De mi is a Movember?
Egy ausztrál kezdeményezés alapján a férfiak félreteszik egy teljes hónapra a borotvát és megnövesztik csodálatos arcszőrzetüket világszerte. Ezen tettükkel kívánják felhívni a figyelmet arra, hogy a férfiaknak is törődniük kell egészségükkel és szembe kell nézniük az egyik legelterjedtebb férfibetegséggel, a prosztatarákkal. Az Ausztráliából indult Movember
(http://www.youtube.com/watch?v=VTuKOgHI7GA) mozgalom célja, hogy felhívja a férfiak figyelmét arra, hogy ne hanyagolják el saját egészségüket, figyeljenek oda a problémákra, rendszeresen vegyenek részt szűrővizsgálatokon. A bajusz egy „kitűző”, melyet büszkén visel gazdája, ahogy a mellrák kampány támogatói a rózsaszín szalagot hordják a szívük felett. A mozgalommal az évek során több mint 174 millió dollár adományt tudtak gyűjteni a résztvevők.
Harmadszor jár hazánkban a nemzetközi mozgalom
Két éve kezdte meghódítani a magyar férfiközönséget az egy hónapig tartó csoportos bajusznövesztés, de nem csodálkozhatunk a sikerén; hiszen a magyar történelem során az arcszőrzet, ezen belül a bajusz viselete óriási szerepet töltött be. A férfiasság egyértelmű jelképeként tartották számon ezt a hol kackiás, hol pedert, hol rövidre nyírt, hol pedig gondosan göndörített szőrzetet. Jelentése és alakja korok és társadalmi rétegek szerint is változott – számos formában visszaköszönt, sokszor kötötték egyes történelmi személyiségekhez is.
Az idei kampányhoz Puskás Péter énekes-színész is csatlakozott.
A bajuszt növesztőknek és lelkes támogatóiknak minden héten bajusz-bulikat tartunk, ahol a bajusz-koktél vásárlásával és adomány-gyűjtéssel készülünk a bajuszkirály-választásra. A kampány hivatalos Movember facebook oldalán minden információt - köztük a bajusz-bulik helyszíneit is – megtalálhatnak az érdeklődők.
http://www.facebook.com/MovemberHungary
November második hétvégéjén, a kampány félidejénél 5 kilométeres, bajusz-futást szervezünk.
A szorgos szőrnövesztést és a sikeres adománygyűjtést november 30-án ünnepelhetik a résztvevő szimpatizálók a hamarosan nyíló Közhely nevű szórakozóhelyen.
A szervezők mellett a 4BRO és az Organic Communications is társadalmi projektként álltak az ügy mellé.
Az ex.movember.com weboldalon regisztrálva lehet saját profilt felállítani, ahol a kampányhoz csatlakozók egyedül vagy csapatokban gyűjthetnek adományokat.
Változtassuk meg a férfias egészség arcát! Csatlakozz, kampányolj, növessz és támogass! Minden bajusz számít! Mert „A tudás hatalom. A bajusz király.”