Az alábbiakban nem csak a „dj âpárossal” de az egymás nélkül létezni nem tudó két emberrel is olvashattok egy interjút.
Asa & Max interjú
Az interjúhoz készített MIX ITT LETÖLTHETŐ!
Hell: Mondhatjuk a Ti kapcsolatotokat az elektronikus zenével „szokásos” dj sztorinakâŚ?
Asa: Ha a szokásos az, hogy „már az iskola diszkósa is én voltam.”, akkor az enyém nem szokásos. Én viszonylag későn, 18 éves koromban szerettem bele az elektronikus zenékbe a páromnak köszönhetően. Először egyszerű parti arcként élveztem a zenéket, meg persze kísérgettem Maxot, mikor ment fellépni, de túlságosan is nagy örömet jelentettek számomra ezek a muzsikák, aztán ez lett belőle.
Max: Persze 10 évvel ezelőtt minden lemezlovas elmondta, hogy részt vet 1988-ban a „Summer of Love Acid” mozgalomban, utána Ibiza és az életét rátette az elektronikus zenékre. Nálam bármilyen vicces hasonlóan történt. 1988-ban kaptam egy CD játszót, ami akkor nagyon nagy dolog volt. A baj csak az volt, hogy szinte nem lehetett CD lemezeket venni a városban, de mégis hozzájutottam egy IBIZA HOUSE nevezetű koronghoz. Mindegy, hogy mi van rajta csak kipróbálni a lejátszót. Az a zene ismeretlen volt előttem, de megfogott⌠Utána az én sztorim a szokásos: iskola dizsiben pörgettem a lemezeket, majd 95-ben teljesen magával ragadott az első hazai house hullám. Azóta gyakorlatilag aktív dj vagyok!
Hell: A megismerkedés is egy buliban történt vagy máshova köthető?
Asa: Kollégiumban Szegeden. Állítólag, mikor Max először meglátott én rácsaptam a bejárati ajtót⌠A szobatársával kezdtem barátkozni, és annyit mesélt róla, hogy ilyen-olyan furabogár, hogy elkezdett érdekelni a srác⌠Tíz éve együtt vagyunk. Ezúton is üzenem mindenkinek, hogy hülyeség ez a szingli divat! Igenis megéri összecsiszolódni és kitartani amellett, akit nagyon szeretünk! Nem könnyű, de megéri! : )
Hell: Nem sok olyan dj párost tudok mondani, akik a mellett, hogy zenélnek, össze is tartoznak. pl: Polymorpin, Pet Duo⌠Ez nálatok evidens volt miután egymásra találtatok, hogy közösen fogtok lemezt is pakolni?
Asa: Igen, ez volt a cél, mikor Max elkezdett tanítgatni engem. Olykor hívnak külön fellépni pl. nőnapi bulikra, ezeket is örömmel veszem. Ilyenkor egy kicsit meg lehet mutatni azt, ami a közös szettekbe nem fér bele. De őszintén szólva ezt is jobb párosan csinálni. Egyedül biztos, hogy nem bírnám az utazgatást, az új helyszínekkel járó izgalmakat, a rengeteg hülyeséget, ami azért a sok szép dolog mellett része a szakmának. Így közösen minden könnyebb, és élvezetesebb is.
Hell: Saját stúdiótokban szabadjára lehet ereszteni a fantáziát, mennyi időt stúdióztok egy héten? Vagy ez nem egy folyamatos dolog, kedv függvénye?
Max: Három és fél éve gyakorlatilag minden egyes nap kb. 10 órát stúdiózom, de néha az az érzésem, hogy ez a tíz óra sem elég. Jelenleg az egyik legjobban felszeret fővárosi stúdió munkatársa vagyok. Rengeteg pop zenei produkcióval találkozom, és ami a legizgalmasabb új berendezéseket is tesztelhetekâŚSzerintem a stúdiózás egy szenvedély, sőt tovább megyek egy életforma! Aki aktívan zeneszerkesztéssel foglalkozik, az szerintem tudja, hogy mire gondolok!
Hell: Asa a VIVA Tv-nél dolgozik... mi is a pontos szerepköröd a televíziónál?
Asa: Én vagyok a VIVA pr-ese, magyarul a sajtóügyekért felelős ember.
Hell: Legutóbb amit hallottam tőletek egy barátom ( Nortio ) számára készített rmx volt. Hogy látjátok, milyen jövő várhat a hasonló jó producerekre?
Asa: Most mondhatnék nagyképű és naivan pozitív jóslatokat, de nem tudok, mert korábban egy kiadónál dolgoztam és sajnos túlságosan is képben vagyok a lehetőségeket illetően. A zene piac mélyrepülésben van, és ez kihat a hozzánk hasonló zenekészítőkre is. A lemezkiadók nem nagyon vágnak bele új prodzsektekbe, hacsak nincs már eleve egy Megasztárhoz hasonló, vagy más jellegű komoly háttér a fiatal művész mögött. Ma csak a zenekiadásból nincs elég pénz, ami fedezné a költségeket. Ha tudnánk rá sok pénzt szánni, nyilván mi is kiadhatnánk egy lemezt, csinálhatnánk egy klipet, de remény se lenne arra, hogy az bármikor is megtérülne, és nyilván nincs ennyi kidobnivaló zsetonunk. Megjelenés tekintetében inkább az internetre fókuszálunk, a myspace-en nyomulunk, ez nem kerül semmibe és nagyon kellemes és pozitív lehetőségekre bukkan az emberâŚ
Max: Most valami hasonló történik Magyarországon, mint nyolc esztendővel ezelőtt Spanyolhonban. A különbség az, hogy ők logisztikailag sokkal felkészültebbek voltak mint mi most. Rengeteg jól funkcionáló kiadó jött létre spanyol producerek munkáinak terjesztésére, a promóterek a világ minden tájára fellépéseket szerveznek, nagy terjesztésű mix cd-k, promóciós kiadványok, webshopok és még folytathatnám.
Ma Magyarországon az a szerencsétlen helyzet alakult ki, hogy rengeteg minőségi zene születik, a kiadók és promóterek és az egész lemezipari logisztika hiánya miatt ezek a zenék ismeretlenek maradnak a nagyközönség előtt. A másik nagy hiányossága a hazai house szcénának a széthúzás. De nem én vagyok az első, aki erre rájöttâŚ
Hell: A saját album meddig várat még magára? : ) Megjelenésekkel, hogy álltok?
Max: Album Hmmm. Egyenlőre maxik és remixek. Igor Dourdennel, Cartridge-dzsel egyetemben megalapítottuk az első hazai minimal labelt, a vicces nevű Buksi Records-ot. Jelenleg a Clone és a Neon Lights című szerzeményünk a negyedik saját kiadványunk. Két másik dalunk a new yorki NOSI Music gondozásában fog megjelenni, annál a kiadónál, ahol már korábbi szerzeményeink is kijöttek. Két remixünk pedig a patináns Harlequin Recordsnál jön majd ki. A legújabb fejlemény, hogy egy átdolgozásunk egy szintén tengerentúli kiadónál, a Slavic Beatsnéll jelenik meg. Most ennyi jutott eszembe, de rengeteg vonalon elindultunkâŚ
Hell: Legközelebbi lemezpörgetések merre lesznek?
Asa: május 26. Kisvárda Atlantisz, júni 2. Sopron Hangár, júni 9 Gyomaendrőd, Júni 16 Polgár ArénaâŚ
Készítette: Helgert László ( Hell )