Ha kanadai lemezkiadóról van szó, a legtöbben a minimal ütőrrő Minust, vagy a jobb időket is látott Turbot emlegetik. Van viszont egy label, aminek a neve méltatlanul keveset hangzik el. Az Archipel lemezkiadóról van szó. 2004-ben indult mint netlabel, ingyenesen letölthető kiadványokkal. Egy Jean-Patrice Rémillard, vagy ismertebb nevén Pheek nevű srác indította útjára a kiadót azzal a céllal, hogy összefogja a hasonló gondolkodású művészeket. Nem egy újabb lemezgyár volt a cél, és ehhez az elképzeléshez a mai napig tartja magát a csapat. 2006 óta már lemezre is nyomnak zenéket, de túlnyomó részt továbbra is digitális formában terjesztik a zenéket, most már a legismertebb internetes zeneáruházakon keresztül (Beatport, WhatPeoplePlay). Ha már ez eladásokra terelődött a szó, nem árt pár szóban megemlíteni azt is, hogy manapság már inkább egy komoly marketing gépezet kell ahhoz, hogy egy zenét el tudjanak adni, és inkább csak presztizs értéke van egy-egy megjelent lemeznek. Az Archipel az aktuális szokásokkal szemben haladva, minimális promócióval és reklámmal köríti kiadványait. Bíznak abban, hogy a jó zenét úgyis megtalálja az arra fogékony közönség.
Legismertebb művészek a kiadónál: Jesse Somfay, Pheek, Stefny, Sven Laux, Ryan Davis, de aki miatt most ezen sorok írodnak, az Sul.a. Bár kevésbé ismert a neve, de szinte a kezdetek óta a kiadónál jelennek meg művei. Szám szerint ez a negyedik albuma 2005 óta. A kisérleti techno és minimal hangzás a jellemző zenéire, de sok dolgot emel át az ambient, a glitch és az IDM világából, előszeretettel töri az ütemeket. Legújabb albuma a 'Barberie Binarie' eddigi munkái közül messze a legjobb. Kiforrott, hangulatukban egymáshoz simuló zenék, műfaji korlátok nélkül. A lassan pulzáló techno, ködös dub, amorf IDM, de még az oldschool electro is fel-felüti a fejét, ahogy végig haladunk a 12 számon. Ha érdekes ritmusvilágra vágyunk, keresnivalónk az 'Ecchymose' és 'Echo' zenéknél van. Itt érezhetően erősebb a hangsúly a széttördelt ütemen, mint a dallamon. Egészen halvány, ismétlődő szekvenciák képében mutatkozik csak a melódia, ellentétben például a 'Ta Bouche Ma Moitie' és a 'Le Petit Pieton' számokkal. Itt már nagyobb szerep jut a dallamoknak, de a dobok üteme hasonló szinten tördelt. Ha inkább a mélységet kedveljük és szeretünk fázni, akkor tekerjünk a 'Soleil Blanc', 'Tojours Encore' vagy a 'Harmonique Dans La Téte' szerzemények egyikére. Az eddigi művekhez képest ezek inkább a mélyebb, sub hangokra épülnek, dallamok nélkül, csupán néhány effekt hipnotizál a háttérből. A sok tört ütem között megnyugvást jelent a monoton 4/4-edet szállító 'La Moderation', 'A Ciel Ouvert' és az 'Aquacephale'. A dub-techno akkordjain lovagolva bólogathatjuk végig mind három tracket.
Tracklista:
01 Ta Bouche Ma Moitie
02 Le Petit Pieton
03 Ecchymose
04 Barberie Binaire
05 Soleil Blanc
06 La Moderation
07 Echo
08 Harmonique Dans La Tete
09 Tojours Encore
10 Aquacepale
11 A Ciel Ouvert
12 A CIel Ouvert II
Archipel, 2010.
Néhány régebbi megjelenés (letölthető):
[arch036] Somfay - Serendip
[arch050] Pheek - Moving The Wave
[arch054] Stefny - Migratory Insertion
[arch055] DJ Sodeyama - Now Is The Time
Még több zenét találhattok itt
forrás:
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó