Pulzar

Cikk

MAX GRAHAM interjú

Létrehozva 2005. október 4.
    0.00

MAX GRAHAM interjú

Max Graham-mel készített interjúnk apropója, hogy október 7én a Home dj pultjában találkozhatunk vele. Ezen apropóból gondoltuk, kifaggatjuk egy kicsit. Kanadában kaptuk el ébredés után. ;)
Amit érdemes tudni róla: Angliában született, de élt Spanyolországban, New Yorkban, Los Angelesben, majd végül Kanadában telepedett le 1989-ben.

Hiphop/scratch dj-ként kezdte karrierjét, majd rátalált a house-ra és onnantól kezdve nem volt megállás. Egy barátjával saját estet hoztak össze, ami később a legendás Atomic klubig vezetett, ahol 6 órás szettekkel bűvölte a közönséget. 2001-ben a Transport mix CD sorozat egyik résztvevőjeként a DjMag Top 100-as listáján kapásból a 23-ik helyen landolt. Ekkor került fel először a listára, és így megkaphatta a 'legmagasabban landoló legfrissebb résztvevő' címét is abban az évben (na ezt bogozza ki valaki :)). 2 hosszú év után, 2003-ban úgy döntött, ideje egy kis szünetet tartani. Ahogy ő maga fogalmazta: „…úgy éreztem, össze-vissza csapongok és nem tudom kézben tartani a dolgokat. Fellépésről fellépésre utaztam, időt se hagytam magamnak arra, hogy átgondoljam a dolgokat és biztos legyek abban, hogy a döntésem helyes.” Meglátogatta Dél-kelet Ázsiát, áttette székhelyét Ottawából Montrealba, és újra munkához látott. Olyan zenék fűződnek a nevéhez, mint a jelenleg rádiókban is számtalanszor hallható Owner of the lonely heart, Time&Again, vagy az I know you're gone. Néhány remixe a sok közül:

The BodyRockers - Round & Round - 2005 - Mercury Records
Leah - Contact High - 2005 - Wooden Record
Mack Vibe feat. Jacqueline - Can't Let You Go - 2005 - Curvve
Guy Gerber - Stoppage Time - 2005 - Bedrock
Kylie Minogue - Slow - 2005 - Release Records
Santiago Nino - Believe - 2005 - Aurium Recordings
Frost - Wait for Me - 2005 - Oven Ready Productions
Subsky - Strawberry Fields - 2003 - Release Records
Conjure 1 - Sleep - 2002 - Nettwerk
Baraka - Song to the Siren - 2002 - Lost Language

Kezdjük akkor talán a legelején, ahogy az lenni szokott. Mikor és hogyan döntötted el hogy dj leszel és ezt az életformát választod? Tanultál valaha bármilyen szakmát? Volt „normális” állásod? Hogyan lett zenélés belőle?

-Középiskola után egy helyi bárban dolgoztam csaposként, és a csapos-munka dj munkává lett amikor egyik este nem jött el az illető akinek játszania kellett volna.

Az indulásod óta sok minden változott, hogy látod te a dolgokat? Jó, vagy rossz irányba történetek a változások, mi a véleményed erről az egész szcénáról?

-A szcéna ugyanolyan jó, mint ahogy volt. Természetesen sokat változott, de az életben minden változik.

Sokan nehezen maradnak nyitottak más zenei stílusra, ha például csak progresszívet játszanak, gyakran csak azt is hallgatnak és az emberek is beskatulyázzák őket ebbe a stílusba. Gyakran megesik az is, hogy a közönség nem díjazza a más irányú próbálkozásokat. Hogy állsz ehhez a dologhoz?

-Nem hiszem, hogy nehéz lenne. Bárki nyitott tud maradni bármilyen típusú zenére.
Ez tökéletes példája annak, hogy a média hogyan próbálja meg a dolgokat egy bizonyos módon lereagálni. Az egésznek pedig az az eredménye, hogy a djk úgy érzik, ragaszkodniuk kell a média által kreált műfajokhoz, mint például a „progresszív”. Azt játszom, amit szeretek és úgy gondolom, hogy hiba lenne mást adni a közönségnek, mint amit akarok és tudok.

Dj-ként és producerként is tevékenykedsz, hogy tudod beosztani az idődet?

-Lisa segítségével, aki egy elképesztően jó asszisztens. J

Mi a véleményed az Ableton-ról? Használod?

-Otthon sokszor dolgozom vele, de élőben nem használom. Nagyon jó program. Remek koncepció és könnyű használni.

Zeneletöltés napjaink egyik legaktuálisabb témája, mit gondolsz erről a dologról? Szerinted van rá megoldás?

-Nem hiszem, hogy bárhogy is meg lehetne oldani. Úgy gondolom, hogy minden embernek felelősséget kell vállalni a tetteiért és adott esetben mondjuk juttatni valamennyi pénzt a keményen dolgozó producerek zsebébe is, akik megalkották azt a zenét amit szeretnek.

