Dominik Eulberg
A természet szeretete a zene iránti csillapíthatatlan rajongása mellett a legmeghatározóbb dolog életében. Akkor is lelkes természetbarát, amikor új hangokon dolgozik. Különféle természethangok teszik ki repertoárját, s ezek adnak organikus, élénk karaktert számainak. Függetlenül attól, hogy békabrekegésről avagy madárcsicsergésről légyen szó, Dominik Eulberg mindig talál a dalaiban elég helyet éneklő állatainak. Az elektronikus zene iránti rajongása már nagyon fiatalon megmutatkozott. Barátaival együtt éjszakákon keresztül hallgatták az akkor rendkívül misztikusan csengő számokat Sven Väth-től a ”Clubnight” rádió show-ban. Ez az időszak örökre megpecsételte sorsát, és egy életre ehhez a világhoz láncolta. Elkezdett lemezeket vásárolni, tanulta, hogyan kell játszani. Figyelme kezdetektől fogva az innovatív, experimentális zenékre összpontosult, ‘95-ben felszerelkezett egy csomó zenegéppel és elkezdett élőben játszani. Első megjelenései Mathias Schaffhäuser kiadójánál, a Ware-nél és a Raum Musik-nál jöttek ki. Később találkozott Riley Reinhold-dal és Jacqueline Klein-nel, amiből egyenesen következett gyümölcsöző kapcsolata a Traumschallplatten-nel és a Trapez-zal. A Traumschallplatten-nél jelent meg első albuma: a “ Flora & Fauna”. Később már feltűnt olyan kiadóknál is, mint a Fabric, vagy a Coccon! Mint remixer pedig olyan alanyokat szerzett magának, mint Hell, Roman Flügel (Alter Ego), Le Dust Sucker, Tiefschwarz, vagy Nathan Fake. ……aztán minden olyan gyorsan történt. Megválasztják a 2004-es év felfedezettjének és harmadik legjobb producerének Németország legtekintélyesebb elektronikus zenei magazinja, a Groove szavazásán, a Raveline Magazin közönségszavazatai alapján debütáló albuma, a “Flora & Fauna” a harmadik legjobb album, a Groove és a De:Bug Magazin szerint pedig a 2004-es év ötödik legjobb albuma.
Szívesen kirándul? „Úgy gondolom, hogy a japánoknak van erre a legmegfelelőbb beszédképük, az erdő légkörében fürdőzni. Ennél teljesebben nem is lehet ezt körül írni”.
Dübörgő ritmusok, búgó basszusok és elektromos szféra. Ez a techno zene hangzása, amit nemzetközileg, az összes klubban és szórakozóhelyen játszanak. A Westerwaldi madárkórus találkájának mi keresni valója van, az persze jó kérdés.
„Ez nem kérdés: a madárcsicsergésnek esélye sem lenne ebben a környezetben, ha én nem lennék. A bölömbikát a bassdrum-hoz, a harkályt a dobokhoz, mátyásmadarat, pedig a Noise-Generator-hoz ültetem.”
Hatalmas sikerrel importálta a zenéjében az otthonról hozott állathangokat. Ezeket a természet hangjait időközben világszerte exportálja.
A techno popsztára. Ökomisszionárius vagy a nagyvarosban?
Isten ments, dehogy is! (Nevet és fejét csóválva rázza ki a szőke haját a kék szeméből..)
Az emberek csak jó zenét akarnak nem biológia órát, de azért többen szeretnének annál, hogy csak beálljanak. (Ebben a pillanatban azért komoly lett, mint egy tanár)
Idegesíti amikor egyből elítélik és egy kalap alá veszik a technot a droggal?
Ha a zenének tudatállapot módosító hatása van, akkor nincs szükség semmiféle tudatmódosító szerekre. Minden a fülön keresztül történik.
-Dominik Eulberg a vágyakozást fantáziával keveri "Traum vom Fliegen című dalában, de persze már ott várakozik a sarkon a "Löwenzahn-Luftwaffe". A hangfestményei egyszerre bizarrok és gyönyörűek. Kivezetik a nagyvárosi klublátogatókat a mindennapjaikból.
Persze nem egyenesen a német középhegységekbe, de egy természet közeli meseországba.
„Végül is nem állathangokat hanem érzelmeket gyűjtök.”
Az első albumának címe Flora und Fauna a másodiknak pedig Heimische Gefilde .Szerzeményeinek olyan címei vannak, mint például Bionik, Die Trottellummen von Helgoland, Björn Borkenkäfer vagy Die Rotbauchunken vom Tegernsee. Felületesen hallgatva a techno zene cool-nak és egyenletesnek tűnhet. Valójában azonban a popzenének az egyik legváltozatosabb műfaja. Sample-ezik, elidegenítik és transzformálják ami belefér. . "Wie, wie-wie-wie, wie hab ich dich lieb!" Ez a strófa nem egy régi sláger, hanem citromsármány madárkának hangja amelyet Dominik egy techno flörté változtatott a "Heimische Gefilde" című albumának 7. számában. Általában a sztárnak az énekhangja nem nagyon hallható, mivel a legtöbb száma instrumentális illetve a hangok elektronikusan el vannak torzítva. Azonban ezen a albumon külön órát tart a westerwaldi természetből. Ez majdnem olyan mint az iskola rádió, mikor utánozza az erdőben élő állatok hangját.Ez nem egy olcsó trükk, mert Dominik nem az a zenész aki csak jópofaságból használja a természet hangjait, hanem ő tényleg természet barát.
„Diákként először 1993-ban hallgattam techno zenét és rögtön magával ragadott, pedig nem nagyon érdekelt a zene. Nagyon természet szerrető családból származom. Nagypapám vadászként járta a westerwaldi erdőket, apám pedig biológia tanár volt.
-Dominik a két testvérével együtt nőtt fel Westerburgban a természettel és a természetben. Sajnos ez a rész sem érintetlen már, hiszen sok település keletkezett és komoly úthálozatot építettek. Annak ellenére itt vannak a gyökerei, itt dolgozza fel ötleteit. Lakhelyéről Bonnból egy héten 2 szer látogat szülő falujában ami nem esik messze a Köln és Frankfurt közti autópályától. Dominik rajong a Westerwaldi tavakért, amely valóban a 17. században létrehozott 7 nagy halásztóból áll, és különféle védett madaraknak ad otthont. A környéken sokat kirándul és időnként elkíséri barátnője aki Harzból származik.
„Egy nagyvárosi lánnyal nem tudnám magam ilyen jól megérteni, de legszívesebben egyedül kirándulok. Aki egyedül van úton többet lát. A távcsövön kívül audiorecorder mindig van nálam, amivel a madarak hangjaittudom rögzíteni.
„Csak azt hallja az ember amit ismer állítja a zenész. Valamelyik hangzást az ember inkább a moziból ismeri, mint az erdőből. Már Alfred Hitchcock is szívesen használta a jégmadár hangját filmjeiben. A madár sikítása azóta is egy ismert horrorfilm kellék”.
A jégmadár Dominik egyik kedvenc madara, ezért is használja szívesen Westwaldi high-tech stúdiójában. A stúdió falán több kép látható, ezek közt nagypapája által saját kezűleg kitömött állatok találhatóak. Dominik párhuzamosan két nagy monitorról vezényeli a stúdiót és valóban egy kis visszhanggal még ijesztőbb a jégmadár hangja. A hosszú utazás nem szabadság számára, mivel legszívesebben a német természetben pihen. Dominik két lábbal jár a földön a karrierjét illetően is
„Élvezem a luxust ,hogy van időm mindenre . Ezért is tanulok ökológiai földrajzot a bonni egyetemen, és diploma után hivatásosan is a természettudománnyal akarok foglalkozni. Bár ki tudja? Jelenleg a filmzenéért is rajongok, mozgó képekre hangokat varázsolni”.
Egyenlőre többet nem árul el. Lehet, hogy borzongással kapcsolatos lásd jégmadár. Most elsősorban erotikáról szól a dolog mint a tücsök esetében.
„A hímek a kisbarlang bejárata előtt ciripelnek, hogy a nőstényeket becsalogathassák. Eléggé sexy ez az öko techno”.