Hogy enyhítse ezeket a kihívásokat és megkönnyítse ügyfelei kikapcsolódását, a Magyar Telekom 2023 nyarán először megrendezte a Telekomosok Fesztiválját. Az egész országra kiterjedő ingyenes programsorozatra szóló belépőjegyek, valamint további, a nyári élményszerzést segítő utazási és fürdőbelépő kedvezmények minden Telekomos számára elérhetőek voltak a Telekom alkalmazásban. A nyári élmények palettáját nyereményjátékok színesítették, a Telekom alkalmazáson keresztül nagy értékű utazást, illetve Siófok Plázs, Sziget Fesztivál és Strand Fesztivál belépőjegyeket is nyerhettek az ügyfelek.
Az ország 10 pontján megrendezett fesztiválsorozatban koncertek, piknik, fényfestés, egy elhagyott hotel kulturális élettel megtöltése, SUP és jóga kipróbálási lehetőség, biciklis frissítőpontok, valamint hortobágyi csillagnézés és wakeboardozás is helyet kapott. A különböző nyereményjátékokat és kedvezményeket több mint 250 000 ügyfél aktiválta a Telekom alkalmazásban, az ingyenes programokon pedig 10 000-nél is többen vettek részt személyesen országszerte.
Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgatói-helyettese elmondta: „Egész évben keressük a lehetőséget, hogy bizonyítsuk, hogy minden helyzetben, az ügyfeleink mellett állunk. Idén nyáron szerettük volna biztosítani, hogy a nehezebb gazdasági körülmények ellenére is mindenkinek olyan nyara legyen, amilyet szeretne. Az ingyenes programjaink népszerűsége igazolta, hogy a Telekomosok Fesztiváljához hasonló programsorozatnak van létjogosultsága a hazai fesztiválpiacon. Több mint 10 000 ügyfelünknek sikerült életre szóló élményt adnunk, a helyszíneken pedig további 15 000 nyárhoz kötődő telekomos ajándékkal leptük meg az embereket. Mindezek alapján alig várjuk, hogy jövőre folytathassuk, és hagyományt teremtsünk az élménynyújtásban!”
A programsorozatban kiemelt szerepet kaptak a fiatalok, akik a leginkább árérzékenyek, ugyanakkor éléményszerzés szempontjából számukra a legmeghatározóbb ez az időszak. Nekik jelentett egész nyárra szóló megoldást a Magyar Telekom Fesztiválkreátor programja, amelyre a nyár elején közel 1000 fiatal jelentkezett. A kiválasztott fiatalok egész nyáron át tartalmakon keresztül mutatták be az élményeiket, cserébe pedig a Magyar Telekom eljuttatta őket a legmenőbb hazai programokra, fesztiválokra.
PWC: Global Consumer Insight Survey (2023. február)