Pulzar

Wippenberg

Az Elektronikus Dance Zene színpadának az egyik legnagyobb feltörekvő csillaga, a „Chakalaka” és a „Pong” klubslágerek szerzője először Magyarországon!

A műfaj újítójának számító kalandor, Wippenberg (más néven Olaf Dieckmann) az elmúlt 15 évben ellátta a világ táncparkettjeit zeneóriásokkal. A nemrégiben népszerűvé vált neoklasszikus himnuszait, a „Chakalaka” és a „Pong” pedig jelölést kapott a 2010-es IDMA díjra a Legjobb Progresszív House szám kategóriában olyan előadók mellett, mint David Guetta és Deadmanu5. Wippenberg zenéje a house, az electro, a trance és a techno határmezsgyéjén mozog. Ezt az egyedien kevert elektronikus zenei elegyet napjainkban az elképzelhető legkülönfélébb zenei stílust képviselő DJ-k pörgetik. Ahogy Eric Prydz, Angelo, Ingrosso & Axwell (más néven a Swedish House Maffia) úgy Tiesto, Armin van Buuren és David Guetta is játszotta zenéit. Ebből a szempontból Wippenberg az egyik legváltozatosabb - ha nem a legváltozatosabb – DJ/producer az elektronikus zenei világban.
Wippenberg 2004-ben jelenttette meg két ’Elemental EP’-jét, amelyek a ’Fire’, ’Water’, ’Earth’ és ’Air’ trackeket tartalmazták. Ezek zenék a DJ hierarchia legmagasabb köreiben is erős támogatásra találtak, és Wippenberget a zenei élet csúcsára emelték. A bakelitek megjelenése szinte azon nyomban a Cosmic Gate és Wippenberg együttműködését és így az ’Earth Mover’ album ’Guess Who’ trackjét eredményezte. Ekkortájt fejezte be következő szólóalbumát, a ’Promised Land’-et, és ezzel együtt egy új labellel jött ki a független, ám igen meghatározó holland High Contrast Recods-szal együttműködésben. A track (amelyen Tiff Lacey énekelt és Nic Chagall dolgozott fel) kemény ütemeket diktálva fémjelezte reneszánszi tevékenységét.
2008-ban a ’Chakalaka’ (B oldalán a ’Drumster’-rel) valóságosan berobbant a klubberek tudatába, nem kis részben köszönhetően Tiesto és Armin van Buuren három hónapon át tartó klub és rádió jelenlétének. Ahogy mindig, Wippenberg célja most is az volt, hogy a dance stílushatárait megbomlassza és Sebastian Ingrosso, Eric Prydz, Eric Morillo és Dirty South és számos más előadó komoly támogatását élvezze. A track hihetetlen módon 12 héten át vezette a Beatport listáját. Még abban az évben, illetve azt követően új dolgokba kezdve Wippenberg új néven (Sphaera) jelentkezett. A ’Front & Back’ című trackje a Black Hole Recordsnál jelent meg, ismételten széleskörű pozitív fogadtatással övezve.
Wippenberg nevezetesen a legeslegelső track-jével, a feledhetetlen, hangfalzúzó „Neurodancer”-rel véste be a nevét a’90-es évek közepén tomboló dancefloor szív mélyébe.
A Hype Hype-on való megjelenése után átütő sikerű importcikké vált, utolérve a Prolekult sarj Hooj Choons-t. Mind a mai napig A Neurodancer maradt a világ legnehezebben fellelhető és legkívánatosabb zenei bakelitje – gyakran eredeti árán cserélve gazdát.
A Wippenberg biográfia nem lenne teljes Wippenberg remixei és mixei említése nélkül. A lemezjátszók mögött megbúvó jellegzetes zenei ízlése, amely különálló műfajnak tekinthető, amilyen szabadsággal szereti keverni a különböző stílusokat, teremtve ezzel hatalmas keresletet zenéje iránt. Mindemellett Wippenberg körbeturnézza a világot - Németországtól Oroszországig, Ausztráliától Brazíliáig, sőt ezen felül még India és Katar népét is rabul ejti zenéjével. Egyértelműen fémjelzi Európa olyan vezető fesztiváljait, mint a Trance Energy, a Mayday vagy a Mysteryland és szintén megrázza Armin Van Burren ASOT400-át, ahogy tucatnyi más klubot, fesztivált és sátras rendezvényt is.
Wippenberg számtalan elsőrangú csapat produkcióját mixelte át - Sebastian Ingrosso MGMT-jének klasszikus hangzású ’Kids’-e szolgált mintaként a „Kidsos”-hoz és a Rank 1 Trance Energy 2009-es himnusza a ’L.E.D. There Be Light’ –hoz. Emellett Tiesto, Tocadisco, Above & Beyond, Paul van Dyk, Cosmic Gate, Gabriel & Dresden és Super8 & Tab munkáit is csiszolgatta. Legutóbb a nagyra törő dán Aura Dione új dalát, a „Song For Sophie”-t dolgozta át és adott popballadájának finoman progresszív megjelenést.
Új szólóját nem is készíthette volna mással, mint Nic Chagallal és Rank 1-nal. Ezzel együtt megalkották a „100” elnevezésű tracket (amely egyúttal a századik megjelenése is a High Contrast labelnek) - tipikus Rank 1 himnuszos aláfestéssel, Nic Chagall progresszív trance érzéssel és Wippenberg progresszív ütemeivel.

Archív partyajánlók

Kapcsolódó cikkek

  • Új helyszínek, új nevek! A State Of Trance-ben!

    Armin igazi meglepetéssel kecsegtet minden State of Trance rajongót! Hiszen a show születésnapi bulijának alkalmából a töretlen népszerűségre való tekintettel úgy döntött, hogy ideje két extra teremmel, és új nevekkel kibővítenie a line-upot, továbbá érdekesség, hogy a line upban egy hazai név is szerepel, mégpedig Shane 54!

Zenei stílusok

  • Progressive Trance

  • Dubstep

    A dubstep eredete a szintén "brit találmányként" aposztrofálható uk garage-ból vezethető le: a pattogó, gyors, r'n'b vokálokkal és a korai drum and bassból ismert basszusokkal megtűzdelt, alapvetően optimista kicsengésű műfajban akadtak kísérletező kedvű producerek, akik a sémát és annak tempóját - körülbelül 140 bpm - alapul véve egy sokkal sötétebb, ridegebb hangzásban kezdtek gondolkodni.
  • Trance

    A trance az 1990-es évek kezdeti szakaszában kialakult zenei műfaj. Szülőhelyének Frankfurt tekinthető. Szerteágazó, és állandóan változó műfaj, melynek számos ágazata van.
  • Drum and Bass

    Amikor '89 party-hősei, Grooverider és Fabio valamikor a kilencvenes évek elején dél-londoni (Brixton, Elephant & Castle) klubokban (leggyakrabban a Rage-ben) a hardcore-on továbblépve, addig teljesen szokatlan ritmus-patternekkel gazdagították zenéjüket – és kergették őrületbe a közönséget – még nem is sejtették, hogy e gondolatokból nő ki '97 Britanniájának mainstream muzsikája.
  • Minimal

    A klasszikus techno mellett egyre nagyobb teret hódított magának a minimal hangzás, a minimal techno.

Ajánlott rádiók

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó