Ezt követően nem is volt megállás egészen a Ministry Of Sound pultjáig, ahol már Anil Chawla-val, valamint Tim Divison-el közösen rezidensek lettek. Hogy mi vezetett új albumukig, valamint hogy látja a jövőt, azt most megtudhatjátok.
Az interjúhoz készített mixet letölthetitek innen!
Nehezebb dolga van egy mai producernek, mint neked a kezdetekben?Te hogy kezdted annak idején?
„Könnyebb és nehezebb is valamilyen szempontból. Nehezebb, mivel sokkal nehézkesebb a számodat ismerté tenni, illetve eladni olyan körülmények között, ahol naponta jönnek ki új anyagok és alakulnak új kiadók.
Technikailag könnyebb zenért írni, hála a felhasználó barát szoftvereknek, valamint valamilyen értelemben abszolút nincs szükség “stúdióra”, vagy más jellegű fizikai eszközre.
Szóval azok a tényezők, amelyek régebben megkülönböztették a bedroom producereket a profiktól, már nincsenek jelen. De szerintem a zene minősége sínyli meg ezt a dolgot, mivel jó zeneírónak kell lenned ahhoz, hogy egy profi producerrel dolgozhass együtt. Most már bárki megteheti ezt és ez az oka, hogy annyi szemétbe való anyag van kint a piacon.
Zongora leckékkel kezdtem, aztán elmentem dobolni egy rock bandába, ezt követően pedig azt gondoltam, hogy a track táska cipelése vonzóbb látvány, mint a dobos cuccoké. A több, ahogy mondani szokták, már a történelem része!”
Hogy kerültél a pultba annó?
„Ez mindig egy bonyolult kérdés, de talán az egyik legemlékezetesebb bulim a legelső volt. 1997 környékén, amikor elkezdtem djskedni és a mix szalagokkal bíbelődni, amikor is egy nagy producer felhívott és mondta, hogy az egyik fellépője kilépett és kéne neki egy beugró. Hát be is ugrottam és közel 2000 ember előtt játszottam az első bulim alkalmával!
Valószínűleg jól sikerült, mivel elintéztem, hogy rövid időre rezidens legyek a bulin!”
Mikor kezdted el írogatni a zenéket?
„1999-ben kezdtem el kontárkodni a dance zenékkel. Stúdióról stúdióra jártam az együttesemmel régebben, majd vettem egy Roland XP30-at, valamint egy Cubase-t 99-ben.”
Egy nagyon jól működő duót alkottok Anil Chawla-val. Hogyan ismerkedtetek meg és mikor?
„Turnmills-ben futottunk össze nagyjából 6 évvel ezelőtt. Anil djkedett azt hiszem és kedveltem a hangzását. Akkoriban költöztem Londonba és inkább producerkedtem, utána arra jutottunk, hogy össze kéne dolgozni. Az első trackünk egy borzalmas bootlege volt Green Velvet egyik anyagának. Egy, amolyan igazi tánctér tisztító. De ezután egyre jobbak lettünk.”
Global Underground. Hogy kerültetek kapcsolatba velük?
„Anil és én, írtunk egy számot 2006-ban, amely a Leftorium címet viseli. Olvastunk a GU felhívásáról, hogy új anyagokat keresnek készülő Afterhours válogatásukhoz, így el is küldtem nekik és 3 hónapig nem is hallottam róla semmit. Aztán hirtelen felkerestek, hogy le szeretnék szerződtetni a tracket. Azt követően talán a legsikeresebb anyagunk lett, amely még a Beatport 10-es listájába is kikötött, majd ezt követően két Beatport díjat is bezsebelt.”
Melyik kiadványotokra vagy a legbüszkébb? Olyan nagy kiadóknál volt megjelenésetek, mint a GU, Urban Torque, Baroque, Lost Language. Együtt dolgoztatok Keenan-el, valamint Tim Davison-al is. Melyik anyagotoknak van a legérdekesebb története? Melyik érte el a legnagyobb sikert?
„Az összesre büszke vagyok! Hehe! De azt hiszem, hogy a Roadhouse album befejezése, igazán karrier fénypont. Nagyon sok időbe telt és rengeteg munkába, de igazán boldog vagyok az összes rajta szereplő track miatt. Nagyon büszke vagyok rá!
A Stewart Keenan-el közösen összedobott számunk elég szép sikereket ért el és sokkal progisabb, trancesebb annál, mint amit játszom, vagy írok ezekben az időkben. Nagyon szeretek vele együtt dolgozni, és igazán jó anyagokat csinálunk.”
Neked és Anilnek a már szóban forgó Roadhouse februárban ki is jött. Első reakciók?
„A boltok többségében már kapható, valamint a Beatport-on és az Amazon-on. Igazán eklektikus hangzású mix, amely a latin dobokat, valamint a 80-as disco-pop elemeket is felvonultatja. Teljes művészi szabadságot kaptunk, amelyet kamatoztattunk is! Eléggé jó teljesít eddig, valamint a sajtóban is kedvezően fogadták, úgyhogy tényleg a holdon járunk örömünkben!”
Nemrégiben volt egy kis túrátok Miami-ban. Milyen volt a hangulat, a partyk, valamint a napsütés?
„Azon kívül, hogy leégtem, igazán fantasztikus élmény volt. Teljesen más a hangulat Észak-Amerikában, mint Európában, vagy máshol ahol voltam, de ez tök jó. A GU és Dj Mag party király volt. Rengeteg pia, house muzsika, valamint hiányosan öltözött csajok. Mi rossz lehet ebben?”
Jövőbeli tervek? Új album esetleg, vagy fellépések?
„Sok-sok új anyag, beleértve Tarantella Karma remixét, amely a Whoop-nál jön ki, valamint néhány remix a Global Undergroundnak. Emellett lesz egy új track Neil Qugley-el, amely a Juhu Beach címet viseli, és ami a Bend Recordsnál jön ki. Anil és én, ugyanakkor együttdolgozunk egy Loopmasters sample csomagon a GU-nak és emellett mostanában fejeztük be classics mixünket a GU-nak, amely Május 25-én meg is jelenik, és amely a GU Mixed széria része lesz. Fellépéseket illetően Canadába, Ázsiába, Oroszországba és természetesen Londonban is fellépünk. Emellett mostanában lettem rezidens a Ministry of Soundban Anil Chawla-val, Tim Davison-el DAT Sound project név alatt.”
A Legfrissebb híreket egyébként itt megtalálhatjátok:
Mely stílus lesz a domináns a következő hónapokban, években szerinted?
„Azt gondolom, hogy a stílusok továbbra is össze fognak olvadni, amely szerintem jó dolog. Új hangzások, ötletek fognak megjelenni, mivel az emberek megpróbálják kerülni a sablon szerűséget. Szóval ez tényleg kiszámíthatatlan!”
Végül nem mehetünk el amellett, hogy mit üzennél a meglévő, valamint jövőbeli rajongóidnak?
’Soha nem voltam még Magyarországon, de nagyon szívesen jönnék. Remélem, találkozunk a clubokban!’