A még szinte csak húszas éveiben járó Nasticot a tribaltól a tech-houseig, electrótól a technóig, valamint Umek és Kanzyani Earrisistible kiadója számára készült klub zenékig minden stílust felvonultató, örvénylo, három-lemezjátszós mutatványai emelték helyi kis diszkósból a világ minden táján keresett lemezlovassá.
A mixelés és a zene mindig jelen voltak Marko életében: már gyerekkorában is rendkívüli érdeklodést mutatott a szintetizátorok és dobgépek iránt, sot, nagybátyja még a 80-as évek belgrádi rádiójában Italo Disco stílusban pörgette a lemezeket. Mindezek hatására Nastic a tini korba lépve elkezdett játszani a lemezlovas szakma gondolatával; egy olyan idoszakban mikor a techno már kezdett beszivárogni Szerbiába is, a 90-es évek elején, melynek bátyjai révén O is rögtön tanúja lehetett. Azonban a techno népszerubbé válását a balkáni konfliktus kiélezodése kísérte. Marko saját bevallása szerint még túl fiatal volt ahhoz, hogy felfogja a helyzet súlyosságát, de akár csak az élet minden egyéb területe, ez is nagy hatással volt rá. Feszült volt a helyzet, de ennek java részérol tudomást sem szereztem - vallotta be Marko. Számomra ez mind annyiban nyilvánult meg, hogy nehéz volt lemezeket szerezni, és a választék sem volt túl kecsegteto. A barátaim külföldre jártak lemezekért, és néhány Londonban élo barátunk küldött nekünk zenéket akkoriban. Azóta már minden jobbra fordult, Milosevic bukása után már szabadon utazhattunk és a szcéna is egyre megerosödött Belgrádban. Akkor még csak 14 évesen, Nastic állást szerzett Belgrád egy tánc-zenei lemezboltjában, a Happy People-ban, ahol már szabadon hódolhatott zene iránti érdeklodésének.
Az üzlet Technics lemezjátszóin kezdtem el mixelgetni, és egyben itt ismertem meg legtöbb barátomat a klubvilágból, tette hozzá Marko. Leendo partnerét, Dejan Milicevic-et a Tini Techno Punk Djk csoportjában ismerte meg, így 16 éves korára, 1997-ben máris Belgrád vezeto klubjának, az Indsutria-nak a rezidenseként tündökölhetett Milicevic oldalán. Egyben a klub program igazgatójává is kinevezték, mely munka révén szorosabb együttmuködésre léphetett Gordan Paunovic-al és Belgrád más fontos elektronikus zenei diszkósával, promóterével. Az Industria volt akkoriban az etalon a Szerb fováros klub-életében, és egyben itt indult útnak Marko második nagyobb projektje is, a Teshka Mashinerija csapat, egy sorozat rendkívül nagy sikeru bulival debütálva. Marko 4 éven át dolgozott az Industria rezidenseként, majd egy éven keresztül a Mondo klub rezidensi posztját töltötte be, mielott letelepedett volna az Újvidéki Incognito klubban.
Mixelési technikájának fejlodésével párhuzamosan egyre rendszeresebb fellépoje lett szinte minden jelentos belgrádi vagy szerbiai techno rendezvénynek a 90-es évek során. Alig 25 éves koráig már olyan techno nagy remekek mellett léphetett fel mint Richie Hawtin, Marco Carola, Kevin Saunderson, Green Velvet, Adam Beyer vagy Billy Nasty; így nem csoda, hogy Umek Szlovéniában honos imádatához hasonlóan, már-már Marko is egyre nagyobb elismerésre tett szert Szerb hazájában. A környezo országok klub szcénái egymást követve kezdtek felfigyelni Marko páratlan zenei tehetségére, különleges három-lejátszós technikájára, és nem utolsó sorban azon sajátosságára, hogy a legkifinomultabb tech-housetól kezdve a legdurvább darálós techno zenékig mindent képes tökéletes összhangba hozni, melynek révén rendszeres vendég lehetett Boszniában, Makedóniában, Horvátországban, Szlovéniában, Németországban, Magyarországon, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában és Bulgáriában egyaránt.
Bár az elektronikus zene általánosságában véve a korábbi keleti blokk államaiból indult el a 90-es évek közepén, Marko mégis úgy gondolja, hogy kelet Európában még mindig a techno a legnépszerubb mufaj. A techno egyre inkább terjeszkedik, egyre népszerubb, teszi hozzá lelkesen. Semmi kétség nem fér hozzá, hogy a kelet európai régió számára jelentos nemzetközi elismerést hozott Umek és Valentino Kanzyani feltunése. Szoros kapcsolatuk ismeretében, nem meglepo, hogy a két szlovén zenész-társ saját kiadójához a Recycled Loops-hoz és az Earrisisitible-hoz szerzodtette le Markot egy 6 lemezes és albumos szerzodésre. Marko elso két megjelenése a Devil In My Pants és a Let's Get High, a komorabb hangvételu tribal-house zenék és a lükteto techno ritmusok egyvelege iránt táplált érzéseit tükrözik, mely szerzeményei olyan neves Djk szettjeiben is felcsendültek mint Fergie vagy Judge Jules a Radio 1-en. A Recycled Loops-hoz és a berlini ügynökséghez, a KneDeep-hez való leszerzodése nemzetközi fellépések sorozatát hozta magával Marko számára. 2002-ben megvolt elso Európán kívüli turnéja Brazíliában, napjainkban gyakori fellépései vannak az Egyesült Királyságban, Ázsia-szerte és persze Európában is - melyek közül külön kiemeli a magyarországi M47-et, a frankfurti U60311-et, a spanyol Sala del Sel-t Geronában és a Techno Flash-t Valladolidban, mely helyeken különösen szeret megjelenni.
Marko nemrégiben tért vissza Umekkal és Valentino Kanzyanival szervezett közös turnéjukról, melynek során a Recyclopedia Electronica dupla CD-t népszerusítették. Az elso CD-n a lemezkiadó eddigi legsikeresebb megjelenéseit sorakoztatták fel, míg a második CD Marko tehetségének bemutatására szolgál, ahogy töretlenül vezeti végig a kiadó további kiadványait. Szintén nem régiben készült el Marko remixe Martin Hare Dark House Music szerzeményére, valamint egy remix Alexander Koning számára, miközben egy másik szlovén kiadónak a Fargo-nak is folyamatosan dolgozik; mégis legtöbb idejét saját kiadójának, a Recon Warriors-nak szenteli. A szerb hadsereg katonáinak nevével ihletett lemezkiadó úttöroként indult Szerbiából a klub-stílusú, tribal-techno képviselojeként, mely stílusában az angol Ingoma arculatához hasonlítható. Elso megjelenésük, Umek Zulu Samurai címu szerzeménye jelenleg kapható, de további megjelenéseket várhatunk még a szlovén Veztaxtól, az osztrák Bariqua Tribeztol, Valentino Kanzyanitól, Marko saját szerzeményeit is itt tervezi megjelentetni, és nem utolsó sorban a kiadó lehetoséget biztosít a pályájuk elején járó szerb producerek számára is, mint például Dejan Milicevic, Leon and Kobaja, melyektol Marko azt reméli, hogy általuk az egyre fejlodo szerb szcéna nagyobb elismerésre tesz majd szert. A techno zene legígéretesebbnek tuno producerei és lemezlovasai között tündöklo Marko Nastic úgy véli, hogy hátterébol eredoen más európai és amerikai társainál sokkal nehezebb utat járt meg a siker eléréséig. Számomra minden nehezebb volt mint mások számára, de az az életfilozófiám, hogy akármit is szeretnél elérni az életben, ha azért keményen megdolgozol, akkor biztosan eléred a célodat - nem számít, hogy honnan jöttél, vélekedik Marko, és ehhez méltóan lehetetlen hibát találni hozzáállásában és elhivatottságában.
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó