Alig öt évvel első közös megjelenésüket követően nevüket ismeri és elismeri minden tech house rajongó. Nick Warren Limában rögzített Global Underground mixét, Hernán Cattáneo Renaissance, Terry Lee Brown Jr. pedig Terry’s Café sorozatának legutóbbi kiadását érezte teljesnek egy – egy trackjük beválogatásával. John Digweed, The Timewriter, Santos, Groove Armada és még jó páran pedig szerzeményeik remixelését bízták a hamburgi srácokra. Ilyen és ehhez hasonlók történtek velük az utóbbi években, hogy mára a nagy német tech house export egyik legkapósabbjaivá váljanak. Persze az sem elhanyagolható információ, hogy olyan kiadók versengenek a kegyeikért mint az 8Bit, az OM vagy a Fred Everything nevéhez köthető Lazy Days.
A dubstep eredete a szintén "brit találmányként" aposztrofálható uk garage-ból vezethető le: a pattogó, gyors, r'n'b vokálokkal és a korai drum and bassból ismert basszusokkal megtűzdelt, alapvetően optimista kicsengésű műfajban akadtak kísérletező kedvű producerek, akik a sémát és annak tempóját - körülbelül 140 bpm - alapul véve egy sokkal sötétebb, ridegebb hangzásban kezdtek gondolkodni.
Amikor '89 party-hősei, Grooverider és Fabio valamikor a kilencvenes évek elején dél-londoni (Brixton, Elephant & Castle) klubokban (leggyakrabban a Rage-ben) a hardcore-on továbblépve, addig teljesen szokatlan ritmus-patternekkel gazdagították zenéjüket – és kergették őrületbe a közönséget – még nem is sejtették, hogy e gondolatokból nő ki '97 Britanniájának mainstream muzsikája.
A diszkó,electro, funk, synthpop és az R&B stílus leszármazottja. Tipikus hangszerei a szintetizátor, dobgép, sequencer, sampler. Az első, kifejezetten house zenét játszó klub Chicagóban jelent meg Music Box néven.