line up
Soul:ution room
Marcus Intalex (Soul:r / Metalheadz)
MC DRS (Soul:r)
Catalyst (Soul:r)
SKC (Soul:r / Hospital)
Bal (Bladerunnaz)
Sizenine (Bladerunnaz)
Early In Time room
Nicolette (Massive Attack singer) - dj set
(Early Rec. Stud!o K7, Shut Up And Dance, ex-Massive Attack singer)
Mesterházy (Syrup)
Pipedome (Syrup)
Marcus Intalex (Soul:r, Metalheadz)
Magyarországi viszonylatban nehéz elképzelni, hogy egy vidéki város zenei élete olyan sikeres és termékeny legyen, mint a nyolcvanas évek Manchestere. Sorra alakultak a mai befutott angolszász zenekarok példaképei, az Emf, a Stone Roses, Happy Mondays és mind közül a legnépszerűbb, a Joy Division és utódzenekara a New Order. A városból indult A Guy Called Gerald is, akinek Black Street Technology albumát a Timelessel szokás együtt említeni.
Tony Wilson, aki egyben a Factory Records alapítója, üzemeltette a Hacienda klubot. A szórakozóhely vált a leglényegesebb találkozó ponttá, itt történt minden. Teltházas esték, mindenki megfordult itt, legalább a hét valamelyik napján, "aki lemarad, az kimarad" alapon. Itt fertőződött meg Marcus Kaye, azaz Marcus Intalex is. Szájtátva nézte az éppen aznap játszó New Ordert, az elektromos gitárok, és a hangminták furcsa kombinációja teljesen magával ragadta. (A korszakról ajánlott olvasmány a 24-hour Party People, amelyet Tony Wilson írt és amelyből idén azonos című film is készült.)
Lemezgyűjtésbe kezdett, napközben lemezboltban dolgozott, majd pár év múlva kikönyörögött egy saját estét a helyi klubban. Lee Davenport (St Files) gyakori vásárló volt a lemezboltban, így hamar fény derül hasonló zenei ízélésére. L Double-t bevonva Da Intalex névvel adják ki közös zenéiket a Flex Recordings, és az Intallex alatt. Ekkor alakították ki azt a jellegzetes hangzást, ami a védjegyük is lett egyben. Lágy dallamok és gördülő ütemek jellemzik a zenéiket.
Marcus nem nagyon hallatott magáról az 1995-1999 közötti időszakban, mivel a drum and bass-ben ekkortájt a sötétebb hangzás dominált. Igazi visszatéréset a Doc Scott kiadóján megjelent How You Make Me Feel-től számíthatjuk, amely sokkal dallamosabb irányba fordította a drum and basst.
Miután olyan kiváló kiadók jelentették meg a zenéit mint a Metalheadz, Renegade Hardware, Reinforced és a Talking Loud, Marcus megalapította a saját labeljét, a Soul:R-t. Itt, két alkotótársával közösen készített munkáit jelenteti meg Mist:I:Cal néven, aminek minden betűje rájuk utal. Marcus Intalex, St Files, Calibre.
A Mist:I:Cal a debütáló EP-vel hihetetlen magasra tette a lécet, csakúgy mint az eddigi összes Soul:r kiadvány, a katalógusban a honi SKC és Bratwa szerzeményével (Prophecy). Marcusék annyira belejöttek, hogy tavaly újabb kiadót indítottak, a valamivel keményebb és a Soul:r hangzástól elütő zenéknek, a Revolv:r az ötödik maxinál tart, a listán a baráti kör mellett Spirit és az idén dubos hangzásával robbantó kanadai Visionary.
A Soul:r család tagjai a stúdiózás mellett DJ fellépéseket is vállalnak, Manchesterben havi rendszerességgel jelentkező Soul:ution klubestjükkel mára bejárták egész Angliát, április 9-én átlépik a határt és Budapesten is sugároznak némi pozitív energiát. Marcus-t ezúttal MC DRS és a Soul:r ügyeit intéző Catalyst kíséri el, aki a szervezési feladatok ellátása mellett jó ízléssel pörgeti a korongokat.
MC DRS (Soul:r)
DRS MC a nagy szabadtéri hardcore rave-ek időszakában, a '90-es évek kezdetén csatlakozott Marcus Intalexhez, majd végigjárták Észak- és Dél-Anglia klubjait. A karakteres hangú MC 1996-ban csatlakozott a Good Looking kiadó csapatához, ahol ekkortájt LTJ Bukem és Conrad mellett olyan nevek bukkantak fel, mint Blame, Seba, Nookie vagy Makoto.
Ettől kezdve DRS a Progression Session bulik állandó hangjává vált Conrad mellett, a Logical Progression mixsorozat második részén is őt hallhatjuk Blame oldalán. Vele a DJ 720 Recordings nevű kiadójánál is dolgozott.
De vele készült az Logical Progression harmadik darabja is, amin Intense, DRS és egy teljes zenekar koncertjét rögzítették a Brixton Academy sokat megélt koncerttermében. Bukemék oldalán DRS fellépett a híres Montreux Jazz Fesztiválon, a Roskilde Fesztiválon, valamint Japánban, és az Egyesült Államokban.
A GLO csapatával való együttműködés mellett DRS nem feledte hip-hop gyökereit sem, társával MC Strategy-vel megalakítja a Broke 'n' English projektjét, amellyel végigturnézzák Angliát olyan előadóknak warm up-olva, mint a Jurassic 5, Xzibit, Rahzel, Rodney P és Skitz, The Beatnuts, Cash Money.
DRS tehetségének köszönhetően Manchesterben három klubesten is rezidens, köztük Marcus Intalex és barátai által indított Soul:ution esteken, de 2000 óta az európai snowboardosok óriási bulikkal egybekötött találkozója, a Snowbombing állandó MC-je is.
Az állandó fellépések mellett DRS nem csak klubokban tölti idejét, Manchesterben workshopokat szervez, ahol ifjú tehetségeknek próbál segíteni a megfelelő technika, előadásmód, szövegírás, stúdiómunka elsajátításában.
Ha mindez nem lenne elég: DRS lesz Marky és XRS kísérő MC-je világkörüli turnéjukon.
Nicolette (Early Rec. Stud!o K7, Shut Up And Dance, Massive Attack vocalist)
A Skóciában felcseperedő nigériai Nicolette szülei jóvoltából már kislány korában magába szippanthatta a megfelelő zenei előkezelést, ahhoz, hogy stílusbeli korlátok nélkül nyúljon zenei pályafutása során mindenhez. A család később visszatért Nigériába, de Nicolette tovább járta a világot, francia tanulmányokat folytatott Párizsban, majd a '80-as évek végén visszatért Angliába, ahol nővérével egy jazz/funk zenekart alapított. Később őt is beszippantotta az akkoriban formálódó londoni partivilág. Egyből a sűrűjébe, Nicolette vágya az volt, hogy a house és más dance irányzatok energiáját és hangzását a kemény hip-hop-pal vegyítse. Ehhez társakra lelt a hardcore breakbeat és korai drum and bass úttörői, a Shut Up And Dance csapat személyében. Nicolette álmodozó vokálja és a SUAD kemény alapjai remekül kiegészítették egymást, az izgalmas hangzás mindenkit megvadított.
Nicolette 1992-ben elkészítette első lemezét, Now Is Early címmel. Mindeközben az énekesnőt megkereste a bristoli Massive Attack, hogy énekeljen a trip hop mérföldkőnek számító 1994-es Protection nagylemez két dalában (Sly, Three).
A rákővetkező évben Nicolette leszerződött az akkoriban Gilles Peterson vezette Talkin' Loud kiadóhoz, a második albumot megelőző első kislemeze, a 'No Government' kisebb botrányt okozott, a brit sajtó anarchistának kiáltotta ki az énekesnőt. Nicolette a We Never Know maxi után megjelentette a Let No-one Live Rent Free In Your Head című második albumát, amelyen a produceri munkákat a Plaid, a 4 Hero Dego-ja, valamint Alec Empire látták el, Dillinja, Krust és Roni Size pedig a remixekért feleltek.
Miután 1997-ben elhagyta a Talkin' Loud kiadót, a német klutkiadó, a !K7 újra kiadta első nagylemezét, egyben felkérték Nicolette-et a soron következő DJ-Kicks összeállítására is. A mixalbum elkészítéséhez segítségül hívta régi barátait, a Plaid duót (cserébe énekelt a Not For Threes LP-n). Így készült a DJ-Kicks egyik legeklektikusabb és legmarkánsabb darabja, amelynek hatására Nicolette sorra kapta a DJ felkéréseket a világ számos pontjáról.
Nicolette 1998-ban Early Records néven saját kiadót alapított, és az elmúlt négy évet Life Loves Us című albumának felvételével és stúdiómunkálataival töltötte. Az albumról elsősorban a Sunshine és a Lagging Behind felvételek hallhatóak a klubokban. Nicolette szerint az új lemez szívből jövő, felkavaró, mégis vidámsággal teli.
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó