Pulzar

Fritz Kalkbrenner

Fritz Kalkbrenner Berlin egyik lepusztult szegénynegyedében nőtt fel, ahol a '90-es évek környékén bizony nem sok jóra lehetett számítani. A magányos és megkeseredett embereknek két dolog nyújtott vigaszt: a barátok és a zene - ez utóbbi minden mennyiségben.

A lázadó tinédzser ebben az időben minden zsebpénzét festékszórókra és porosodó hip-hop bakelitek beszerzésére fordította. Gyűjteményét olyan darabok ékesítették, mint Eric B. & Rakim, KRS-ONE vagy a Wu-Tang Clan lemezei. Emiatt persze bátyja, Paul, és annak jó-barátja, Sascha Funke gúnyolódásának állandó célpontja volt, hiszen őket addigra már elragadta magával a technó-láz, amihez véleményük szerint hamarosan Fritznek is csatlakoznia kellett.

Paul és Sascha 1997-ben elérkezettnek látta az időt, hogy a kis Fritzet bevezessék a tech house világába. Az első löketet a legendás berlini Suicide Circus az évi megmozdulása jelentette az ifjú titánnak, aki innentől, ha akart sem tudott volna szabadulni a műfaj hálójából. S miközben lelkesen szívta magába az új benyomásokat, egyre nevesebb klubokba hívták zenélni, mint például a WMF, Discount, Tresor vagy a Matrix. Sajnos mint minden életforma, ez is megkövetelte a maga áldozatát, és Fritz kezdett kimaradozni az iskolából, érettségije komoly veszélybe került.

Ekkor elérkezett az idő, hogy átgondolja, milyen kilátásai lehetnek a zenei pályán. Úgy döntött, hogy másik hobbiját próbálja kamatoztatni, így újságíróként folytatta pályafutását. Művészlelke azonban nem tudott sokáig ellenállni a (vissza)hívó szónak, és egy évvel később vokalistaként működött közre Sascha Funke debütálló nagylemezénél. Az album első száma, a 'Forms and Shapes' a nyár egyik slágerévé vált.

Fritz tovább folytatta énekes karrierjét, és hamarosan olyan nevekkel dolgozott együtt, mint Zky, Alexander Kowalski és Monika Kruse. Mindamellett, hogy a produceri képességeit tökélyre fejlesztette, egyedi hangzásvilágát állhatatosan alakította, csiszolgatta. 2008-ban pedig, mikor Paul 'Sky and Sand'-je napvilágot látott, a muzsikus testvérpár újra egymásra talált. A megjelenés nem csak az underground himnusza lett, de pillanatok alatt az európai toplisták élére is került.

Archív partyajánlók

Kapcsolódó cikkek

  • David Guetta és Paul Kalkbrenner Zamárdiban!

    [Fesztivál hír] Tucatnyi újabb név látott napvilágot a Heineken Balaton Sound idei felhozatalából. Köztük a világ elsőszámú DJ-je, David Guetta, aki már-már rezidensnek számít Zamárdiban, ötödször lép fel a fesztiválon.
  • Fritz Kalkbrenner interjú

    [Interjú] Egy báty árnyékában élni sosem egyszerű. Különösen nem az, ha a báty híres filmsztár és elismert producer egy személyben. Fritz Kalkbrenner, Paul tesója azonban szintén kimagaslóan tehetséges zenész - a Berlin Callingban elhangzott ‘Sky and Sand’ által világszerte ismertté vált öccs azóta az egyik leginnovatívabb berlini kiadó, a SUOL nélkülözhetetlen kulcsfigurája lett.

Zenei stílusok

  • Dubstep

    A dubstep eredete a szintén "brit találmányként" aposztrofálható uk garage-ból vezethető le: a pattogó, gyors, r'n'b vokálokkal és a korai drum and bassból ismert basszusokkal megtűzdelt, alapvetően optimista kicsengésű műfajban akadtak kísérletező kedvű producerek, akik a sémát és annak tempóját - körülbelül 140 bpm - alapul véve egy sokkal sötétebb, ridegebb hangzásban kezdtek gondolkodni.
  • Minimal

    A klasszikus techno mellett egyre nagyobb teret hódított magának a minimal hangzás, a minimal techno.
  • House

    A diszkó,electro, funk, synthpop és az R&B stílus leszármazottja. Tipikus hangszerei a szintetizátor, dobgép, sequencer, sampler. Az első, kifejezetten house zenét játszó klub Chicagóban jelent meg Music Box néven.
  • Techno

    Az első időszakban általában a Roland TB303/TR808 / TR909 dobhangmintákból egyszerű 4/4-es lábdobbal, és az első analóg szintetizátorokkal majd virtual analog hangszerekkel készítették a művészek ilyen stílusú zenét.

Biográfiák

  • Funtcase

  • Dublic

    Wondawulf és Palotai harcostársa az új zenék megismertetésében az egyre népszerűbb Dublic duó. Népszerűségükben nagy szerepet játszott egyik példaképük, Krafty Kuts, aki tulajdonképpen felfedezte őket a nyugat-európai színtér számára. A két tag kőkemény hiphop-dubstep-arcokhoz képest aránylag sajátos helyen, a Magyar Rádió Gyermekkórusában ismerkedett meg, és némi dzsesszfúvós kitérő után kötelezte el magát a „jövőzene” mellett. Sokoldalú, változatos zenei ízlés, stíluskavalkád jellemzi a Dublic szettjeit: hiphoptól drumstepig és vissza, a lényeg a frissesség, az újdonság varázsa.
  • Csodafarkas

Ajánlott rádiók

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó