Dyk történelmet is írt, Grammy díjra jelölték a Legjobb Elektronikus / Dance Lemez műfajban, Reflections című szerzői albumáért, melyen többek közt a nagy sikerű “Time of Our Lives,” “Nothing But You” és “Crush” című slágerei szerepeltek. BPM Magazine Amerika Kedvenc DJ-jének titulálta, a DJ Magazine szerint ő a “Legjobb Zeneszerző”, az elmúlt két évben as 5 Dancestar Díjjal illették és tavaly elnyerte az Ariel Díjat is (mely az Oscar mexikói megfelelője) a Zurdo című filmhez alkotott zenéjéért.
Mindemellett Paul a “Rock the Vote” kampány aktív tagja is volt, kampánytársaival együtt arra bíztatta Amerika fiataljait, hogy éljenek szavazati jogukkal a 2004-es elnökválasztások során. Paul volt az első elektronikus zenei előadó, aki társult ehhez a mozgalomhoz, olyan művészek mellé, mint Bono, Mary J. Blige, Lenny Kravitz és a Black Eyed Peas.
Paul a keletnémet Eisenhuettenstadt-ban született, és az akkor még kommunista Kelet Berlinben nőtt fel. Németország újraegyesítése előtt a határt átszelő rádióhullámok jelentették számára az ablakot a kapitalista világra. Mivel lakóhelyén akkor nem létezett igazi klubkultúra, Paul többnyire a rádiót hallgatta, így találkozott olyan előadók zenéivel, mint például The Smiths vagy a New order.
1989-ben, amikor a fal végre ledőlt, hirtelen széleskörű klubélet indult virágzásnak Berlin-szerte, és bár a techno érvényesült igazán, Paul valami más, egyedibb hangzást keresett.
Ezt a keresést nem adta föl soha. Zenei pályafutását két régi, ócska lemezjátszóval kezdte, és kezdetben remix szalagokat alkotott. Egyedi dance zenei stílusával a közönség először 1991-ben találkozhatott, az akkor még új berlini klubban, a Tresorban.
Paul szintén akkoriban kezdett önálló zenei szerzemények alkotásába. Első produkciója 1992-ben jelent meg, a "Perfect Day", melyet “Visions of Shiva”-ként Cosmic Baby-vel együtt alkotott.
1993-ban Paul-é volt az év klubslágere, a Humate „Love Stimulation”-re alkotott remixe. A következő évben megjelent első lemeze, a 45 RPM , és a legendás berlini klub, "E–Werk" rendszeres fellépője volt.
A következő években Paul még több elismerést szerzett, olyan híres előadók számainak remixeivel, mint az Inspiral Carpets, Sven Väth, Curve és a New Order. Második lemeze, a Seven Ways , stabilan meghatározta helyét a világ legnagyobb elektronikus zenei előadói között.
A Seven Ways hazai és nemzetközi intejúk áradatát indította el, és Paul hamar a Top 100 közé került. Még az angol zenei média, mely köztudottan a saját hazai DJ-it promotálja eslősorban, is lelkesen dícsőitette Paul lemezét. A DJ Magazine olvasói a Seven Ways-t az év Legjobb Albumának választották. Az elsöprő single-jei, mint "Beautiful Place", "Forbidden Fruit" és a "Words", a Salt Tank, Quattara és a Curve remixei, a brit és az európai slágerlistákon is egyaránt biztosították helyét a fő játékosok között.
A klub megszűnése előtt Paul-nak saját esteket szerveztek, olyan szintén szupersztár vendégfellépőkkel, mint, BT, Dave Seaman és Sasha.
1998-ban első lemezét, a 45 RPM –et Angliában is kiadták, és a “For an Angel” új remix változata világszerte slágerré vált. Az album két hétig vezette a slágerlistákat Angliában, Németországban négy hétig állt az első helyen, és előkelő helyezéseket ért el az amerikai, ausztrál, holland, belga és skandináv listákon is. Paul-t ekkor a legendás new york-i klub, a „Twilo” plusz az elismert sheffield-i Gatecrasher rezidensévé választották.
1999-ben Paul és csapata új labelt hoztak létre, Vandit Records néven. Ez a kiadó felelős Paul, és más új, innovative dance DJ-k / előadók kiadványaiért is.
Angliában Paul kreatív megjelenéseiről a Deviant Records gondoskodott, az ő ötletük volt az 1998-as tripla CD, a "Vorsprung Dyk Technik". A 33 számot tartalmazó gyűjtemény Paul remixeinek legátfogóbb gyűjteménye, olyan klasszikusokkal, mint a Humate "Love Stimulation" , Joe T. Vanelli "Playing with the Voice in Germany", a Binary Finary klubslágere, az "1998", illetve Paul saját slágere, a "For an Angel". Egy évvel a megjelenés után, 1999 novemberében a "Vorsprung Dyk Technik" hivatalosan is „Ezüstlemez” lett, több, mint 60 000 Angliában eladott példányszámmal, ami kifejezetten ritka jelenség tripla CD-k esetében.
2000-re, amikor Paul kiadta az Out There & Back –et, nyilvánvalóvá vált, hogy a berlini zenésznek még messze sokkal több van a tarsolyában, mint a hamisítatlanul egyedi klub szettjei, vagy a remixei melyek már így is minden idők legmeghatározóbb német DJ-jévé és producerévé tették. Első válogatás mix CD-je, a Politics of Dancing , 2001-ben jelent meg, ezt 2003-ban a Global követte, egy eredeti szerzői CD/DVD, ami saját, világkörüli útjain szerzett tapasztalatait illusztrálja.
Paul 4. albuma, a Reflections kis életképeket, történeteket demonstrál, és tavaly jelent meg. A lemez tizenhárom számának varázsa abban rejlik, hogy mindegyik dalban ott rejlik a lehetőség a túlzásra, a klisék túllépésére, és egyben mind rendkívül változatosak.
A Reflections első megjelenése a “Nothing But You” sláger volt, mely az elbűvölő norvég vokállal és érzelmes-szenvedélyes szövegével “I have nothing but I have got everything when I have got you” gyorsan a vezető rádiócsatornák kedvencévé vált.
Röviddel az album harmadik single megjelenése, a “Crush” után, Paul a Wolfsheim zenekar énekesével Peter Heppner-rel társult egy produkcióra, közös munkájuk eredménye a “Wir sind Wir” c. sláger lett. Mindkét művészt a német TV dokumentumfilm, a “Das Wunder von Bern” ihlette. A dal Németország szellemiségét és történelmét illusztrálja, hogy bár sok keleti és nyugati német elvesztette az önbecsülését, akkor is összefognak és nem félnek attól, hogy mit hoz a jövő. A„Wir sind Wir“ –t 2005.október 3-án, a Német Újraegyesítés hivatalos ünnepségén, a potsdami Calgari Hallban, a Filmorchester Babelsberg-gel élőben adták elő.
© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó