Pulzar

Infusion

Jamie Stevens, Manuel Sharrad és Frank Xavier bár az ausztrál Woolongongban nőttek fel, a szülővárosukban dívó rock’n’roll lázzal valahogy mindig is hadilábon álltak. Nem csoda hát, hogy a 90es évek elején hamar megadták magukat a Sydney-ben egyre erősödő rave szcéna varázsának, majd különleges tehetségüknél fogva maguk is az elektronikus zene tekintélyes művészeivé váltak.

Első single-jük, a Smokescreen (Sony Dancepool) rögtön az ARIA dance-díjkiosztó jelöltje lett, mely igencsak komoly elismerést jelent a srácok hazájában. Az ígéretes kezdést nem sokára újabb single, a 'Green' követte, az Infusion pedig csatlakozott az akkoriban induló, mára már világszerte elismertté vált Thunk Recording Labelhez. Az itt kiadott 'Thunk: the Weekend Favourites', valamint a 'Flinch' EP-k azonnal fantasztikus nemzetközi visszhangra találtak, Európától az Államokig mindenki az ausztrál trióról kezdett beszélni. A sikernek köszönhetően az Infusion szekere bődületes lendülettel haladt tovább, egyik napról a másikra a világ legbecsültebb sztárjainak oldalán találták magukat: felléptek az Underworld, a Chemical Brothers, Carl Cox és Darren Emerson társaságában. Ám még az eddigieknél is nagyobb elismerést hozott következő, sötét hangzásvilágot megszólaltató 'Spike' című lemezük! Mind az ausztrál, mind a nemzetközi dj-világ kitörő örömmel fogadta az új zenét, mely ott landolt Pete Tong, John Digweed, Sasha és Bushwacka lemezestáskájában, hogy aztán a legkülönfélébb bulikon őrjítse meg a lelkes közönséget. Megállni persze ezután sem lehetett: Jamie, Manuel és Frank piacra dobta az 'Outside'-ot. A korong John Digweed Radio One show-jának egyik legtöbbet pörgetett lemeze lett, de előszeretettel játszotta például Steve Lawler, Lucien Foort és Chris Fortier is; a befolyásos angol Massive illetve Balance lista pedig minden idők leghíresebb ausztrál csapatának nevezte az Infusiont.

A sikerszériát jelentő single-k után 2000ben végre elkészült a trió első albuma, a Phrases & Numbers. Kell-e mondani, hogy a messzemenően intelligens, zenei tanítások múltját idéző, ugyanakkor nagyon is eltérő elektronikus zenei alapokból kreált lemez ismét kivívta a globális dicséretet? Ugye nem… Hiszen egy odacsapós, atmoszférikus utazás a kortárs elektronika ravaszul fenséges hanghullámain természetesen nem eredményezhet mást, csak csodálatot és egy újabb szakmailag jelentős mérföldkövet.
A korábban már említett ARIA persze újra jelölte az Infusiont 'Legjobb kiadvány' kategóriában, hiszen az album hihetetlenül különleges zenei elegye és az ezt életre keltő ügyes technikai megvalósítás újszerű volt a maga nemében. Nem véletlen, hogy a következő, Sydney-ben rendezett 'Global' partyn az Infusion játszhatott több mint 7000 rajongó előtt, a mester Fatboy Slim mellett; amit egy szintén nagysikerű Ministry Of Sound turné követtet az ausztrál klubokban. Ezt követően a srácok stúdióba vonultak, hogy zenét írjanak Adam Freeland albumára, és közben bezsebelték az Ausztrál Dance Music Awars 5 kategóriájának díját: övék lett a Legjobb Album, Legjobb Single, Legjobb Live Act, Legjobb Video és Legjobb Producer megtisztelő címe.

Ami azóta történt, az már szinte történelem. Az Infusion számos egyedi hangzású lemezzel a háta mögött ma a világ egyik legkeresettebb live act produkciójává vált. A 'Fallen Angel EP 12' , a 'Starwater', az 'It's Alright, és a 'Legacy' mind-mind a partyördögök kedvenceiként vonultak be az elektronikus zene nagykönyvébe. És ami a legszebb ebben az egészben, oly óriási elismerés és rajongás mellett az Infusion hármasa megmaradt két lábbal a földön járó szerény talentumnak. Csillaguk ragyog, s a java lehet, még csak most jön.


Archív partyajánlók

Ajánlott lemezek

Biográfiák

  • Nôze

    Ezechiel Pailhés és Nicolas Sfintescu (DJ Freak) egyaránt szívesen merít ihletet a tavaszi virágzásból és a városszéli nukleáris erőmű hűtővizéből.
  • Fresh

  • Feadz

  • We Plants Are Happy Plants

  • Fullstereo

  • Svindler

  • TMX

  • Bergi

  • Monika Kruse

    Monika a kezdetektől harmonizált a zenével. 7 évesen zongoraleckékre járt. Főiskola után elhatározta, hogy kizárólag a zeneiparban vállal munkát. Az első állásai, a Musikexpress magazinnál és egy promociós vállatnál, a Chrysalis nevű óriáscéghez vezették, ahol produkciós managerként dolgozott olyan csapatok számára, mint a GangStarr, Monie Love és az Adeva.
  • Popbitch

  • Kavinsky

Zenei stílusok

  • Darkambient

  • Indie

  • Blues

  • Darkwave

  • Ethno

  • Nu Disco

  • Twostep

  • Reggae

  • Pop

  • Nu Rave

  • Deep House

    A house zene egyik alfaja. Lassabb ütemek és lágyabb hangzás jellemzi, gyakran fordul elő férfi vokál a stílus klasszikusai között.
  • Acid

    Valószínűleg a Roland cég maga sem gondolta, milyen korszakalkotó változás elindítója lesz a TB-303-as analóg bassliner 1982-es piacra dobásával. A készüléket egyedül gyakorló gitárosoknak, a TR-606-os dobgép mellett használandó mechanikus basszuskíséretként szánták, az “élő zenekar a nappaliban” hatás elérésére. A szerkezetnek eleinte nem volt komoly visszhangja; a gitárosoknak nem igazán jött be a készülék, vagy csak egyszerűen nem vettek tudomást róla. A Roland másfél év, azaz mindössze tízezer TB-303-as összeszerelése után leállította a gyártást.
  • Progressive Psy

  • Minimal Techno

  • Nu Beats

  • Rock

  • Killer

  • Industrial

  • Club

  • Garage

  • Darkpsy

  • Psytech

  • Tradicional Goa

  • Full-on

  • Funk

  • Speedgarage

  • Progressive Trance

  • Dub

    A dub egy létező szám változatának tekinthető, amely általában kihangsúlyozza a dobot és a basszust; a keletkező hangzás népszerű a jamaicai sound systemek tagjai körében.
  • Hardcore

  • Folk

Ajánlott rádiók

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó