Pulzar

Művész

Larry Tee

Larry Tee

 Itt, pontosabban Atlanta városában (ahogy ő emlegeti: Hotlanta) indult dj-pályafutása is a nyolcvanas évek elején: a város legmenőbb klubjában játszotta az aktuális new wave slágereket, olyan illusztris vendégeknek, mint a B-52’s, Boy George vagy Michael Stipe (akinek a lakásában rendszeresen időzött). 1989-ben aztán RuPaullal és még néhány nőimitátor barátjával együtt egy mikrobuszban New York-ba utaztak (ez a kaland ihlette a Wong Foo, kösz mindent! - Julie Newmar c. filmet), ahol a rendkívül színes egyéniségű Larry pillanatok alatt a metropolisz party-életének egyik meghatározó figurája lett. Love Machine elnevezésű buliján hemzsegtek az ismert emberek, Tom Hankstől Sinead O’Connoron át Naomi Campbellig, Larryt pedig keblére ölelte a nemzetközi divat/művész/celeb elit. 1992-ben meghívást kapott a Milánói Divathétre, ekkor született meg a Supermodel című szám ötlete, amit RuPaul tett világslágerré. Ugyanebben az időszakban futtatta fel a hírhedt klub-promóterrel Michael Alig-gel közösen a Disco 2000 partikat, s az ott folyó vad kicsapongásból ő maga is kivette a részét: rövid idő leforgása alatt drogfüggő lett. 1997-re azonban kitisztult, és azóta sem alkoholt, sem kábítószert nem fogyaszt. Nagykanállal habzsolja viszont a legmenőbb, legizgalmasabb zenéket, s e trendérzékenységét először a 00-ás évek elején kamatoztatta.
2000-ben, egy Fischerspooner koncert hatására fedezte fel azt a zenét, amit úgy nevezett el: electroclash. De nem csak névadója volt a stílusnak, hanem az általa szervezett 2001-es Electroclash Festivallal (amin fellépett többek közt a Scissor Sisters, a Fischerspooner, a Ladytron és Peaches) nemzetközi szinten ismertté tette ezt a hangzásvilágot, amely a következő évek során világszerte kitermelte a helyi színtereit. Érdekes tény, hogy az Electroclash Festivalt két héttel a szeptember 11-i tragédia után tartották, s a szerencsétlen időzítés miatt anyagilag teljes bukást jelentett Larry számára, aki minden pénzét belefektette. Ez volt az egyik oka annak, hogy néhány évig eltűnt a radarról: ezalatt szorgalmasan dj-zett saját klubjában, a Luxx-ban illetve szerte a bolygón. A következő inspirációs löketet az internetes blogok adták Larrynek: megtalálta a tökéletes vadászterepet ahhoz, hogy maga köré gyűjtse a különc, extravagáns figurákat, akikkel együtt végre olyan dalokat írhatott, amilyeneket mindig is akart. Az évek során olyan „freak”-eket gyűjtött be, mint a MySpace-celeb Jeffree Starr, a Youtube-sztár Kelly’s Shoes, a botrány-blogger Perez Hilton, a szupermodell Jodie Harsh, az énekesnő Roxy Cottontail, vagy a rapper Princess Superstar. Utóbbival közös száma, a Licky 2006 egyik legnagyobb elektró-slágere lett, de a My Pussy, az I Love U és a Hipster Girl is hatalmasat robbant a klubokban, s bérelt helyük volt a színtér legnagyobb dj-inek szettjeiben, a MSTRKRFT-től Diplóig. Szinte hihetetlen, de albuma először tavaly jelent meg Larrynek: a beszédes című Club Badd ráadásul egyben a mostani dance-elektró hullám első valóban dekadens zeneanyaga is, áthatva a Larry lényére jellemző „trash & fun” attitűddel.

Ajánlott lemezek

  • William Orbit – Odyssey

    Élete első válogatásával jelentkezik a popvilág egyik leghíresebb producere, a brit William Orbit.

Archív partyajánlók

Zenei stílusok

  • Dubstep

    A dubstep eredete a szintén "brit találmányként" aposztrofálható uk garage-ból vezethető le: a pattogó, gyors, r'n'b vokálokkal és a korai drum and bassból ismert basszusokkal megtűzdelt, alapvetően optimista kicsengésű műfajban akadtak kísérletező kedvű producerek, akik a sémát és annak tempóját - körülbelül 140 bpm - alapul véve egy sokkal sötétebb, ridegebb hangzásban kezdtek gondolkodni.

Biográfiák

Ajánlott rádiók

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó