line up
Technical Itch (Moving Shadow, Tech Itch Rec., Freak)
Blame (720 Rec., Metalheadz, Charge, Good Looking, Moving Shadow)
Bal
Stealth
Sizenine
Technical Itch (Moving Shadow, Tech Itch Rec., Freak)
Mark Caro 1991-ben Birminghamban kezdett el Dj-zni helyi bulikon. Ugyanekkor, amennyire szerény felszereléséve lehetővé tette, a zenekészítésbe is belekóstolt. Fejlesztgette a cuccot és saját tudását is, rá egy évre már ENTT néven adott ki az Ibiza kiadónál. Mark találkozott Decoderrel, aki segített, hogy elkészítse első EP-jét, a Plasmic Life-ot, amely Bizzy B kiadójánál a Brainnél jelent meg.
Azonban Mark saját labelről álmodozott, így beindította a Tech Itch Recordingst, amely a kezdeti időszakban nem volt túl sikeres, egészen addig amíg Kenny Ken be nem vállalt néhány Tech Itch szerzeményt Kiss Fm-es rádióműsorában. Ekkor figyeltek fel Markra és a kiadóra is. A Moving Shadow lecsapott Technical Itchre, Mark pedig átköltözött a drum and bass kettes számú központjába, Bristolba tette át székhelyét. Zenéihez elsősorban a Technical Itch nevet használja, de saját nevén és Secret Methodsként is adott már ki. Technical Itch hamar a Moving Shadow sötétebb vonulatának egyik élharcosa lett, a sötét amenek és a brutális basszusmenetek védjegyszerű alkalmazásával. Saját kiadója mellett a Moving Shadow lett Mark anyakiadója.
Számos maxi-megjelenés után '99-ben végre megjelenik az "Árnyaknál" Diagnostics címmel az első és eddig egyetlen Technical Itch nagylemez, amelyet számos akkori kritika dícsérő szavakkal illetett. Nehézsúlyú, csak Technical Itch-re jellemző hangzású techstep - írták róla.
A Tech Itch az album elkészülte alatt kicsit visszavett a megjelenésekből, de utána ismét teljes gőzzel adták ki a lemezek sorát. Mark közben Bart Icus-szal Biostacis néven kezd zenélni, Decoderrel és Julian Briggs-szel pedig a T.I.C. rövidítés mögé rejtőzve csinálnak számokat a Back 2 Basics-es JB Second Movement elnevezésű kiadójának, de mint a Tech Itch-től sokan ő is megfordult az Audio Couturnél is. Az említetteken kívül a Renegade Hardware, Fuze, Sub Pop és a Palm Pictures is jegyez Technical Itch megjelenést katalógusában.
Technical Itch aktuális megjelenése az Immortal Soul EP, rajta a Heavy Metal, Dreams, a Mind Killa és a Heaven. Régóta készülödik egy Tech Itch kiadós válogatás is.
Penetration néven (TIP001, TIP002) al-labelt indított a Tech Itch mellett, hogy minél több számot tudjanak megjelentetni. Itt az aktuális maxi a négyes sorszámú, a The Rukus című gyilokkal. Mark Caro a durm and bass mellett kacérkodik a breakbeattel (lásd Kosheen remix) és a hip-hoppal.
Néhány éve Dylannel haverkodott össze, amelynek eredménye a Freak Recordings és a tavaly napvilágot látott Technical Freaks - Destruction Ritual című nagylemez, amelyre saját közösködéseik mellé a haverok (Bad Company, Loxy, Concord Dawn, B Key, Paradox) zenéi is felkerültek. Mindemellet fontos tudni, hogy Technical Itch segédkezik a hírek szerint idén megjelenő Goldie nagylemez, a Sine Tempus felvételeinél is.
Blame (720 Rec., Metalheadz, Charge, Good Looking, Moving Shadow)
A '90-es évek elején új irányzat nőtte ki magát az acid house-ból. Ez volt a UK hardcore és a monstre szabadtéri rave-ek korszaka. Blame karrierje is ezidőtájt kezdődött. A drum and bass egyik leginnovatívabb producerének nevéhez fűződik a rave-korszak egyik nagy partihimnusza, a 'Music Takes You', amelyet számtalan remix változat követett. A szám, amely a Moving Shadow-nál jött ki, megjelenésének évében első helyen landolt a brit tánczenei toplistán.
A rave-érának aztán lassan leáldozott, a hardcore-ból drum and bass lett, Blame pedig a Moving Shadow után Bukem kiadójához, a Good Lookinghoz igazolt át '96-ban. Blame hamarosan a kiadó egyik húzóneve lett, bizonyítja ezt az is, hogy a második Logical Progression-t ő mixelhette. Kiemelkedő produceri teljesítménye mellett Blame a GLO egyik legjobb DJ-je is lett, Bukem oldalán bejárta a világot, a Progression Session turnék keretében eljutott többek között Budapestre is.
Blame, mindamellett, hogy a Good Lookingnál alkotott, létrehozta saját kiadóját a 720 Recordings-ot is. A labelen az atmoszférikus dnb "űrtagozatának" színe java vendégszerepelt, Seba, a Future Engineers, Odyssey és Pariah. Az ő szerzeményeikből válogatva mixelte össze Blame az atmoszférikus drum and bass mérföldkövének számító Two Revolutions című dupla albumot. A 720 azonban nem ragadt le kizárólag a szállós irányzatnál, időről időre megjelentek a tánctérre szánt darabok is.
Blame 2001-ben lelépett a Good Looking-tól, hogy saját elképzelései alapján, függetlenül dolgozhasson és teljes erejét saját kiadójának szentelhesse. Néhány maxi és EP után Blame átértelmezte saját hangzását és a megszokottól jóval keményebb, táncosabb zenékkel állt elő.
Tavaly sokakat meglepve Mampi Swift-tel állt össze és K.O.T.P. fedőnév alatt közös zenékkel rukkoltak elő, amelyek közül egy már megjelent a 720-on és a Metalheadz-nél, ahol további Blame és K.O.T.P. maxik is várhatóak 2005-ben.
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó