Pulzar

Művész

Marco Nastic

Marco Nastic

A szlovén származású Umek és Valentino Kanzyani, valamint a horvát nemzetiségu Petar Dundov nemzetközi térhódítása óta talán a szerb Marko Nastic a legkiemelkedobb új zenész az európai techno világában.

A még szinte csak húszas éveiben járó Nasticot a tribaltól a tech-houseig, electrótól a technóig, valamint Umek és Kanzyani Earrisistible kiadója számára készült klub zenékig minden stílust felvonultató, örvénylo, három-lemezjátszós mutatványai emelték helyi kis diszkósból a világ minden táján keresett lemezlovassá.

A mixelés és a zene mindig jelen voltak Marko életében: már gyerekkorában is rendkívüli érdeklodést mutatott a szintetizátorok és dobgépek iránt, sot, nagybátyja még a 80-as évek belgrádi rádiójában Italo Disco stílusban pörgette a lemezeket. Mindezek hatására Nastic a tini korba lépve elkezdett játszani a lemezlovas szakma gondolatával; egy olyan idoszakban mikor a techno már kezdett beszivárogni Szerbiába is, a 90-es évek elején, melynek bátyjai révén O is rögtön tanúja lehetett. Azonban a techno népszerubbé válását a balkáni konfliktus kiélezodése kísérte. Marko saját bevallása szerint még túl fiatal volt ahhoz, hogy felfogja a helyzet súlyosságát, de akár csak az élet minden egyéb területe, ez is nagy hatással volt rá. Feszült volt a helyzet, de ennek java részérol tudomást sem szereztem - vallotta be Marko. Számomra ez mind annyiban nyilvánult meg, hogy nehéz volt lemezeket szerezni, és a választék sem volt túl kecsegteto. A barátaim külföldre jártak lemezekért, és néhány Londonban élo barátunk küldött nekünk zenéket akkoriban. Azóta már minden jobbra fordult, Milosevic bukása után már szabadon utazhattunk és a szcéna is egyre megerosödött Belgrádban. Akkor még csak 14 évesen, Nastic állást szerzett Belgrád egy tánc-zenei lemezboltjában, a Happy People-ban, ahol már szabadon hódolhatott zene iránti érdeklodésének.

Az üzlet Technics lemezjátszóin kezdtem el mixelgetni, és egyben itt ismertem meg legtöbb barátomat a klubvilágból, tette hozzá Marko. Leendo partnerét, Dejan Milicevic-et a Tini Techno Punk Djk csoportjában ismerte meg, így 16 éves korára, 1997-ben máris Belgrád vezeto klubjának, az Indsutria-nak a rezidenseként tündökölhetett Milicevic oldalán. Egyben a klub program igazgatójává is kinevezték, mely munka révén szorosabb együttmuködésre léphetett Gordan Paunovic-al és Belgrád más fontos elektronikus zenei diszkósával, promóterével. Az Industria volt akkoriban az etalon a Szerb fováros klub-életében, és egyben itt indult útnak Marko második nagyobb projektje is, a Teshka Mashinerija csapat, egy sorozat rendkívül nagy sikeru bulival debütálva. Marko 4 éven át dolgozott az Industria rezidenseként, majd egy éven keresztül a Mondo klub rezidensi posztját töltötte be, mielott letelepedett volna az Újvidéki Incognito klubban.

Mixelési technikájának fejlodésével párhuzamosan egyre rendszeresebb fellépoje lett szinte minden jelentos belgrádi vagy szerbiai techno rendezvénynek a 90-es évek során. Alig 25 éves koráig már olyan techno nagy remekek mellett léphetett fel mint Richie Hawtin, Marco Carola, Kevin Saunderson, Green Velvet, Adam Beyer vagy Billy Nasty; így nem csoda, hogy Umek Szlovéniában honos imádatához hasonlóan, már-már Marko is egyre nagyobb elismerésre tett szert Szerb hazájában. A környezo országok klub szcénái egymást követve kezdtek felfigyelni Marko páratlan zenei tehetségére, különleges három-lejátszós technikájára, és nem utolsó sorban azon sajátosságára, hogy a legkifinomultabb tech-housetól kezdve a legdurvább darálós techno zenékig mindent képes tökéletes összhangba hozni, melynek révén rendszeres vendég lehetett Boszniában, Makedóniában, Horvátországban, Szlovéniában, Németországban, Magyarországon, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában és Bulgáriában egyaránt.

Bár az elektronikus zene általánosságában véve a korábbi keleti blokk államaiból indult el a 90-es évek közepén, Marko mégis úgy gondolja, hogy kelet Európában még mindig a techno a legnépszerubb mufaj. A techno egyre inkább terjeszkedik, egyre népszerubb, teszi hozzá lelkesen. Semmi kétség nem fér hozzá, hogy a kelet európai régió számára jelentos nemzetközi elismerést hozott Umek és Valentino Kanzyani feltunése. Szoros kapcsolatuk ismeretében, nem meglepo, hogy a két szlovén zenész-társ saját kiadójához a Recycled Loops-hoz és az Earrisisitible-hoz szerzodtette le Markot egy 6 lemezes és albumos szerzodésre. Marko elso két megjelenése a Devil In My Pants és a Let's Get High, a komorabb hangvételu tribal-house zenék és a lükteto techno ritmusok egyvelege iránt táplált érzéseit tükrözik, mely szerzeményei olyan neves Djk szettjeiben is felcsendültek mint Fergie vagy Judge Jules a Radio 1-en. A Recycled Loops-hoz és a berlini ügynökséghez, a KneDeep-hez való leszerzodése nemzetközi fellépések sorozatát hozta magával Marko számára. 2002-ben megvolt elso Európán kívüli turnéja Brazíliában, napjainkban gyakori fellépései vannak az Egyesült Királyságban, Ázsia-szerte és persze Európában is - melyek közül külön kiemeli a magyarországi M47-et, a frankfurti U60311-et, a spanyol Sala del Sel-t Geronában és a Techno Flash-t Valladolidban, mely helyeken különösen szeret megjelenni.

Marko nemrégiben tért vissza Umekkal és Valentino Kanzyanival szervezett közös turnéjukról, melynek során a Recyclopedia Electronica dupla CD-t népszerusítették. Az elso CD-n a lemezkiadó eddigi legsikeresebb megjelenéseit sorakoztatták fel, míg a második CD Marko tehetségének bemutatására szolgál, ahogy töretlenül vezeti végig a kiadó további kiadványait. Szintén nem régiben készült el Marko remixe Martin Hare Dark House Music szerzeményére, valamint egy remix Alexander Koning számára, miközben egy másik szlovén kiadónak a Fargo-nak is folyamatosan dolgozik; mégis legtöbb idejét saját kiadójának, a Recon Warriors-nak szenteli. A szerb hadsereg katonáinak nevével ihletett lemezkiadó úttöroként indult Szerbiából a klub-stílusú, tribal-techno képviselojeként, mely stílusában az angol Ingoma arculatához hasonlítható. Elso megjelenésük, Umek Zulu Samurai címu szerzeménye jelenleg kapható, de további megjelenéseket várhatunk még a szlovén Veztaxtól, az osztrák Bariqua Tribeztol, Valentino Kanzyanitól, Marko saját szerzeményeit is itt tervezi megjelentetni, és nem utolsó sorban a kiadó lehetoséget biztosít a pályájuk elején járó szerb producerek számára is, mint például Dejan Milicevic, Leon and Kobaja, melyektol Marko azt reméli, hogy általuk az egyre fejlodo szerb szcéna nagyobb elismerésre tesz majd szert. A techno zene legígéretesebbnek tuno producerei és lemezlovasai között tündöklo Marko Nastic úgy véli, hogy hátterébol eredoen más európai és amerikai társainál sokkal nehezebb utat járt meg a siker eléréséig. Számomra minden nehezebb volt mint mások számára, de az az életfilozófiám, hogy akármit is szeretnél elérni az életben, ha azért keményen megdolgozol, akkor biztosan eléred a célodat - nem számít, hogy honnan jöttél, vélekedik Marko, és ehhez méltóan lehetetlen hibát találni hozzáállásában és elhivatottságában.

