"Kevés jobb dolog van a magyar Youtube-on, mint Hajós András műsora" – írta nemrég a kritika a Dalfutár című, a zenei alkotófolyamatot izgalmas módon bemutató műsorról, melynek harmadik évfolyamában nem kisebb feladatot kapnak az alkotók, mint a Sziget himnuszának megalkotása.
"Bár a Dalfutár valójában nem is a zenéről, hanem az emberi együttműködésről szól, a játék mégiscsak a dalszerzés körül forog" – mesélte Hajós. "Szeretjük, ha jó dalok születnek a műsorunkban, mert a popzene mértékegysége a sláger. A műsorban alkotó zenészek, szövegírók, producerek és énekesek számára nagy elismerés, hogy a Sziget minket választott. Nekem személyesen pedig fontos üzenet, hogy függetlenül, tv-k nélkül, az internetről is vezet út a Nagyszínpadra" – tette hozzá Hajós, aki elmondta, hogy ezzel a Sziget - a Samsung mellé - beállt a Dalfutár főtámogatójának.
A dalfutár alapkoncepciója, hogy négy alkotó - szövegíró, énekes, zeneszerző és producer -, egymásról nem tudva, egymástól független dolgoznak egy dalon, majd összejőve együtt finomítanak a produkción. Ezúttal négy csapat, 4x4 alkotó dolgozik majd egy-egy Sziget "dalon", s mostantól - folyamatosan - januárig születik majd négy mű, melyek egyike lesz a 2020-as Sziget "dicsőítő éneke", azaz himnusza.
"Hajós és Jeli András műsora rendkívül kreatív és izgalmas, nem beszélve arról, hogy nagyon népszerű a hazai zenerajongók körében, mi pedig szeretnénk egy jó himnuszt összehozni, és rendkívül fontosak számunkra a hazai zenerajongók, ezért nagyon örültünk a Dalfutár megkeresésének" – mondta Kádár Tamás, a Sziget főszervezője, aki elmondta, hogy évekkel ezelőtt sok kritika érte a Szigetet, hogy a külföldiek "eluralják" a fesztivált, azonban mostanra mindenki számára egyértelmű, hogy a Sziget úgy tud valódi nemzetközi fesztivál lenni Európában, hogy a magyarok adják a közönség több mint felét. "Ez 2019-ben 120 ezer magyar látogatót jelentett, ami nagyon komoly szám, ha belegondolunk, és ennek mi nagyon örülünk" – tette hozzá Kádár.
Dalfutár teaser: https://youtu.be/S9Hop-kHWAI