzetméteres ipari épületébe, egytucat külföldi fellépővel.
  • Balaton Piknik 2024

    Balaton Piknik – a MOL Nagyon Balaton kockás pokrócos utazó fesztiválja 2024-ben egy csodás helyszínre érkezik, a Tihanyi Piac Placcra! Az elmúlt években félig-meddig körbepiknikeztük már a tavat: Balatonboglárról indultunk, jártunk Aligán, Siófokon, Veszprémben, de az idei állomást már régóta várjuk!
  • Telekom Szelektor 2024

    Újabb tripla válogatáslemezre keresi a Telekom Electronic Beats az ország feltörekvő zenészeit
  • Kollektiva-est a Balaton Soundon heves olaszokkal

    A Kollektiva idén egy teljes este házigazdája lesz a Balaton Soundon. Július 14-én, szombaton a különleges kialakítású Burn Studios Frame Array helyszínen a budapesti dj-csapat, valamint néhány hazai formáció társaságában fellép a magas fordulatszámú újhullámos klubzenék egyik ásza, az olasz Keith & Supabeatz páros.
  • A Nu-Disco Forradalom hajnala Magyarországon

    A pökhendien elegáns és egyben dinamikus nu-disco darabok az utóbbi években egyre dominánsabb szerepet töltenek be a zenei térképen; a hangzás a nemzetközi térnyerést követően mára kibontakozóban van Magyarországon is.
  • TMX interjú

    A Kollektíva alapítójával TMX-el beszélgettünk, a napokban napvilágot látó Compact Disco remixe kapcsán, produceri munkáiról, a kezdetekről, a jelenről és a jövőbeni tervekről...

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó