Hogy is ne lenne az, ha egyszer innen indult útjára a honi techno története?! A Hyperspace-t menedzselő Deadcode Production azóta is a legjobb bulik védjegye. Az alapítóként és DJ-ként egyaránt ismertté vált Hot X, ráadásul tudja, hogyan haladjon a korral. És bár az első számú magyar techno-partysorozat épp szünetel, ő nem pihen. Az elmúlt évek munkája eredményeként Hot X az újhullámos techno hazai fáklyavivőjeként szerepel a hazai klubéletben. Éppígy folyamatos figyelemnek örvend Igor Do’Urden, aki anno legendaszámba menő indusztriális reggeli szettjeiről volt híres, mára azonban némiképp megszelídült. Elkapta a minimal-gépszíj . Az utóbbi egy-két évben a fantasy-regény főhősének nevét felvevő dj-producer stílusa sokat finomult, mi több, live act-tel is próbálkozik, és Reecoba néven külföldön is ismertté válik lassan - de biztosan. Szólnunk kell a triumvirátus legifjabb tagjáról is, aki Coyote néven robbant be az elektronikus zenei világba, és nevéhez méltón farkaserővel tartja pozícióját azóta is. Retro-elektro hangzással kezdte, felnőtt a minimalig, napjainkban pedig egyedi stílusú, eklektikus szettjeiről ismert. Mindegy mi, csak techno legyen, a legszélesebb palettán. Ő felteszi vadul, mégis szerethetően.
Hot X, Igor Do’Urden és Coyote a házigazdái a július 8-i, Volt Fesztiválos Hyperspace-nek, ahol a sztárfellépő nem más, mint az Újvilág egyik első számú elektronikus zenei előfutára, kinek zenéje U2-tól Fatboy Slimig a legkülönbözőbb művészekre volt megmásíthatatlan hatással. JOSH WINK, Philadelphia küldötte immár két évtizede nyúzza a lemezjátszókat és stúdiójának berendezéseit, méghozzá meglehetősen egyéni módon.
’Lehetne slágereket játszani, igazán emlékezetes zenéket, amitől mindenki boldog lesz és elkapja az a jól ismert érzés, hogy húúúúú, ez nagggggyon jó zene, én ismerem, te ismered? -de ezt bárki megtehetné. Az én művészi integritásom többre hivatott ennél.’
Josh Wink tudja miről beszél. Kívülállók számára tán álszerénység ez a fajta alkotói hozzá állás, ám aki kicsit is ismeri e rebellis amerikai dj-producer alkotásait, az egyetértően bólogat a fenti szavak hallatán. Ő az, aki merészen sétál keresztül a látszólag eltérő zenei határokon. Bátran vegyít minimált melódiával, old school Chicago house-t electroval, latin és tribal house-t technoval, sőt mindezt vegyesen – ahogy tetszik.
Miért is lenne meglepő az efféle művészi szabadság egy olyan embertől, aki már a 80as években is nagyon jól tudta, hogy mit akar?! Josh Wink még csak 13 éves volt, amikor már dj-ként járta a környék bulijait. Istenadta tehetségére hamar felfigyeltek a klubtulajdonosok és party-szervezők, emberünk rövidesen keresett lemezlovas lett.
Némi tapasztalatszerzést követően 1994 októberében megalapította saját független kiadóját. Az Ovum Recordings azóta is a legpatinásabb, legművészibb és legokosabb zenéket piacra dobó labelek egyike. Alighogy megszületett az Ovum, Josh megálmodta és elkészítette a ’Liquid Summer’ című kultikus klasszist, örökre beégetve nevét ezzel a klubberek emlékezetébe.
1995ben ő volt az első dj-producerek egyike, aki masszív munkájának köszönhetően bekerült az európai élvonalba. Ontotta magából a slágereket! Elkészült a ’Don’t Laugh’, az ’I’m ready’ és a máig hátborzongató, fémes hangzású acid-remek, a ’Higher State of Consciousness’. Josh Wink oly nagy népszerűségre tett szert, mintha csak popsztár lenne. Mégsem tévedt sosem kommersz mezőkre.
A három évvel később ’Herehear’ című album még tovább feszítette a határokat. A legkülönfélébb irányzatok képviselőit nyerte meg a válogatás létrehozásához. A munkában éppúgy részt vett a Nine Inch Nails-es Trent Reznor, mint a Jazzanova-s Ursula Rucker.. 1999ben Wink megalkotta az első Profound Sounds válogatást, melyről így vélekedik:
’Ez az egyik kedvenc mixem. Egyszer csak megszületett, és tökéletesen reprezentálta mindazt, amit játszom.’
Az albumot kísérő elismerés újabb lendületet adott a philadelphiai zseninek, aki megírta az örökérvényű ’How’s your evening so far’, illetve a ’Superfreak’ című opuszokat. És bár az első időkben nem kedvelte a remixeket – ’eladod a jogaid, nem birtoklod többé, hiába saját gyereked a remix-alap’-, lassan mégis rákapott a feldolgozások művészetének ízére. Legjobb munkái közé tartozik a Ladytron ’Blue Jeans’, Paul Oakenfold ’Starry Eyed Surprise’ és a Depeche Mode ’Free Love’ sztorijának átírása. Nem véletlen, hogy az alkotó tervbe vette a legjobb remixek csokorba gyűjtését...
A Profound Sounds szinte követelte a folytatást, 2003ban megjelent a sorozat második, 2006 májusában pedig a harmadik része – rajta a Radiohead ’Everything In Its Right Place’ remix és az alkotó vadonatúj saját dala, a ’Swirl’.
A siker kulcsa most is és mindig ugyanaz: a változatosság!
’Unalmas dolog egy stílusra ráállni, az emberek könnyen beskatulyáznak, ha ezt teszed. Utálom az ilyen munkát. Ha szabályok szerint élsz, ha mindenáron meg akarsz felelni az elvárásoknak, akkor nem vagy művész. Megtanultam, hogy nem tehetek mindenki kedvére – nem is akarok. Inkább csinálom azt, amit valóban jónak tartok, és azok, akik ezt kedvelik, kitartanak mellettem.’
Josh Wink mindig is más volt. Mert különbözni. Remek művész, tökéletesen képes szórakoztatni közönségét. Laza eleganciával játszik. Élvezi a mókát.
Nos, kell-e mondani ezek után, hogy 2006 július 8-a éjjele az egyik legjobb nyári móka lesz? Sopron. VOLT FESZTIVÁL , HYPERSPACE. A többit már tudod.
2006.07.08. HYPERSPACE - VOLT FESZTIVÁL - SOPRON
JOSH WINK ( Ovum - USA )
HOT X ( Deadcode - H )
IGOR DO’ URDEN ( Deadcode - H )
COYOTE ( Deadcode - H )
info@deadcode.hu , 0630 30 30 220
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó