MILLS az új Detroit hangzásnak olyan karaktert adott, mint azelőtt senki más; Mike Banks-szel együtt megalapította az Underground Resistance-t ( melyben később Robert "The Vision" Hood is közreműködött) és a 90-es évek Detroit Techno-ját bevezette a clubokba és lemezjátszókra világszerte. Jeff Mills ’UR’ korszakának hanglenyomata az 'X-101', 'X-102', és 'X-103' nevű projekt sorozat, ami Európában a Tresor Records gondozásában jelent meg, a UR által jóváhagyva.
A stúdiómunka mellett JEFF MILLS folyamatosan fenntartotta a DJ-karrierét is, így képes volt valódi világméretű party-mozgalmat indítani. Később engedett New York „hívásának” és kialakította bázisát Manhattan egyik legnagyobb clubjában, a Limelight-ban. A távolság lehetetlenné tette a hosszú távú együttműködést Banks-szel és Hood-dal, így JEFF külön útra tért. Nyilvánvaló volt, hogy a művész JEFF MILLS nem elégszik meg csupán a DJ-zéssel, így megalkotta és megjelentette a "Waveform Transmissions Vol. 1" c. szólóalbumát 1992-ben. A lemez a műfaj mérföldköve lett. JEFF MILLS a 90-es éveket saját label alapításával kezdte, AXIS RECORDS néven, mely futurisztikus, kísérleti jellegű hangzások megjelentetésére hivatott, egy védjegy, ami a mai napig erőteljes hatással bír a világ techno producereire. „Ahogy az elválasztó falak világszerte romba dőlnek, az igény, hogy megértsünk más embereket és azt, ahogyan élnek, gondolkoznak és álmodnak, olyan kérdéssé válik, melynek megoldása szinte lehetetlen elméletek és magyarázatok nélkül. És ha a jólét reményével közelítünk az új század felé, ez az igény sokkal inkább szükségszerűséggé válik, semmint szórakoztatási kényszerré. Az AXIS hajtóanyagának fő összetevői a teóriák, és a lényegi tartalom tárgyköre.” A világ legkeresettebb, jelenleg Chicagoban élő DJ-je lélegzetelállító DJ képességeivel továbbra is lenyűgözi közönségét rendszeres fellépésein, olyan városokban, mint Párizs, London, Manchester, Róma, Berlin vagy Tokió. JEFF MILLS önkifejezési szenvedélye nem csak a zenekészítésben nyilvánul meg, számos más művészeti ágat is alkalmaz, úgymint a fotográfiát (Purpose Maker fotókiállítás Berlinben és Londonban, 1998) és az alkalmazott művészetet (Mono kiállítás, Barcelona, 2001). Együtt dolgozott a francia Claire Denis-szel, a független filmkészítő legutóbbi filmjén, melynek címe „Vendredi Soir (Friday Night)” (2003) és felkérték számos egyéb film zenéjének megírására is: JEFF MILLS VILÁGA VÉGTELEN .
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó