"Néha hallasz egy ritmust, fogalmad sincs, hogy működik, de jó érzéssel tölt el" - nyilatkozta egy ízben Florian Meyer, aki gondolatait ennek megfelelően helyezi át a gyakorlatba: csengő, bongó, rétegződő, egzotikus perkusszív menetei mintha az euklideszi geometria komplexebb képleteinek zenei megvalósításai lennének. Ha valamikor megkanyarodik az idő és félrecsúszik a fejszámolás, az ez az este lesz, de biztosan jó érzéssel tölt majd el alul és felül is.
Josh Cheon a wave-újrakiadások nagy hullámának egyik legfontosabb amerikai alakja, kiadója, a 2009-ben alakult a Dark Entries sokkal több volt kezdettől, mint a brooklyni Minimal Wave nyugati parti párja. Cheon ugyan szintén a New York-i goth-queer közegben szocializálódott, ám San Franciscóba költözése után a Honey Sound System (meleg)diszkó kollektíva tagja lett (abból csak nemrég lépett ki), a Dark Entries gazdag diszkográfiájának és identitásának pedig az amerikai diszkóforradalom utáni DIY-wave és industrial épp úgy része azóta, mint az italodisco-újrakiadások, Patrick Cowley korábban kiadatakan anyagainak kurálása, az európai szintihullám ritkaságai, valamint a kortárs színtér szereplői. Cheon folyamatosan járja a világot a posztpunk korszak szintis gyöngyszemeit és régi hőseit kutatva, de emellett remek dj is, szettjeiben a melegdiszkó lüktetése, nyers szintiwave, a goth tónusok és a house áll össze dekadens klubzenévé.
▩ LÄRM ▩ Férfimunka™ ▩ ▩ JD Twitch (Optimo) ▩
A múltkori Soft Rocks bulin kiderült, hogy mi történik a rémfekete techno klubban, ha nem lábdob szól egész este. Sikongató fiatalok, társas napfelkeltéig. A Tinariwenen nevelkedett hastánchouse hazai rajongóinak legnagyobb örömére a elhívtuk a szőlőlevélbe csavart közép-román tömjénbeat koronázott nagykirályait, a Khidját A bazári sikátorok telefonkereskedői ezúttal füstgépet fognak kezelni, hogy a hajnali baklavázók észre se vegyék, hogy éjjel igazából egy house buliban jártak.
A Soft Rocks név mögött egy a hatvanas éves pszichedelikus rockjával és a hetvenes évek egzotikus diszkó hangzásával mélyen átitatott londoni négyes áll. Ezeket az itatásokat keverik a korai house nyers hangzásaival, aminek eredménye egy indokoltan kézfeltevős, sikongatós, ösztönbátor tánczene. Átmixelték már MGMT, Lo Motion Disco, Discosessions, Beautiful Swimmers, Social Disco Club és Runaway zenéit.
A LÄRM egy új, 250 fős, elektronikus zenei klub Martin Audio hangrendszerrel, lelkiismeretes akusztikával, decibel korlátok nélkül. Amolyan gyomorrengető hiánypótlás.
A Xeno & Oaklander nyári fellépése után a synthwave/coldwave/synthgaze közegének friss felfedezettje jön Budapestre: a londoni The KVB, avagy Klaus Von Barrel elsősorban mégis rockandroll egy személyben, azaz dobgéppel, szintivel és gitárral, jó sok torzított hanggal és feszes ritmusokkal, amelyek egyszerre gyökereznek a pszichedelikus posztpunkban és a Suicide hipnotikus és lezser monotóniájában.
Szintipop is meg nem is: a különféle zenei divathullámok katalizátoraként is működő Brooklyn a cold wave és a minimálszinti műfajába is életet lehelt az utóbbi pár évben.
A Múzeumok Éjszakáján az egykori Szikra Moziban egyetlen estélyre újra kigyúlnak a fények.
Richard Norris az első szovjet műhold fellövése óta a legjobb dolgokon pörög: már tizenévesen elszegődött a legendás Bam Caruso kiadóhoz, ahol az elsők között kezdték el felkutatni és újrakiadni az elfeledett angolszász pszichedelikus- és garázsrock ritkaságokat.
A Diszkótor hallatán gondolhatnánk akár a legendás diszkó korszak előtti tisztelgésre, vagy- és ez a valószínűbb- egy kollektív audiovizuális farsangi fejvesztésre is.