Bemutatkozásképp mesélj egy pár szót magadról: Mikor kezdted a zenélést? Milyen inspirációk hatására?
2002-2003 magasságában, úgy emlékszem. Persze előtte már hallgattam elektronikus zenéket bőven: a legelső, átütő erejű élményem a Prodigy - Fat Of The Land, majd a Fatboy Slim - You've Come A Long Way, Baby című albumok voltak. Sosem felejtem azt a pillanatot, amikor először megláttam a Breathe krokodilos klipjét a nagyim TV-jén! A 2003-as Volt Fesztiválon pedig élőben hallottam az akkor még kiváló Rennie Pilgremet, ami nagyon inspiráló hatással volt a DJ-karrieremre.
Mikor volt az első komolyabb fellépésed, és hogyan alakult a pályád azt követően?
Anno a Törésponton vittük a Funk4U netrádióműsort S-Pekttel, ahova gyakran hívtunk (néha külföldi) vendéget is. Úgy érzem, ez a műsor hozta meg az első "igazi" fellépési lehetőségeket. 2007 januárjában kaptunk először meghívást a megboldogult Kultiba. Emlékszem, az egy hétfői nap volt, de egész sokan voltak. Ebben az évben kemény 4 db fellépésem volt, sőt még 2008-ban is. 2009 már elég jó év volt: kb. havi egy buli, és Szlovákiában is játszottam. Az igazi áttörést viszont a tavalyi év hozta számomra: több mint 30 fellépésem volt, zenélhettem a franciaországi Winterfesten is, közönségnyertes lettem az ElectroGhettoval a Több Technót a Parlamentbe! szavazáson, és szerveztünk egy négyrészes DJ-versenyt is az U26-nak.
Melyek voltak a legemlékezetesebb bulijaid? Kikkel játszottál már együtt?
2008 óta a Hypnosis biztosítja a legtöbb fellépési lehetőséget, így amellett, hogy Stanton Warriors és Krafty Kuts előtt/után is zenélhettem náluk S-Pekttel, ezek a bulik mindig emlékezetesek maradnak. Ezúton is köszönöm Grasshopnak a felejthetetlen teltházas megőrüléseket! Illetve a Gödörben megrendezett, tavaly augusztusi Több technót a Parlamentbe! főidős fellépést is nehezen tudnám kitörölni az emlékeimből.
Az elmúlt 4 és fél évben többek közt olyan nevekkel volt lehetőségem egy színpadra lépni, mint: Stanton Warriors, Krafty Kuts, Featurecast, Drumattic Twins, Soul Of Man, Slyde, Ed Solo, Meat Katie vagy Gramophonedzie, mellettük pedig rengeteg kiváló hazai DJ-vel is zenélhettem. A fellépések mellett 4 ElectroGhetto bulit is szerveztem társaimmal, ahol összesen kb. 2000 ember fordult meg, illetve S-Pekttel a közelmúltban indítottuk el a Concrete!-ot, melynek keretén belül elhoztuk például a Precision Cuts breaks producerpárost is.
Mi a helyzet a producerkedéssel, saját zenék készítésével?
Ez mindig "kényes" téma volt nálam, mert alapjáraton marhára érdekel a producing. Rengeteg ötlet fogalmazódott már meg a fejemben az évek során, viszont sajnos nem tudtam annyi időt és energiát ráfordítani a dologra, hogy ezekből lehessen is valami. Elég sokat használom az Ableton szoftvert kísérleti célokkal, de trekkek helyett inkább egyedi introkat szeretek vele összepakolgatni, illetve koncepciómixeket készítek, ami annyiban hasonlít a producingra, hogy számok helyett mixeket szerkesztek, leginkább olyan editálásokkal, amiket sokkal körülményesebb lenne kézzel megvalósítani. Azok közé tartozom, akik szerint a számítógép-használat nem degradálja, hanem új dimenziókat nyit egy mixnek. Ettől függetlenül a fellépéseimen mindig kézzel pörgetek: imádom a CDJ-k hatalmas jogtárcsáit.
Az általad játszott stílusok széles palettán mozognak. Mi most a fő csapásirány? Kik az aktuális kedvencek?
Valóban igyekszem széles spektrumon mozogni, nem vagyok a skatulyák híve. Anno az első két bakelitem pl. drum&bass volt, de rögtön utána jött is a breakbeat őrület, ami a mai napig megmaradt. Bár tény, hogy eléggé háttérbe szorult itthon a break szcéna, de jó zenéket mindig lehet találni! A breaks után a 4/4 felé is nyitottam, mert rengeteg új ötlet agyalódott ki bennem a minőségi technók hallatán. Ezért is kezdtem el az Electric Slicer Machine sorozatot, amelyben a 4/4 zenék változatosságát emeltem ki, így volt bennük minden: techno, progressive, electro, deep és tech house, valamint minimal is.
Az elmúlt pár évben a vaskosabb electro és a dubstep felé is nyitottam, ezért az 'ESM' koncepció is átalakult: a zenei műfajoktól függetlenül tulajdonképpen bármit játszom, ami üt és szeletel, de nem túl egyszerű vagy primitív. Sajnos nem könnyű rendszeresen igazi gyöngyszemeket találni, és gyakorlatilag lehetetlen folyamatosan nyomon követni az összes jó megjelenést a Beatporton, akkora a túlkínálat a felkapottabb műfajokban.
Mesélj pár szót a friss mixedről: Milyen technikával készült? Milyen helyzetekhez ájánlod?
A legújabb, hatodik szériás Elektromos SzeletelőGép electro/breaks/dubstep elegy, melyet olyan kiváló producerek trekkjeiből kevertem össze, mint Deadmau5, Skrillex, Nero, Stanton Warriors, Calvertron, Dirtyloud, Miles Dyson, Freefire, Far Too Loud vagy a hazai Dublic tesók, akiktől rengeteg re-rubot kapok és játszok is, mert amellett, hogy jó spanok vagyunk, nálam a legtehetségesebb hazai arcok közé tartoznak.
Egy mondatban az ESM-eket olyan főműsoridős, peak-time koncepciómixeknek nevezném, amelyekben nincs megállás; a legújabb szeletet pedig azoknak ajánlom, akik szeretnek például vezetés közben, a városban mászkálva, vagy akár otthon is olyan zenét hallgatni, ami húz és hasít. Az egyik DJ-társam szerint például ideális választás egy margitszigeti futáshoz. :D
Mi a helyzet a saját bulikkal? Az utóbbi időben nem hallani például az ElectroGhettoról. Mi ennek az oka?
Egész egyszerűen az, hogy úgy érzem, a partyszervezéshez rengeteg idő, energia és pénz kell, ha rendesen akarja csinálni az ember, én viszont nem tudok már ennyit ráfordítani. Ráadásul ma kb. minden harmadik DJ-nek vagy crew-nak saját sorozata van, hihetetlen a dömping, ami szerintem pusztán annyit eredményez, hogy széttördeli a közönséget 50-100 fős bulikra. Persze vannak és lesznek is még teltházas őrületek, de összességében nagyon hektikusak és kiszámíthatatlanok a hétvégi bulik Budapesten. Hiába jelöl 1000 ember egy bulit a Facebookon, ha alig kétszázan mennek el ténylegesen. Teljesen átértékelődött az RSVP jelentősége.
Én egyrészt sosem terveztem például heti rendszerességű bulisorozatot vinni, másrészt sikerült remek barátságokat kiépíteni több itthoni szervezővel, ezért nem is kívánnék konkurenciája lenni nekik, na meg a 10. után egy 11. bulit csinálni szombat estére - senkinek nem érné meg. A DJ-zést továbbra sem a megélhetésemért csinálom, így inkább kivárom türelemmel azokat a megkereséseket, amelyekre úgy érzem, hogy érdemes igent mondani.
Mik a tervek, elképzelések a nyárra?
Június 3-án lesz a következő nagy fellépésem az UP! The Clubban, ahol az angol dubstep állat, BAR 9 illetve a Dublic ikrek után játszom majd. Tervben van továbbá több vidéki fellépés is, illetve remélem, addig befutnak még budapesti megmozdulások is. A jövőbeni dátumokért csekkoljátok a folyamatosan frissített http://bit.ly/Ster-DJ-dates rövidlinket vagy az Electric Slicer Machine Facebook oldalát.
A DJ-zés mellett mivel foglalkozol mostanság, ha épp nem zenélsz?
Hétközben social media marketinggel foglalkozom: különböző márkák online aktivitásain agyalok; tervezek, posztolok és kommentelek, kitalálok és megvalósítok. Egyszerre vagyok szövegíró, stratéga, néha pedig account és art director is. Szeretek olyan dolgokat kitalálni, amik nem feltétlenül a székben tespedő Facebook-nézegetésre buzdítják a fogyasztókat, hanem akár fel is állítják őket a gép elől, hogy offline (is) kapcsolatba lépjenek egy adott márkával. Imádom például az ambient megoldásokat, ezért szeretném kihasználni a városi terek adta lehetőségeket, összemosni az online és offline közösségek közti határokat.
Mixek, fellépések:
http://soundcloud.com/gabrielster
http://www.facebook.com/electricslicermachine
Booking, kontakt:
STER // ELECTRIC SLICER MACHINE 6
01. Deadmau5 / Elite Force / Bassbin Twins / Peo De Pitte / Dublic - One Trick Amirah Skroo Burning Drug Anthem (Ster's ESM Intro Melt) [CD-R]
02. Chrizz Luvly - Amen [Burn The Fire]
03. Hypster - Nitro Party Music (Miles Dyson DJ-Friendly Edit) [Plasmapool]
04. Darth & Vader - LukeSkyTampa (Dublic Re-Rub) [CD-R]
05. Fast Foot - Race My Music (Freefire Remix) [Sick Slaughterhouse]
06. Far Too Loud - Start The Party [Funkatech]
07. Access Denied & Jellyfish - Carukia Barnesi [Ayra]
08. Stanton Warriors - Turn Me Up Some [Punks]
09. Skrillex - Scary Monsters And Nice Sprites [mau5trap]
10. Calvertron & Tim Healey feat. Sirreal & Pippa Trix - Rock It Roll It (Dirtyloud Remix) [Surfer Rosa]
11. Calvertron & Figure - Bring The Bass Back (Calvertron Remix) [Jack Knife]
12. Nero - Welcome Reality [MTA]
13. iSquare - Hey Sexy Lady (Freefire Freefix) [CD-R/Soundcloud]
14. Deadmau5 - One Trick Pony [mau5trap]