2004. Dec. 30. 21.30h
A fellépők :
Koncertterem:
21.30 24.00 DJ Suhaid / Budapest
24.00 02.00 Kenny Dope (Masters At Work) / USA
2.00 04.00 DJ Pedro / Budapest
Motorbár: The Uptown Felaz DJ set, Sanyi , Shuriken
Látvány : Medence Csoport , Kiégő Izzók
Jegyár: december 20-ig elővételben - 3500 Ft, december 30-ig elővételben - 4000 Ft, helyszínen - 5000 Ft
Jegyeket elővételben az A38 hajón (Budapest XI., Pázmány Péter sétány Tel.: 464 39 40), a Deep hanglemezboltban (Budapest VI., Aradi u. 22. Tel.: 301 05 91), és a Trance Wave Recordsban ( Budapest, VI., Révay köz 2. Tel.: +36 1 302 29 27)
Pedro és Suhaid Kenny Dope tribute mixét a www.jazzturbulence.hu/kenny-dope-mix.mp3 címen tölthetitek le.
Jazz Turbulence sajtóanyag:
A DJ Suhaid vezette Jazz Turbulence a jazz-t és a funk-ot keresi és mutatja be immár ötödik éve, a legkülönbözőbb zenei műfajok mentén olyan előadókat felvonultatva, mint Kid Loco, az Erik Truffaz Quartet, DJ Krush, Snowboy & The Latin Section, a Soul Jazz Sound System, DJ Marky és Stamina MC vagy dZihan & Kamien. Az évente csak néhány alkalommal jelentkező események mellett magunkénak tudhatjuk az ország talán legrégebben futó freestyle-jazz klubestjét, Bomb The Jazz -t, ahol Suhaid és a kiváló szaxofonos Vázsonyi János a szcéna kiemelkedő hazai és külföldi képviselőit látják vendégül.
Az évek során mind a Jazz Turbulence partyk, mind pedig a Bomb The Jazz estek a hazai klubélet pótolhatatlan színfoltjaivá nőtték ki magukat. Sajtóvisszhangunk rendszeresen jó, nagyobb rendezvényeink esetében többször felmerült az év partyja titulus, vagy a legigényesebb szervezőcsapat kifejezés amit ugyan nem tudunk pontosan értelmezni, de mindenképpen örülünk neki. Büszkék vagyunk az általunk szervezett koncertek rendszeresen magas látogatottságára, különösen a vidékről és külföldről érkező zenerajongókra, valamint arra, hogy a Jazz Turbulence márkanévnek és programjainknak már határainkon túl is jó hírük van .
Kenny Dope (Masters At Work) / USA :
A háromszoros Grammy-jelölt Kenny Dope kétségtelenül napjaink zenéjének egyik legfontosabb figurája. Producer, remixer és DJ minőségében egyaránt a földgolyó élvonalában jegyzik nevét, az általa alapított Masters At Work kollektívát pedig a klubzene megújítójaként emlegetik.
Kenny egy puerto rico-i negyed multikulturális közegében nőtt fel a hetvenes évek Brooklyn-jában. Ez meghatározta zenei világát: salsa-muzsikus apja révén a latin ritmusok már gyerekkorától élete szerves részévé váltak, majd a nyolcvanas évek közepének new york-i underground klubjai ejtették rabul, ahol minden szólt a funktól és soultól kezdve a legkülönfélébb latin zenékig. Ezeken a helyeken született meg a hiphop és a house is, Kenny pedig a folyamat részese volt: Mike Delgado barátjával parti-sorozatot indítottak a környékbeli fiataloknak ekkor született meg a név: Masters At Work . Miután a hatóságok véget vetettek a mulatozásnak, Kenny sudiót épített, elkezdett ütemeket faragni, s a siker nem váratott magára sokáig. 1990-ben első trekkjei egyikére felfigyelt a new york-i sztár lemezlovas, Louie Vega , aki közös ismerősüket, a később legendássá vált Todd Terry -t kérte meg, hogy hozza össze őket a többi már történelem
A páros a Masters At Work névnek új tartalmat adva elkészítette első közös produkcióját, rögtön a latin-jazz legnagyobbjainak közreműködésével Eddie Palmieri és Tito Puente jammeltek Kenny Dope ütemeire. A lehető legjobb kezdést ennek megfelelő folytatás követte: egymást érték a remixfelkérések olyanoktól, mint Debbie Gibson , George Benson , Donna Summer , a Brand New Heavies , Madonna , Luther Vandross , Manu Dibango, Ray Charles vagy a Soul II Soul . Kenny hirtelen a pop-ipar kellős közepén találta magát, ami nem is csoda. Míg Vega a house és a dallamok irányából érkezett, Kenny a hiphop és a funk breakek univerzumának kincseit adta bele a közösbe. A végeredménytől világszerte megreccsentek a táncparkettek, ez pedig a popzenészek előtt óriási lehetőség volt arra, hogy berobbanjanak a klubok világába. Így a remixek sora tovább folytatódott, beleveszve a végtelen pophorizontba ( Michael Jackson, Björk , R. Kelly , Daft Punk , Jamiroquai stb ), nemkülönben az underground nagynevek rengetegébe ( Grooverider , Armand Van Helden , Incognito , Femi Kuti , Groove Collective , 4Hero , Amp Fiddler , Ursula Rucker stb ).
Kenny Dope-ot és a Masters At Work-öt persze nem azért szeretjük, mert popsztárokkal dolgoznak. Sokkal inkább azért tisztelhetjük munkájukat különösen Kenny Dope-ét , mert mindeközben számtalan más kiváló, néha teljesen underground kezdeményezést indítottak útjára. Létrehozták a MAW Records és a Kenlou kiadókat, amelyen közös zenéik mellett felfedezettjeik kaphatnak helyet. Eső nagylemezük a The Album (1993) is a MAW-on látott napvilágot. Kenny Dope saját zenéi számára a Dope Wax -et hozta létre, míg a Dopebrother címkén a '70-es évek szinte ismeretlen, de kiváló funk zenekarát, a Manzel -t hozta újra össze, és készített velük közös kislemezeket.
1995-ben Kenny egy kósza ötlete The Buckettheads néven megint nagyot szólt: a The Bomb! (These Sounds Fall Into My Mind) című szám világszerte a slágerlisták élére került, még a Billboard csúcsait is meghódította. Jellemző, hogy Kenny hamar véget vetett a projektnek, hogy folytatva a közös munkát Louie Vega-val létrehozzák a Nuyorican Soul formációt (1997). Elérkezett ugyanis az idő, hogy nagylemezt készítsenek példaképeikkel így került a jazz, funk és soul elemektől roskadozó anyag zenészei közé Roy Ayers , Dave Valentin , George Benson, Jocelyn Brown , vagy Eddie Palmieri, akik Kenny Dope és Louie Vega szerzeményei mellett eljátszották a Bob James- klasszikus Nautilus t és egy Salsoul Orchestra feldolgozást is. Az albumot végül Gilles Peterson kiadója, a Talkin' Loud jelentette meg, s fogadtatása minden addigit felülmúlt Dope és Vega ezzel véglegesen beléptek a halhatatlan zenészek sorába. Nagy álmuk, hogy lemezt készítsenek Fela Kuti -val, 1997-ben a mester halálával szertefoszlott tiszteletére azonban elkészítették egyik legszebb kiadványukat, az A Tribute To Fela EP-t.
2002 a harmadik album éve volt, az Our Time Is Coming ismét lezárt egy korszakot az albumon természetesen megannyi jazz óriás és soul díva szerepel, tánclépéseket tekintve pedig salsától a socáig bezárólag mindent nagyszerűen lehet rá gyakorolni.
Kenny a fentieken kívül aktív a hiphop és a reggae szcénában is: többek között Tony Touch -al működik együtt, alapjaira Shaggy , Johnny Osbourne is énekeltek, mixlemezei első osztályúak.
Munkakedve az utóbbi években sem csökkent: a skót funk-cézár Keb Darge -al független kiadót alapított Kay-Dee Records néven, hogy földi halandók számára megszerezhetetlen funk kislemezeket tegyenek közkinccsé; számtalan válogatást jegyez, például a patinás Verve kiadó megbízásából készült latin-jazz válogatás, a MAW Latin Sounds -ot. Produceri munkálatokat végzett George Benson lemezén (Standing Together, 1998), remixekből is készít évente vagy harmincat (pl. Jill Scott , DJ Gregory , Shirley Bassey , vagy a Blue Note kiadónak Bobby Hutcherson egy számát), mindemellett DJzik szerte a világon.
Kenny élő fellépési legendásak: tizenéves kora óta pörgeti a lemezeket, technikája előtt mindenki fejet hajt. Úgy mixel össze régi funkot, diszkót, hiphop-ot, soult, house-t, broken beatet és reggae-t, hogy az egy összefüggő egészet alkot nem túlzás hát az állítani róla: ő a világ elsőszámú freestyle DJ-je.
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó