Felmérések szerint a megélhetési nehézségek következtében a magyar családok egyre kevesebbet költenek szórakozásra, kikapcsolódásra, 2024-ben átlagosan 18 százalékkal drágultak a hazai fesztiválbérletek a tavalyi árakhoz képest[1]. A nagy fesztiválok idei látogatószámai a statisztikák szerint elmaradtak a korábbi évekéhez képest. [2]Ugyanakkor, a kisebb befogadóképességű, úgynevezett mikrofesztiválok egyre népszerűbbek.
„Egyre inkább tapasztaljuk, hogy átalakulóban van a hazai fesztiválpiac. Az emberek már nem feltétlenül a nagy fesztiválokon megtapasztalható tömegélményre vágynak. Olyan különleges, családias programokat keresnek, amelyeken nem megszokott körülmények között, közvetlenebbül kapcsolódhatnak a kedvenc focistájukhoz vagy épp zenekarukhoz. Azzal, hogy a hálózatfejlesztésünk nyomán nem mindennapi, vidéki helyszínekre visszük el a Telekomosok Fesztiválját, nem csak az ott élők hétköznapját tuningoljuk, és tesszük emlékezetessé, de a településeket is bekapcsoljuk az ország vérkeringésébe” – mondta Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és kommunikációs igazgatója
A Telekomosok Fesztiválja idén Nagykanizsán az ország legkülönlegesebb szurkolói zónájával indult, majd Székesfehérváron egy családi sportnappal folytatódott, ahol Szoboszlai Dominikkal is edzhettek a résztvevők. A fesztiválozók nyár közepén egy felejthetetlen napot tölthettek a fonyódi strandon, ahol a Margaret Island 10 év után visszatért az első fellépése színhelyére, és egy különleges hangulatú koncertet adott a naplementében. Augusztusban a Telekomosok Fesztiválja a tavalyi év sikerét megismételve a Hortobágyon folytatódott, ahol a résztvevők a hamisítatlan pusztai programok és a Blahalouisiana koncertje mellett az ország legkevésbé fényszennyezett helyszínén nézhették meg a csillaghullást. A fesztivál további három állomása az Electronic Beats-el kollaborációban került megrendezésre Somlóvásárhelyen, a Körös-toroknál és Kisnánán, olyan előadók közreműködésével, mint az iamyank, Дeva, a Jazzbois, a Platon Karataev vagy a Carson Coma. Az egyes helyszíneken átlagosan 1500 látogató fesztiválozott együtt.
A vállalat a következő időszakban is számos élménnyel és meglepetéssel készül majd jobbá tenni az ügyfelei mindennapjait, amit szintén a Telekom alkalmazásban, a Magenta Moments menüponton belül érhetnek majd el.