Ha egy új ötlet jut az eszedbe, hogy látsz hozzá a munkához, hogy valósítod meg? Bezárod az ajtókat, leülsz a számítógép elé és töménytelen mennyiségű pizzát rendelsz? J

-Nem, egészen egyszerűen csak leülök és csinálom. Ha inspirációt kapok, elég könnyedén megy a dolog, ugyanakkor előfordul, hogy hetekig nem írok semmit.

Nagyon sok művésszel dolgoztál együtt, sok remix fűződik a nevedhez, van esetleg kedvenc partnered?

-Nem igazán, a maga módján mindegyik nagyon jó volt.

2003-ban úgy döntöttél, hogy pihensz egy kicsit és újra felfedezed a zene iránti szenvedélyedet. Mi történt és mivel töltötted ezt a pihenőidőt?

-Alapvetően pihentem, a barátaimmal töltöttem az időt és átgondoltam a karrieremmel kapcsolatos dolgokat, hogy mit is akarok én ebben az egészben.

Az új cd-d a DMC Mixmag Live sorozat részeként idén nyáron jelent meg. Milyenek a visszajelzések, hogy érzed?

-Nagyon jó visszajelzések éreztek, nagyon örültem neki. Hogy érzem? Igazából nemrég ébredtem fel Kanadában és kicsit még fáradt vagyok. :P

Van egy saját kiadód, a ShineMusic, mikor és miért döntöttél úgy, hogy megalapítod?

-Nagyon sok olyan zenét kaptam, amiről úgy gondoltam érdemes lenne megjelentetni. Mindig is érdekelt a dolog, hogy ezeket a zenéket kiadjam és néhányat én magam is remixeljek. Így a legésszerűbb lépés egy saját kiadó alapítása volt. A Jase és Piece Process lemezek nagyon sikeresek voltak, fel is kerültek jó néhány albumra.

Mi a helyzet a magánélettel, van rá időd?

-Természetesen, vacsorázni szoktam a barátaimmal. Imádom az ételeket és kéthavonta megpróbálok legalább egy hétvégét szabaddá tenni.

Mivel ez lesz az első fellépésed Magyarországon, adott a kérdés: hallottál-e a magyar partiéletről, vagy az országról korábban?

-Igazság szerint nagyszerű dolgokat hallottam. Nem is igazán értem, hogy idáig miért nem jött össze a dolog, de nagyon örülök ennek az estének.

Hogy készülsz a fellépésre?

-Felveszem a zoknimat és cipőmet, lemegyek a hotel előcsarnokába és várom, hogy elvigyenek a klubba. :)

Rögtön másnap Angliában lépsz fel, nem lesz ez egy kicsit fárasztó?

-Fárasztó? Tavaly 160 repülőutam volt. 12 nap Ázsiában 9 fellépéssel, na az fárasztó. Egy fellépés Magyarországon és aztán 2 óra repülés Angliába egyáltalán nem tűnik annak.

Mik a terveid a jövőre vonatkozóan, mind szakmai, mind személyes oldalon?

-Hagyom, hogy az élet oda sodorjon, ahova akar.

Mi a fontosabb számodra, hogy más dj-k mit mondanak a zenédről és a fellépéseidről vagy a közönség reakciója?

-Aki azt mondja, hogy neki a dj-k véleménye fontosabb, az bolond. A közönségért dolgozom, nem más dj-kért. Először az számít, hogy én hogy reagálok. Aztán pedig azon dolgozom, hogy olyan embereket találjak, akik ugyanúgy reagálnak ezekre a zenékre, ahogy én.

Ha valaki híressé válik, gyakran megtörténik, hogy elveszíti a kapcsolatot a normális élettel, egy ilyen szakmában, ami totálisan más, mint egy hétköznapi munka mit teszel azért, hogy mondjuk a barátaiddal fenntartsd a kapcsolatot és a földön maradj?

-Híres? A mozi sztárok híresek, az én életem még mindig teljes mértékben normális.

Milyen hobbijaid vannak? Mivel töltöd a szabadidődet? Van esetleg háziállatod?

-A könnyűbúvárkodás az egyik olyan dolog, amit nagyon szeretek. Háziállatot viszont nem tarok, mivel sose vagyok otthon.

Mit üzennél azoknak, akik ellátogatnak a fellépésedre?

-Gyertek és bulizzunk egy fergetegeset közösen!

Written by: chrissty



FORRÁS: freee magazin 05/10

Archív partyajánlók

Kapcsolódó cikkek

  • United Soul interjú

    [Interjú] Jazz+diszkó és napjaink house dallamai+soulful és a deep ez röviden a United Soul. Igazi múlt jelen jövő interjú és persze letölthető Mix, hogy ne csak olvassuk halljuk is.

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó