A 90-es évek legelején indult útnak az elektronikus zene, Altern 8, 808 State, LFO, majd a hangzás folyamatosan finomult és immáron nyugat európában újra megjelentek a rave rendezvények. Ismertetőjük továbbra is az maradt, hogy valamilyen szempontból különleges helyen tartották a bulit pl. kifutópályán, stadionban (MAYDAY), a nyílt utcán (LoveParade), hajón, repülőn, egy mezőn vagy épp raktárépületben, hangárban egyszóval bárhol ami nem megszokott. Ezek a bulik mint rave-k a szinonímáját kezték jelenteni az 1994-1996 között aranykorát élő zenei stílussal, a rave-vel. Dune, Scooter, RMB, Marusha, Ultra Sonic, Charly Lownoise & Mental Theo, Blumchen és még sorolhatnánk sokáig akik ma mint Rave előadók élnek az emlékeinkben..
A 90-es évek közepének elektronikus zenei kavalkádjának tehát egyik ága volt a rave zene melynek két ágát különböztetjük meg. Az első ("kommersz" ág ismertetőjegyei a gyors ütemszám (140-160 bpm), vidám dallamok, vokálok, gyorsan táncolható, vidámságot sugalló számok, "rádióbarát" változatban átlagosan 3-5 perces számhosszúsággal. Ennek az ágnak a képviselői voltak (a teljesség igénye nélkül) a Dune, Scooter, Charly Lownoise vagy éppen Blumchen. A másik rave ág (ami "hivatalosan" hard trance néven is futott akkoriban) ismertetőjegyei az ugyancsak gyors ütemszám (140-160 bpm), vokál nélkül 8-10 perces számhosszúság és a számok fõ összetartó erejét egy monoton de vidám és elnyújtott dallam adja amitõl a zene összhatása "szállós", "transzba esős" lesz. Ezek a számok inkább a nagyobb bulikon mint pl a korai Mayday fesztivál voltak többet játszottak. Erre az ágra nagy hatással volt oda-vissza a techno zene egy másik irányzata az acid is. Ebből az ágból kiemelkedő előadót említeni nem érdemes, inkább az ilyen jellegű zenékkel megjelent albumokat lehet megjelölni mint pl a korai Rave Mission és Ravermeister albumok.
1992 táján jelent meg a Hardcore stílus legelőször Angliában, Hollandiában és Németországban, majd innen terjedt tova egész Európában. A Hardcore a kezdetekeben a formák végletekig történő kiélezését jelentette, amely magába olvaszotta a nagyon gyors ütemet (170+ bpm), a bármilyen szempontból kirívó hangokat melyek előállításában nagy segítségükre volt az acid irányzatban etalonnak számító TB-303-as, de felhasználtak bármilyen filmrészletet vagy géphangot is. Ebből a stílusból nőtte ki magát a Happy irányzat az 1993-as évektől kezdve, amely Happy Hardcore-ként élt tovább. Megtartotta a Hardcore alapát a nagyon gyors (170+ bpm) ütemszámot, és átvette a kezdeti rave-ből a kellemes, vidám vokálokat, a vidám dallamokat és a happy életérzést. A 90-es évek közepén a rave aranykorában egybe is olvadt a rave stílussal mivel nagyon közel álltak és állnak ma is egymáshoz. A rave korszak lecsengésével a Happy Hardcore (HHC) is eltűnt a színről azonban a 2002-es évtől kezdve újra elkezdte szárnyát bontogatni a stílus Angliában a rave szülőhazájában és napjainkra egyre terjedő stílusként visszatérni látszik. Gyorsan átterjedt a tengerentúlra is, napjainkban Angliában, Ausztráliában, Japánban és Észak-Amerikában rendezik a legtöbb Happy Hardcore és a rave bulit ugyan is a két stílus egymás tökéletes kiegészítői.
Számos nagy név dolgozik ma új Happy Hardcore stílusú trackek kiadáson mint pl Scott Brown, Hixxy, Dougal, Gammer, UFO, DJ Silver és még sorolhatnánk."
Djk:
DJ Flatline, blasterNOX, Willowlet, RikeR
INGYENES | FREE ENTRY
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó