Skc interjú:
Hell: Kezdésként nem is lehetne megfelelőbbet kérdezni, mint a nemrégiben megjelent lemezeddel ( Skc - Killing Me Softly , Commercial Suicide rec. ) kapcsolatban, milyen a fogadtatása, visszajelzésekâŚ
Skc: Mivel elég változatos LP lett, kevés olyan dj-vel találkoztam, aki azt hazudta, hogy az egész tetszik neki. Ennek van egy másik oldala is persze: általában egy-két szám azért bejön szinte mindenkinek. Az eladásokkal kapcsolatban sosem kérdezősködöm a kiadónál, majd kiderül úgyis előbb-utóbb. Manapság, amikor a többség mindenki mp3-ban tölti le a zenéket, nincsenek különösebb illúzióim. Sokkal inkább promóciónak tekinthető a zenekészítés, reklám a dj-nek.
Skc
H: Hogy látod a D&B szcéna mai helyzetét?
S: Minden időszaknak megvannak a mainstream szereplői, akik azon igyekeznek, hogy kitörjenek, és szélesebb körben is elfogadtassák a dnb-t. Ebből aztán olyan elfajzások születnek, amiknek már nem sok közük van a dnb lényegéhez, színtiszta hatásvadászat az egész. Nyilvánvaló, hogy a könnyebben befogadható, lagzisabb zenére vevő a dnb közönség is, tehát tény, hogy el lehet kapatni az embereket, és utána finomabb, zeneibb eszközökkel már nehéz hatást elérni. Ezen lehet keseregni, de azért meg lehet figyelni azt is, hogy közben elhatárolódnak igényesebb irányzatok is, és ezek iránt ugyan szerényebb, de töretlen az érdeklődés. Úgyhogy erősebben differenciált a dnb mint valaha, de ez szerintem egyáltalán nem baj. Mivel én szinte mindent szívesen játszok amikor dj-zek, tetszik, hogy egyre sokszínűbb szetteket tudok összehozni, ha jó a közönség, és jól veszi a szélsőségeket.
H: Készülsz az idei évben új megjelenéssel?
S: Most jön ki a Commercial Suicide-on egy bonus EP, az albumom első két EP-je után ez lesz a harmadik, limitált példányszámú dupla lemezes megjelenés. Hamarosan promon lesz egy EP a Social Studies-on, három saját számon kívül van rajta egy közös zene Dis haverommal is (Salvation). Ezen kívül lesz egy trackem a Renegade Hardware áprilisban megjelenő Above The Game című LP-jén (Destroy), és remixeltem szintén a Hardware-nek egy klasszikust: Absolute Zero & Subphonics (Fresh & Maldini) „The Code” című számát.
H: Produceri munkát vagy a dj szetteket szereted inkább?
S: Zeneírással kezdtem, és ez is marad mindig a legfontosabb számomra a dnb-ben, de egy jó bulinál nincs inspirálóbb, így a két dolog folyamatosan hatással van egymásra, nehéz különválasztani egymástól.
H: Hazának határain kívül is van igény a magyar d&b dj-re?
S: Gyakran előfordul, hogy a szervezők kérdezik egy jó fogadtatású szettem után, hogy miket játszottam, és amikor büszkén mondom nekik, hogy legalább a fele magyar zene volt, elismerően bólogatnak. Sőt, mostanában nem ritka az sem, hogy maguktól sorolják a magyar dnb zenészeket és kérdezősködnek felőlük, szóval úgy tűnik, egyre többen számon tartanak bennünket.
H : Hogy látod milyenek a fiatal kezdők lehetőségei ,mit tudnál tanácsolni nekikâŚ
S: Kitartás. Hangzásban egyre magasabban van a léc, hosszú idő elérni azt a hangzást, ami már megállja a helyét egy mai szettben. Sok türelem kell hozzá, és persze egy kis szerencse is, hogy legyen lehetőség bulin, élesben tesztelni a saját zenéket â másképp sokkal nehezebb fejlődni. Nekem mázlim volt az Airbag duóval (Longman és Bratwa), akik már akkor pörgették a számaimat, amikor még szó se volt arról, hogy én dj-znék. Rengeteget javult a hangzásom abban az időszakban, mert volt lehetőségem kitapasztalni, hogy miben kevesebb az én hangzásom az élvonalbeli producerekétől.
H: Ha épp nem a zene tölti ki perceid, mivel szeretsz még foglalkozni?
S: Biliárdozom, pókerezek, mountain bike-ozok. A középső az nem tudom hogy hobbi-e vagy inkább betegség, aki szintén elszállt benne (nagy divat most) az tudja miről beszélek!
Skc
Köszönöm az interjút.
Készítette: Helgert László( Hell )
Pulzar Interjúk 2007.