Guillaume Manbell és Grégory Kazubski mindketten 1982-ben születtek, előbbi Párizsban, utóbbi a züllött életű szimbolista költő Paul Verlaine szülőhelyén, Metzben, és ha nincs az internet, sosem találkoznak. De van, így a közös zenei érdeklődés hamar közös munkába torkollott online: 2005-ben Gui Alyoa néven jegyzett trekkjéből Greg is készített egy remixet, ami olyan jól működött, hogy elhatározták, együtt fognak zenélni. Az első Teenage Bad Girl maxi Hands Of A Stranger címmel 2006 elején jelent meg, és gyakorlatilag az összes fontos elektró-dj lemeztáskájába bekerült; Arthur Baker, Erol Alkan, Ewan Pearson, Hell, Mylo, Paul Woolford vagy Vitalic mind rongyosra játszotta. Utóbbinak annyira bejött a zene, hogy leszerződtette a srácokat saját labeléhez: a Teenage Bad Girl debütáló albuma így a Citizen Recordsnál jelent meg idén márciusban.
Fotó: Quentin Cherrier
A Cocotte a francia elektró nouvelle vague eddigi legjobb albuma (a legjobban hype-olt pedig természetesen a Justice nagylemeze), amiben benne van minden, amit ez a koszos-zajos, fúrós-faragós, reszelős-döngölős, búgatós-pörgetős zenei vonal tud, és még több. Az alap természetesen a Daft Punk, amely Gui és Greg életében is meghatározó szerepet tölt be: az addig iskolai HC punk és rockzenekarokban játszó illetve klasszikus zongorát tanuló fiúk a Homework album hatására fordultak az elektronikus zene felé, majd a kilencvenes évek végi French Touch hullám juttatta révbe őket. A tinirocker múlt és a Daft Punk iskolateremtő hangzásvilága iránti rajongás mellett erőteljesen érződik a lemezen Gui vonzalma az experimentális zenék, elsősorban Aphex Twin iránt, ahogyan Detroit is áthatja a lemezt, úgy a klasszikus motorvárosi techno update-elése, mint az ős-punk garázs-rock zenekarok, az MC5 vagy az Iggy Pop-féle Stooges primkó gitárriffjeinek elektronikus leképezései révén. Sőt, mindennek tetejében még a romantikus-melankolikus sanzonok tudatalatti bevésődését sem szégyellik felvállalni; tisztelegnek a "francia Elvis", Dick Rivers előtt, a lemezt pedig Voulzy-Souchon szerzőpáros (az ottani Zorán-Dusán) egyik dalának feldolgozása zárja.
Fotó: Quentin Cherrier
A Teenage Bad Girl persze nem is francia lenne, ha zenéjükhöz nem társulna nagy finesszel kitalált imidzs: esetükben a 20. század fordulójának bordélyházi feslettsége és a klasszikus rokkenroll dekandencia nagy adag öniróniával keveredik (az ehhez tökéletesen passzoló lemezborítóikat az erotikus pop-artot újragondoló zseniális holland grafikus, Parra tervezi). Ezek a romantikus robot-rockerek nem viselnek robotmaszkot, így nyugodtan lehet velük kokettálni.
Fotó: Quentin Cherrier
Lollipop pres. Teenage Bad Girl (Citizen Rec., FR)
2007. szeptember 7.
Olof Palme Ház
ingyenes!
line up
Teenage Bad Girl (Citizen Rec., FR)
Sakal (Lollipop)
Kovary (Neo, Lolliop
Killbert (Lollipop)
Bimbi & Fefe (Wifebeater Rec.)
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó