A brit producerguru a kilencvenes évek eleje óta alapvető szerepet játszik a legkülönbözőbb stílusirányzatok megszületésében, legyen szó a detroiti house európai terjesztéséről, a breakbeat újraélesztéséről vagy a funk feltámasztásáról.
Pedig a nyolcvanas évek közepén még minden jel arra utalt, hogy a kis
Rennie tisztes szalonzenész lesz a papa dzsessz-zenekarában.
Szaxofonon és zongorán szórakoztatta a nagyérdeműt, amíg az atlanti
szél át nem fújta az óceánon a klasszikus detroiti techno első
ütemeit. Néhány társával megalakította a Rhythm Section nevű formációt
és az ehhez kapcsolódó labelt, hogy aztán a house-ból hamar az éledező
breakbeat-mozgalomban kössön ki.
A döntő fordulat 1993-ban következett be, Pilgrem ekkor alakította meg
az azóta breaks-berkekben megkerülhetetlen intézménnyé vált Thursday
Club Recordigst, azaz a TCR-t. A kiadónál olyan nevek találhatók, mint
Chris Carter, Elite Force, B.L.I.M. vagy a Koma+Bones trió. Mikozben
Pilgrem szívós munkával breakbeat-világközponttá fejlesztette a TCR-t,
azért arra is maradt ideje, hogy gyümölcsöző és kollegiális
munkakapcsolatot alakítson ki olyan pályatársakkal, mint Adam
Freeland, Meat Katie, BT vagy Arthur Baker.
A másfél évtizedes munka eredménye: számtalan remix, klasszikussá vált
egész estés mixlemez, több tucatnyi megjelenés, és ami a legfontosabb:
a szcéna osztatlan elismerése. Rennie Pilgrem a breakbeat-színtér
"Apucijává" nőtte ki magát, átlagosan kétévente indít útjára egy-egy
stílusirányzatot, szettjeit pedig kilométerekről megismerhetjük: nála
lazábban senki sem ötvözi a breakbeat-et a koszos funkyval, a
groove-os acid-jazzel, esetleg éteri vonósnégyesekkel.
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó