Első DJ tapasztalatát 1991-ben szerezte, a müncheni Babalu-Bar-ban, Hip Hop, Funk és korai House lemezeket játszott. 91-ben megkapta első rezidenciáját a szintén müncheni Park café-ban, ekkor döntött úgy, hogy életét ezentúl klub aktivistaként tölti.
1993-ban Monika az Ultraworld csapattagja lett, ők szervezték az első techno megmozdulásokat Münchenben. 94 legendás nyarán megnyitott a híres Ultraschall Club, ahol Monika már a nyitó bulitól állandó DJ lett.
Az első zenei ambíciói Richard Bartz-zal, azaz Acid Scout-tal való együttműködéshez vezették. Közös számuk a Pomelo válogatás első lemezén jelent meg. A siker külföldi fellépésekben is megnyilvánult, Londonba, Chicagoba és Stockholmba is ekkor hívták először zenélni. Ezzel párhuzamosan Münchenben a Cult Housetram partikat szervezte, és illegális bulikat rendezett elhagyott házakban és bunkerekben.
1996-ban Monika Kruse-t a Goethe Institute a modern zene nagykövetének választotta, egy egy hetes londoni zenei csere-programba. A rendezvény zenei hátterét T-Power, Mixmaster Morris, Oval és az Atomheart közreműködésével szervezte ott
1997 végén müncheni hangstúdiója kiadta első saját szerzeményét, mely hamarosan rákerült a Serotonin-Records, NYC második Loop válogatására.
Miután Berlinbe költözött, egy évre produkciós asszisztensként szerződött a Studio !K7 labelhez. A Chris Liebing Fine Audio Recordings labelénél megjelent mix CD-jével Monika végre egy jól összerakott, non stop mix keretén belül prezentálhatta széles spektrumú techno zenéjét. A CD a kiadó legnagyobb számban eladott lemeze ett, több mint 15 000 eladott példányszámmal.
Monika hírneve house és techno DJ-ként tovább erősödött, miképp az 1997-es német Groove magazina legjobb 5 hazai DJ közé sorolta. Egy évre rá harmadik helyezést ért el, Sven Vaeth és DJ Hell előzték csak meg.
Produkciós munkáját sem hanyagolta el, Patrick Lindsey-vel közösen dolgoznak a Monika Kruse @ Voodooamt nevű projektjükön, mely keretében számos kiadónál jelentek meg műveik, többek közt a Frisbee, Trackland és a School égisze alatt.
Az ezredfrodulóval Monika megalapította saját, Terminal M nevű labelét. Elsőként a Needelhopper-t adták ki itt, hatására Monika Kruse @ Voodooamt azonnal Richie Hawtin és Carl Cox listáira került. 2000-ben Monika legnagyobb álma teljesült, amikor is a Love Parade fináléjára hívták játszani, a berlini Siegessäule-n, másfélmilliós tomboló közönség előtt. Hatására a Groove magazin olvasói Monikát az év 10 legjobb producere közé választották.
2001 januárjában Monika produkciós partnerével, Patrick Mr. Voodooamt Lindsey-vel együtt kiadta első szerzői lemezét, a Panorama-t. 2001 márciusában ismét a Goethe Institute-nak dolgozott, techno zenei nagykövetként, ezúttal Mexikóban. Hell, Zombination, Acid Maria és más neves előadók társaságában Monika egy felejthetetlen buli részese volt a Mexico City Love Parade-en. Szeptemberben Monika az USA-ban és Japánban turnézott. A Tokióban megrendezett WIRE fesztiválon 20,000 ember előtt játszott, és a közönség második kedvenc fellépőjévé választotta, Takkyo Ishino mögé, ám DJ Hell és Jeff Mills elé sorolva őt..
2003-ban Monika, megmutatva szeretetét a kissé lassabb tempójú zenék irányába is, létrehozta második labelét, az ´Electric Avenue recordings`-ot. Turné helyszínei egy újabb egzotikus hellyel, Kínával bővültek. Az év nyara is rendkívüli sikert hozott a szóló kiadványának, a Latin Lovers-nek köszönhetően. A felvétel még promóció hiányában is a holland dance chartok élére került, és kitűnő helyezést ért el a spanyol és német listákon is.
www.monikakruse.de
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó