Green Velvet
Az elszállt dalszövegű, analóg szintetizátorok energiájától majd szétrobbanó slágereit őrült színpadi show-k keretében bemutató világszerte ünnepelt csodabogár, Green Velvet, azaz Curtis A. Jones első zenei szárnypróbálgatásai a 90-es évek elejére tehetők. A Cajmere művésznevet felvéve otthagyta a híres amerikai Berkeley egyetemet, ahol vegyészmérnöknek tanult. Hátat fordított az addigi, normálisnak mondható életének és belevettette magát a zene világába. Első kiadványa 1991-ben jelent meg az akkor indított saját, Cajuel nevű kiadójának gondozásában. Átütő sikert az egy évvel későbbi house dala hozott számára, ám még egy évnek kellett eltelni ahhoz, hogy 1993-ban megszülessen rikító neon-zöld hajú művész énje: Green Velvet ! A Green Velvet produkciók magja Jones száguldó fantáziája. A szabadosan öltözködő, líraian vad előadóművész, óriási sikert aratott a "Flash", a " The Stalker" és az 'Answering Machine' című mega-slágereivel. Ezek dalszövegeiben a mindennapi, normál történéseket bizarr jelenségekkel társította. Az 'Answering Machine'-ben például egy üzenetrögzítő egymás utáni felvételeit játssza le, csupa rossz hírrel: a főbérlő felmondja a bérleti szerződést, a barátnő felfedi, hogy a gyerek nem tőle van, és egy jós azt tanácsolja neki maradjon a házban, ma, holnap és örökké. Késöbb a 'Whatever' című albumán Velvet ezt a 'techno punk' etikát új, magasabb szintre emelte. A 'La La Land' című slágerében lehordja azokat a kis pirulákat amik milliónyi agysejtet ölnek meg! Jones állítása szerint a 'La La Land' egyáltalán nem viccesnek készült. Van kézzel fogható üzenete. Nem drogpárti, és nem is drogellenes. Csak valós. A 2005-ös év új fejezetet nyitott életében. Walk In Love című új albumát mutatja be egy világkörüli turné keretében. A lemez fogadtatása kitűnő. Megjelenése után, jó pár élvonalbeli DJ ( pl.:Dave Clarke , DJ Hell ) toplistáján rögtön az első helyeken landolt. Immár zöld hajviselet nélkül, Green Velvet tovább kutatja a világ extrém és profán dolgait. Ingázva a könnyed humor és a mély elmélkedés között. Felvillanyozó elektronikus zenéjének sajátos stílusjegyeit pedig még mindig magán hordja.
Anthony Rother
"Az electro összeolvadása más műfajokkal. Ez teszi most az elektronikus szcénát és annak zenéjét érdekesebbé, mint valaha. Még akkor is, amikor a zenei iparban gazdasági tekintetben épp nehéz az előrejutás. Lehet, hogy néhányan nem élik túl, de úgy érzem, ez az újítás ideje, a következő szint tudatos formálásának, kiépítésének ideje."
Az októberi HYPERSPACE másik aduásza a 30 éves frankfurti producer és label tulajdonos Anthony Rother nyilvánvalóan tudja miről beszél. Több mint 17 éve képviseli az electro-t, dolgozik vele, játssza és éli azt.
Anthony Rother
Rother mindig is ebben a zenében hitt, s megélte imádott zenei műfaja minden hullámvölgyét. Datapunk nevű kiadójával évek óta zenei misszionárius feladatot lát el. Az electro szépségét mutatja be, a mai zenék hangzásába ágyazva. Több siker-kiadványa, például a Sven Väth Cocoon kiadójánál megjelent maxik, vagy Rother ötödik stúdió albuma, a Popkiller bizonyítja hangzásának időtlenségét. A Popkiller-t, amellett hogy a 2004-es listák élére került, az év lemezének is választották a mértékadó Raveline Magazine olvasói. Ez mind kitűnően jelzi, hogy az electro mennyire aktuális - ma is. Anthony Rother karrierje a nyolcvanas évek végén kezdődött. Első kiadványaira erősen hatottak a rendező és zeneszerző John Carpenter szférikus hang-kollázsai. 1994-től Rother, Heiko Laux Kanzleramt kiadójának egyik legjelentősebb producere lett. A kiadó máig is azon kevés német labelek egyike, ami igazán minőségi techno zenéket jelentetnek meg. 1997-ben Sex with the machines című albuma az első előadói album volt a Kanzleramt történetében. A lemez szakmai berkekben mindent elsöprő sikere hosszan ható dinamizmust eredményezett Rother pályafutásában. 1998-ban megalapította saját labelét, a PSI49NET. Ez a művészi kifutó teret adott saját produkciói, illetve újító művészekkel alkotott közös munkák számára. Itt jelentek meg többek közt a nagysikerű "Simulationszeitalter" (2000), "Little Computer People" (2001) és a "Hacker" (2002) albumok is. Az évek során a zenei barátsága Sven Väth-tel több közös alkotásban is megnyilvánult. Rother volt a producere két Sven albumnak, a "Contact"-nak és "Fire" nek. Valamint egyéb koprodukcióknak, mint a "Komm" és a "Magie", melyek a Cocoon-nál jelentek meg Väth & Rother nevek alatt. Remix és társszerzői munkái során dolgozott már Thomas Schumacher-rel, Karl Bartos-sal a Kraftwerk-ből és ez évben Miss Kittin-nel, Erick Morillo-val valamint DJ Hell-lel is. Rother zenei pályafutásának egy fontos aspektusa a live act-ezés, ez tette őt és súlyos felszerelését világszerte közkedvelt és keresett vendéggé. Klubokban és fesztiválokon egyaránt.
A chicagoi és a frankfurti csodabogarak melett fellépnek természetesen a magyar techno megújítói: HOT X , IGOR DO'URDEN, JAY CORTEZ és COYOTE.
Így SVEN VATH, RICHIE HAWTIN, CHRIS LIEBING, MISS KITTIN, JOEY BELTRAM 2005-ös HYPERSPACE-es vendégszereplései után GREEN VELVET-tel és ANTHONY ROTHER-rel folytatódik október 15-én a valódi VEZETŐ TECHNORENDEZVÉNY" Magyarországon !
2005.10.15. Hyperspace Events Hall Budapest
Start: 22.00, End:07.00
Belépő: 3.999HUF Helyszín:4.599HUF
Info: 06 30 3030 220
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó