Pulzar

Oliver Schories - Exit

A hamburgi születésű producer, Oliver Schories 2009-ben egyik napról a másikra szinte berobbant az e-zenei köztudatba.

 Már mikor bontogatta szárnyait, akkor megállapíthattuk, hogy igazi művész, klasszikus értelemben vett zenész. Debütáló kiadványa, a Kant Recordingsnál megjelent, csak digitalis formában elérhető Critical Mass volt, majd a szintén online letölthető, 2010-ben kiadott Safe Trip Home címre keresztelt EP ugyancsak ennél a labelnél. Ezután hallhattuk tőle az Archipel-t, ami már a német Ostwind Recordsnál volt kapható, immár 12”-es verzióban is. Ezzel olyan előadók táborához csatlakozott, mint a a Kollektiv Turmstrasse duó, Marc DePulse vagy az a Ronny Mollenhauer, akit inkább Mollono.Bass néven ismerünk, akik egytől-egyig az Ostwind kötelékébe tartoznak. Mondhatni, innentől kezdve egyenesen ívelt felfelé pályája, olyannyira, hogy nem sokkal később felfigyelt rá Normen Flaskamp ismertebb nevén Solee és egyből leszerződtette kiadójához, a szintén német Parquet Recordingshoz. Itt jelent meg első szerzői albuma még 2012 márcisuában, Herzensangelegenheit címmel. A CD-n 13 track kapott helyet, köztük olyan slágerek, mint a Mother, a Monday vagy az Amsterdam de azt hiszem nincs rajta track, amelyet negatív kritikával lehetne illetni. Eközben megalapította saját labeljét is, melyet a Der Turnbeutel névre keresztelt. Azóta produceri munkáit szinte kizárólag ez a két label prezentálja rajongó számára.

 

Alig egy hete jelent meg második szerzői albuma Exit címmel, ami első hallásra kvalitásban egyáltalán nem marad el az elsőtől. A Der Turnbeutlenél kiadott lemez koncepciója azonban annyiban változott, hogy mivel egyelőre csak letölthető formátumban érhető el az ismert online zeneboltokban, így az első track egy az album dalaiből összeállított, folyamatos, közel másfél órás mix. Ezt nem egy klasszikus mixalbumként kell elképzelni, mely folyamatos akár egy DJ szett. Vannak trackek melyek szinte teljesen a végéig hallhatók, némelyik előtt pedig rövid szünet van, ez választja el a következőtől, tehát csak részben összemixelt a darab. Ezzel a minimixxel együtt összesen 14 track található az albumon, szinte az összes a Schories-ra jellemző, nagyon érzelmes, lassú – az összes 121-123 bpm-re íródott – vokálokkal fűszerezett slo-mo és deep house.

 

Nézzünk néhány kiemelkedő tracket, persze a teljesség ígénye nélkül:

Rögtön az Intro utáni második track, a Sunset című alkotás, zseniálisan megkomponált, vokállal ékesített, melankólikus szimfónia, mely a dal címére utalva egy nyári napnyugta hangulatát idézi fel. Ezt követi a But Maybe, mely nagyon kellemes lábdobokkal és basszusokkal indul, fokozatosan épül fel és lassan átvezet egy synth-padekkel teli, melankólikus és érzelmekkel teli világba, ami az egséz albumra jellemző. A Circle című ötödik track egy remek ötvözete a deep- és az amerikai, azon belül is inkább a chicago-i housenak, ebből adódik, hogy valamivel dancefloor orientáltabb, lüktetőbb az előzőeknél. Akárcsak az ezt követő négy track, sorrendben a Go, Another Day az Only Good For Train és az All I See. Egytől-egyig mélyebb, sötétebb, inkább techesebb alkotások. Habár a Go lüktető dobokkal és basszusokkal indul, tudatosan, szinte hangonként építkezve végül körbeszövik azok a dallamok melyek egy teljesen más, érzelmesebb, romantikus világot nyitnak meg a hallgató előtt. Számora az Another Day valamint az Only Good For Train amelyek valamelyest kilógnak, ezek picit discosabb darabok, mindkettőben felcsendül egy acapella közben a közepén van egy-egy hosszabb kiállás. Mintha a Get Physical, Innervisions és a Kompakt labelek kiadványaiból ötvözeték volna őket, engem legalább is erre emlékeztet. Tökéletes felvezető trackek egy house szettben! Kicsivel több energia, de az imént leírtak jellemzik a következő All I See és Like You című trackeket is, mindkettő remekül illeszkedik a sorba. A névadó Exit dalról már nem mondható el ugyanez, számomra “túl minimal”, ez az ami miatt kilóg az előbbiek közül. Utolsó előtti – a végén, tizenharmadik  trackként egy három és fél perces outro hallható – Be című track pedig keretbe foglalja az egész albumot, komplex módon bele van sűrítve szinte az egész album mondanivalója. Feszes lábdobokkal és sötét basszusokkal indul de az első perc után hallhatjuk a szintit és persze az elmaradhatatlan acapellával egészül ki, alkot egy egészet, így alakul át fokozatosan egy érzelmekkel telt, mélyebb hangulatú track-é.

 

Összegezve elmondható, hogy a német művész ismét egy olyan albumot prezentált a hallgatoságnak, melyről nyugodtan kijelenthető: méltó folytatása eddigi pályafutásának. Mindemellett szakított egy hagyománnyal, az albumon található trackek jóval rövidebbek egy mai átlagos 8-10 perces house singlenél. Schories remekül alkalmazkodott a 2013-as év trendjeihez, elvárásaihoz albumkészítés terén. Első hallásra talán kicsit egyhangúnak tűnhetnek a dalok, és bár való igaz, hogy kell hozzá egy hangulat/lelkiállapot, de nem árt többször meghallgatni. Nagyszerű választás egy vasárnap délutáni pihenőhöz, autóba vagy bármilyen utazáshoz, a gyűjtőknek pedig nemsokára elérhető lesz az album CD, és mivel a Turnbeutel nem digitalis label, bakelit formátumban is!

https:/​/​soundcloud.com/​oliverschories/​oliver-schories-exit-album-mix

Készítette: Farkas Márton

Archív partyajánlók

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó