Fennesz pályája a nyolcvanas évek végén kezdődött a bécsi underground egyik fontos zenekarában, a Maische-ben. Érdeklődése ez után fordult az elektronikus tanczene felé, és jelentős szereplője lett a kilencvenes évek eleji bécsi dance-szcénának. A kísérletezés első önálló lemezeivel kezdődött, és a kritikusok egybehangzó állítása szerint a 2001-es Endless Summerrel jutott el a csúcsra. Klasszikus zenei és zeneelméleti képzettség, magabiztos gitártechnika és az elektronika lehetőségeinek ismerete és tágítása – ezek voltak az alapok, amire Fennesz lerakta a kortárs avantgárd egyik legnagyobb szabású életművét. Zajzenéből, zörejekből, áradó ambientből, finom dallamokból és dallamtöredékekből összeálló kompozíciói egészen egyedi világról és gondolkodásmódról tanúskodnak. De nagyra tartott lemezei ellenére Fennesz igazi közege mégis csak az élő fellépés, amikor a szemünk előtt és a fülünk hallatára születnek meg a gitáros-komponista összetéveszthetetlen zenei textúrái.
Lemezek
Hotel Paral.lel, 1997
Plus Forty Seven Degrees, Minus Sixteen Degrees, 1999
Endless Summer, 2001
Venice, 2004
Cloud (Keith Rowe-val, Toshimaru Nakamurával és Oren Ambarchival), 2005
Cendre (Ryuichi Sakamotóval), 2007
Black Sea, 2008
In the Fishtank 15 (a Sparklehorse-zal), 2009
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó