A Dystopian itthoni megjelenése nem is lehetne aktuálisabb, hiszen az alig három éve induló kiadó körül tavaly kezdtek igazán felgyorsulni az események. Azóta minden második hónapra jut egy megjelenés, így villámgyorsan kialakult a kiadó saját univerzuma és rögtön egy sor követőre is szert tettek. Tavaly külön programot szentelt nekik a Boiler Room, tavasszal sor került első londoni kiadói estjükre, eközben a tagok megállás nélkül járják a világot és saját, berlini sorozatukat is mozgásban tartják.
A kiadó lemezeit elsősorban a titokzatos melankólia és a hipnotikus dallamokban rejlő feszültség köti össze. Ez önmagában még nem lenne egyedülálló a techno világában, a Dystopian sikere azonban abban rejlik, hogy mindezt olyan technikai perfekcionizmussal és mesteri érzékenységgel kivitelezik, ami valóban példa nélküli Európában.
Az első esemény vendége a több, mint tizenöt éve aktív Ø [Phase]. A londoni Ashley Burchett a techno első úttörői hatására kezdett el elektronikus zenével foglalkozni. Már gyerekként megtanult djzni, felnőve pedig eleinte hangmérnökként dolgozott majd csak ez után adta a fejét producerkedésre. Kezdetben a detroiti példaképek - például Jeff Mills vagy Richie Hawtin – által kitaposott ösvényen járt, majd szépen lassan fejlődött ki saját hangzása, amivel a stílus alapítóinak elismerését is kivívta. Kiadványai legtöbbször a belga Token címkéje alatt jelennek meg, ahol Inigo Kennedy és Oscar Mulero zenéi is gyakran feltűnnek, készített már remixet például Robert Hoodnak is, legutóbb pedig Daniel Avery és Scuba egy-egy számát dolgozta át.
Ø [Phase] a techno szépségét mindig „a kevesebb több” elvének következetes alkalmazásában látta. A nagy öregekhez hasonlóan a techno számára is egyszerre tudomány és művészet, ahol minden apró zörej és elmozdulás a tökéletesen optimalizált, elegáns techno klasszikus ideálja felé mutat. Legendás dj szettjei ugyanezt a filozófiát követik így szeptember 4-én megelevenedik előttünk minden, amire a techno született.
24 évével a berlini Alex.do már egy jóval fiatalabb generáció képviselője. Ennek megfelelően az őt ért impulzusok is lényegesen sokrétűbbek. Eleinte hiphopot hallgatott, majd tinédzserként nagy hatással volt rá a Prodigy vagy például a Boards of Canada, a studiójában mégis Joy Division poszter lóg. Alex.do tulajdonképpen már a Dystopian Records saját nevelésű tehetsége. Nem sokkal a kiadó megalapítása előtt talákozott a kiadó fejével, Rødhåddal, első megjelenése, a 2014-ben kiadott Stalker EP pedig már egy olyan Dystopianon jelent meg, amelynek addigra ő maga is teljesértékű tagja volt. Idén egy kiadványon szerepelt például Scubaval és Sei A-val, és várhatóan még az év vége előtt megjelenik második lemeze.
Bár producerként még csak a szárnyait bontogatja, djként Ø [Phase]-hez hasonlóan már ő is rendkívül keresett. Alex.do-tól feszes, sötét hangulatú, kíméletlen, a berlini undergroundban gyökerező dj szettre számíthatunk október 2-án.
A szeptember 4-ei esemény ajánlója: www.pulzar.hu/partyajanlok/2015/09/04/casino-bangkok-x-dystopian-phase