Pulzar

Jeff Mills

JEFF MILLS a „Techno Atyjai”, azaz Kevin Saunderson, Juan Atkins és Derrick May hagyományainak méltó örököse, a detroiti hangzásvilág új generációjának alapítója.

MILLS az új Detroit hangzásnak olyan karaktert adott, mint azelőtt senki más; Mike Banks-szel együtt megalapította az Underground Resistance-t ( melyben később Robert "The Vision" Hood is közreműködött) és a 90-es évek Detroit Techno-ját bevezette a clubokba és lemezjátszókra világszerte.

 Jeff Mills ’UR’ korszakának hanglenyomata az 'X-101', 'X-102', és 'X-103' nevű projekt sorozat, ami Európában a Tresor Records gondozásában jelent meg, a UR által jóváhagyva.

A stúdiómunka mellett JEFF MILLS folyamatosan fenntartotta a DJ-karrierét is, így képes volt valódi világméretű party-mozgalmat indítani.   Később engedett New York „hívásának” és kialakította bázisát Manhattan egyik legnagyobb clubjában, a Limelight-ban. A távolság lehetetlenné tette a hosszú távú együttműködést Banks-szel és Hood-dal, így JEFF külön útra tért.

Nyilvánvaló volt, hogy a művész JEFF MILLS nem elégszik meg csupán a DJ-zéssel, így megalkotta és megjelentette a "Waveform Transmissions Vol. 1" c. szólóalbumát 1992-ben. A lemez a műfaj mérföldköve lett.

JEFF MILLS a 90-es éveket saját label alapításával kezdte, AXIS RECORDS néven, mely futurisztikus, kísérleti jellegű hangzások megjelentetésére hivatott, egy védjegy, ami a mai napig erőteljes hatással bír a világ techno producereire.

Ahogy az elválasztó falak világszerte romba dőlnek, az igény, hogy megértsünk más embereket és azt, ahogyan élnek, gondolkoznak és álmodnak, olyan kérdéssé válik, melynek megoldása szinte lehetetlen elméletek és magyarázatok nélkül.  És ha a jólét reményével közelítünk az új század felé, ez az igény sokkal inkább szükségszerűséggé válik, semmint szórakoztatási kényszerré. Az AXIS hajtóanyagának fő összetevői a teóriák, és a lényegi tartalom tárgyköre.” 

 

 

 

 

A világ legkeresettebb,  jelenleg Chicagoban élő DJ-je lélegzetelállító DJ képességeivel továbbra is lenyűgözi közönségét rendszeres fellépésein, olyan városokban, mint Párizs, London, Manchester, Róma, Berlin vagy Tokió.

Mills 1996-ban megalapította második kiadóját, a ’PURPOSE MAKER’-t. A label „lemezjátszó-művészeket” reprezentál, olyan hangzásokat közvetít, amiket a techno táncparkettjére teremtettek. Míg az AXIS kifutója inkább az experimentális zenékre koncentrál, a PURPOSE MAKER ritmikusan telített, ciklus-orientált dallamokat szolgáltat, kifejezetten a DJ keverésre építve.  1999-ben MILLS elindította harmadik kiadóját, a TOMORROW-t, hogy teret adjon a még futurisztikusabb és experimentálisabb irányvonalaknak is. 2000-ben a ’holnap embere’ egy merőben szokatlan projekttel lepett meg mindenkit. Fritz Lang némafilmjétől (Metropolis, 1926) ihletve MILLS megalkotta saját filmzene változatát a 21. század egyik legnagyobb hatású filmjéhez, egy olyan grandiózus műben, melyben a hagyományos zenekari értelmezést elektronikus filmzenévé transzformálta, Lang mesteri-látomásához híven; narratív, szenvedélyes és időtlen.

JEFF MILLS önkifejezési szenvedélye nem csak a zenekészítésben nyilvánul meg, számos más művészeti ágat is alkalmaz, úgymint a fotográfiát (Purpose Maker fotókiállítás Berlinben és Londonban, 1998)   és az alkalmazott művészetet (Mono kiállítás, Barcelona, 2001). Együtt dolgozott a francia Claire Denis-szel, a független filmkészítő legutóbbi filmjén, melynek címe „Vendredi Soir (Friday Night)” (2003) és felkérték számos egyéb film zenéjének megírására is: JEFF MILLS VILÁGA VÉGTELEN .

Archív partyajánlók

Ajánlott lemezek

  • Remute elkészítette a Grand Glamet

    A techno producer Remute már készen áll, hogy saját kiadója által megjelentesse Grand Glam című új albumát áprilisban.
  • Jeff Mills- Three Ages

    Buster Keaton 1923-mas némafilmjéhez készített új soundtrack-et Jeff Mills, a techno veterán. A Three Ages három küülömböző korban játszódik, a kőkorszaktól indulva, a római koron keresztül modern korig mesél el történeteket a vonzásról és szerelemről a nemek között. A Berlin és Chichago között ingázó mĹąvész 'Electronic-Jazzy' aláfestéssel látta el az 50 perces remekmĹąvet.

Kapcsolódó cikkek

Zenei stílusok

  • Rave

  • break

  • Darkambient

  • Indie

  • Blues

  • Darkwave

  • Ethno

  • Nu Disco

  • Twostep

  • Reggae

  • Pop

  • Nu Rave

  • Deep House

    A house zene egyik alfaja. Lassabb ütemek és lágyabb hangzás jellemzi, gyakran fordul elő férfi vokál a stílus klasszikusai között.
  • Acid

    Valószínűleg a Roland cég maga sem gondolta, milyen korszakalkotó változás elindítója lesz a TB-303-as analóg bassliner 1982-es piacra dobásával. A készüléket egyedül gyakorló gitárosoknak, a TR-606-os dobgép mellett használandó mechanikus basszuskíséretként szánták, az “élő zenekar a nappaliban” hatás elérésére. A szerkezetnek eleinte nem volt komoly visszhangja; a gitárosoknak nem igazán jött be a készülék, vagy csak egyszerűen nem vettek tudomást róla. A Roland másfél év, azaz mindössze tízezer TB-303-as összeszerelése után leállította a gyártást.
  • Progressive Psy

  • Minimal Techno

  • Nu Beats

  • Rock

  • Killer

  • Industrial

  • Club

  • Garage

  • Darkpsy

  • Psytech

  • Tradicional Goa

  • Full-on

  • Funk

  • Speedgarage

  • Progressive Trance

  • Dub

    A dub egy létező szám változatának tekinthető, amely általában kihangsúlyozza a dobot és a basszust; a keletkező hangzás népszerű a jamaicai sound systemek tagjai körében.

Ajánlott rádiók

Biográfiák

  • Ingrid Eto

    Ingrid Eto nem más, mint a brit downtempo nagymestere, a Zero 7 kistestvére. A kistestvér, aki ezúttal nem énekel: ez a projekt tisztán elektronikus és élő hangszerek keveréke a Zero7 zenekarának előadásában.
  • The Scientist

  • Bergi

  • Tom Select

  • Jaime Franks

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó