Ugyan a house még mindig elsősorban táncfunkcionális zene, néhányan képesek olyan rétegeket is szántani belé, amik a pszichedelia, a krautrock, és valamilyen megnevezhetetlen, bizsergető esztétikai köd metszetében járnak. A berlini Edward ennek az árnyjátéknak különösen nagy mestere: klubtrekkjei úgy működnek a tánctéren, hogy közben szürreális éleket szab nekik, a sarokban hümmögő zeneértőket is rácsodálkozásra késztetve. Nem csoda, hogy Berlinben, Frankfurtban és Weimarban is bérelt helye van a keverő mögött.
Ha Edward 1972-ben élt volna, akkor biztosan krautrock-művészként emlegetnénk. De 2016-ban él, a house a vezérlő elve, de kedvenc tánczenéjének jégpályáját nem simán csak bekorcsolyázza, hanem Axel Paulsen-ugrásokkal szabdalja meg rajta a végtelenített Tripla Rittbergereket. Miközben a reflektorokat félig lekapcsolva hagyja. Pszichedelikus groove-ok, árnyékosra szőtt textúrák, fineszes nüanszok, amik olykor csak sokadik hallgatás után mutatják meg magukat - klubzene a klubzenén túl. Nem véletlenül választotta kiadóját, a Gieglinget az RA az év legjobbjának. Lehet felcsatolni a korikat, nincs kiszállás.
Tom szerető sorozatának következő alanya Edward. Akit Tom szeret, az rossz DJ nem lehet, de azért ezt a Resident Advisor is több körben alátámasztotta. Utolsó albuma az 'Into a better future' felkerült 2014 legjobb húsz albuma közé. Aztán az elismerés-özön azzal folytatódott, hogy az RA-n Edward kiadója, a Giegling lett az év legjobbja.