Minden ismert streaming platformon indítható a tripla album, amire pályázat útján jelentkezhettek az alkotók pop-, klub- és kísérleti zenei kategóriákban.
A koronavírus-járvány idején még egy, a bezártságra adott felszabadító válaszként indult, mára a harmadik köréig jutott el a SZELEKTOR, a Telekom Electronic Beats projektje, amiben az ország legizgalmasabb új zenéinek keresésre indultak. Idén már több mint 1000 dal érkezett be a felhívásra - ráadásul először vártak rövid videókat is a szervezők, ezek a vizuálok kísérik majd a kiadványokat a Spotify felületén.
A ma megjelent, háromlemezes 2024-es SZELEKTOR válogatásra összesen 33 zene került fel, amik a szivárvány minden árnyalatában, sőt, még annál többen is megmutatják, hogy a hazai könnyűzenei szféra még bőven tartogat tehetségeket: a tengermélytől a felemelőig széles hangulati spektrumon húzódó, kifejezetten ötletes, sőt, többségükben a nemzetközi porondon is megállni képes dalok születtek.
Slágergyanús britpoptól a feszes groovy technón át a kozmikus kísérletekig
A POP kategóriás lemez rögtön igazolja, hogy a könnyűzenei utánpótlás nagyon jó úton halad, legyen szó az albumot felvezető single-ről, azaz Laurie slágergyanús, saját emlékmozaikjaiból összeálló gitáros szerzeményéről, a Kisasszonyról, a Cold Contrast távolba zengő postpunkjáról, Lovasi András lányának, Eszternek saját projektjéről, a lírai Jules War-ról, az erdélyű születésű Csinszka álomszerű ódájáról vagy Ani Maxima megvaduló hyperpopjáról, ami azon álmélkodik: “ha valaki keresne - nem tudom, hogy visszamegyek-e még Budapestre.”
Klpflrtpr nosztalgikus zongorával spékelt, mégis harapós elektrójával indul a CLUB lemez, majd folytatódik rögtön Falmi izgalmas darabjával, ami a selyemről közöl izgalmas tudományos tényt; hogy aztán olyanok dobjanak be a groovy techno mélyvizébe, mint BLZS és Sonic Rain. Az újhullámos trance színtér feltörekvője, Slym is helyet kapott, ahogyan egy igazi old school tanár, a korai Tilos Rádió-famíliából ismert Mango visszatérése is üdítő egy hipergyors darabbal.
A műfaji határok felrúgásáról szóló XPERI lemezen súlyos utazásokra invitálnak minket az alkotók. Yibai már az első percekben leküld minket a Föld magjába, hogy Haiori aztán megmutassa, milyen lehet pár évezreddel később újra visszaemelkedni a már ember által nem lakott felszínre (spoiler: zenéje alapján madarak még fognak élni a bolygón); 6red és dipteran már súlyos elektronikus nyalábokkal operálnak, míg például Voiwode és SZENDE a teret nyitogatják tovább a hallgató feje körül.
Idén először rövid videó kategóriában is hirdetett nyerteseket a Telekom Electronic Beats, amik a Spotify-on kísérik vizuálisan az egyes zenéket: zed zara animációja a POP lemezhez társul, Atosé a CLUB kategóriához, Edőcs Zsófié Laurie dalához, Deli Baal organikus káprázata pedig az XPERI lemezhez.
Nagy nevek a SZELEKTOR környékén
Az elbírálásban (a zsűrizésről videó itt) ezúttal a Telekom Electronic Beats tagjain kívül részt vett popzenei kategóriában az üstökösként feltört Дeva, Kun Bálint a Carson Comából, a színész-énekes Miller Dávid, a beérkezett klubzenéket Sobek, Technokool és Sikztah értékelték, a határokon átívelő, kísérletezőbb darabokat pedig az Exiles kiadó képviseletében Kolbenheyer Erik (Exiles), Iamyank és a 2022-es válogatásról mára a zsűrikanapéra katapultált Emcsi. A videó kategória zsűrije a tavaly először megrendezett INOTA Fesztivál fényművészeti és vizuális programjának kurátora, Besnyő Dániel, és Vermes Orsolya, a Klipszemle alapítója és főszervezője volt.
A válogatásnak egyébként két bónusz dallal terített meg a Telekom Electronic Beats: a Beton.Hofi legutóbbi lemezét is jegyző ANUBII$ Szlimmy-t, Jules War-t és Tildae-t felsorakoztató dala, illetve Beatrick Laurie-t, Patakit és a Kizzaping69 alteregóval rappelő Beton.Hofit szerepeltető afro stílusgyakorlata teljes meglepetésként érte a csapatot, akik végül arra a döntésre jutottak, hogy a többi indulóval szemben nem lenne fair két ilyen profi produkciót versenyeztetni, ezért ezeket a dalokat külön, a válogatástól függetlenül is megjelentették: ITT HALLGATHATÓK!