Archív partyajánlók

Kapcsolódó cikkek

  • Ajándék Mayday CD

    Már csak pár nap és a zenefüggő közönség újra összegyülhet az idei év kétség kívül legnagyobb partiján, Magyarország legnagyobb fedett helyszínén, a Budapest Sportarénában. A Mayday szervezői pedig hangulatkeltővel izzítják a népet: 50 ezer darab ingyen CD-t dobtak a piacra, melyen az idei Mayday Himnusz mellett több mint hatvan perc zene dübörög a Mayday fellépőitől

Zenei stílusok

  • Progressive Trance

  • Progressive House

    A progressive-house eredetileg Nagy-Britanniából indult hódító útjára a korai 90-es években az amerikai és az európai house stílusok keveredésével, olyan születendő alirányzatok mellett, mint az italo house, az experimentális techno, vagy az ambient house. Jelenleg a legsikeresebb elektronikus tánczenei kiadványok e stílusból kerülnek ki, ha mindenképpen címkézni szeretnénk, bár ez egyre nagyobb kihívást jelent.
  • Breakbeat

    Minimalisztikus jellegű. Jellegzetes vonása a 3/4-es ütem.
  • Minimal

    A klasszikus techno mellett egyre nagyobb teret hódított magának a minimal hangzás, a minimal techno.
  • House

    A diszkó,electro, funk, synthpop és az R&B stílus leszármazottja. Tipikus hangszerei a szintetizátor, dobgép, sequencer, sampler. Az első, kifejezetten house zenét játszó klub Chicagóban jelent meg Music Box néven.
  • Techno

    Az első időszakban általában a Roland TB303/TR808 / TR909 dobhangmintákból egyszerű 4/4-es lábdobbal, és az első analóg szintetizátorokkal majd virtual analog hangszerekkel készítették a művészek ilyen stílusú zenét.

Biográfiák

  • Chris Lawyer

  • VJ Urbanizer

  • Christian Smith

  • Polarize

  • Lützenkirchen

  • Aydan

  • Miss Siva

  • Deep Junior

  • Rony Breaker

  • Tian

  • Dubfire

    Dubfire „koromfekete, polírozott króm technója” már négy és fél éve ível meredeken felfelé, számos slágerlista-vezető szerzeménnyel és remix-szel. A 2009-ben megjelent "Split the Line [Dubfire Mega Remix]", mely Paul Ritch "Split" és "Walk the Line" c. számainak alkimista szimbiózisa, a lehető legjobban példázza a sötét és evokatív hangzást, amit Dubfire kifejlesztett szóló pályafutása kezdete óta.
  • Peter Kersak

  • Breeth

    Dj Michal Breeth
  • From P60

  • Chriss Ronson

    DJ Chriss – vagyis Horváth Krisztián - 1977. október 26-án született Budapesten.
  • Gregory S

  • Mattan

    A DJ szakma iránti rajongása a 90-es évek elején kezdődött. Eleinte a hip-hop és a dmc-k hangulata varázsolta el, majd szépen lassan az évek során teljesen elfordult az elektronikus zene irányába.
  • Kornél

    Kornél 1983-ban született,és már elég korán szerencséje volt belefülelni a house világába.
  • Skiz

    1980-ban született Budapesten. 16 éves kora óta gyűjti megszállottan a fekete korongokat.
  • Bohumil

    Már az általános iskolában rádiózott, amihez hozzátartozott a klasszikus suli-bulik lebonyolítása is. Ezekben a bulikban az akkor épp trendi slágereket kazettáról játszotta.
  • Schmidt

  • Slide

  • Forteba

  • Creator

  • Feky

  • 3l3ktro Groove

    3l3ktro Groove
  • Mannel

  • Julian

  • Yvel and Tristan

    Yvel & Tristan üstökösként robbant be a hazai elektronikus zenei életbe. Több netes rádión is műsoruk van és rendszeres fellépői az ország neves klubjainak.
  • Corey Korosy

    1988. január 26-án láttam meg a napavilágot Miskolcon. Már gyerekkoromba is meghatározó szerepet töltött be a zene. Ezért is jártam egy művészeti iskolába, ahol 8 évig táncoltam, ami megalapozta a zene iránti szeretetem és elősegítette a ritmusérzékem kialakulását.

Ajánlott videók

Ajánlott rádiók

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó