Pulzar

Cikk

Alexander Kowalski interjú

Létrehozva 2004. május 13.
Stílus House, Tech-house, Techno, on, 2-step, 80, Acid, Acid Jazz, Acoustic, afrobeat, alter, Ambient, Art rock, Bass, Bassline, Big Beat, Blues, Bootleg, break, Breakbeat, Breakbeat, Breakbeat, Breakcore, Breaks, Breakbeat, brokenbeat, brostep, Chicago House, Chill, Chill Out, Chip Tune, classical, Club, Cold Wave, Coldwave, Dance, Dancehall, Darkambient, Darkpsy, Darkstep, Darkwave, Dubstep, deep, Deep House, Detroit Techno, Disco, Disco Funk, Discopunk, DownTempo, Drum &, Drum & Bass, Drum &, Drum and Bass, Druma and Bass, Drumfunk, drumstep, Dub, Dub Techno, Dub-Roots, Dubstep, EBM, egyéb, Electro, Electro-house, Electroclash, Electronic, Electronica, Electronika, Electroswing, Elektro, Elektro-pop, ELEKTRONIKA, Emotronic, Ethno, Etno, Euro-Trance, Experimental, Experimentel, Fidged, fidget, Fidget electro, Fidget house, Folk, Full-on, Funk, Funkbreak, Funky, Garage, Getto, Getto Funk, Ghetto, Glitch, Goa, Groove, Hard Techno, Hard-trance, Hardcore, Hardstyle, Hip hop, Hip-hop, Hiphop, Hose, Hosue, Houe, House, House0, IDM, Improvisation, Indei, Indi, Indie, Industrial, Jazz, Jazzy House, Jumpstyle, Jungle, Killer, Latin, Live, Lo-Fi, Lounge, Mashup, Minimal, Minimal Techno, Modern classical, Moombahton, Mushup, New Wave, Noise, Nu Beats, Nu Disco, Nu Funk, Nu Jazz, Nu Rave, Nu-disco, on, Pop, Popstep, Progressive, Progressive Goa, Progressive House, Progressive Psy, Progressive Trance, psy, Psychedelic, Psychedelic Rock, Psychedelic Trance, psybient, Psytech, Punk, r'n'b, Ragga, Rap, Rave, Reggae, Rnb, Rock, roots, Rootsrock, Rub-A-Dub, Sanzon, Ska, Slide, Soul, Speedgarage, Steppa, Synth-pop, Synthwave, Tech-funk, Tech-house, Tech-house, Tech-house, Techno, Techno Punk, Techno, Tradicional Goa, Trance, Trash, Tribal, Trip-hop, Trip-hop, Tropical, Twostep, Wonky, World, Techno
    0.00

Alexander Kowalski interjú




Untitled Document




'Best Single', 'Best Producer', 'Best Live Act',
'Best Album' – az elsőszámú európai
techno-szaklapként ismert GROOVE Magazin kitüntetései mind-mind
az Észak-Németországban született ALEXANDER
KOWALSKI
(D) zsenialitását dicsérik! A fenomenális
live act művész fellépése lesz a május 15-i
Hyperspace egyik meglepetése az ínyenc közönség
számára…


Untitled Document Greifswaldban, a Balti-tengertôl nem messze születél, a vezetékneved pedig
akár lengyel is lehetne. Honnan származik a családod?

A nagyszüleim Lengyelország német nyelvű területén éltek, a második
világháborúban azonban el kellett hagyniuk az otthonukat. A szüleim már
Németországban születtek.

Te pedig ma Berlinben élsz. Nem hiányzik a greifswaldi vidék?

Nyolcéves voltam, mikor Berlinbe költöztünk, szóval nem igazán emlékszem
Greifswaldra. Berlint azonban imádom! Jelenleg ez a legtökéletesebb város
számomra! Tizennyolc éve élek itt, Berlin az otthonom.


Németországban nôttél fel, ám zenei hatásokban téged is a chicago-hangzás
varázsolt el a š90-es évek elején. Mit jelent számodra ma a Chicago-stílus?

Hmmm, nehéz megmondani. A 90es évek kezdeti techno-hangzása az újdonság
erejével hatott rám. Bármit hallgattam, mindenben felfedeztem valami
érdekeset. Ma már egyre több unalmas techno-cucc kerül ki a stúdiókból.
Persze az is lehet, hogy csak azért érzek így, mert már jól ismerem ezt a
hangzást. Nem tudom.. Mindenesetre már feleannyira sem izgalmas, mint anno.

Mi volt az elsô bakelit, amit lemezboltban vásároltál? Megvan még?

Nem emlékszem az elsô 12"-emre. De azt hiszem, az elsô vásárolt lemezek
között volt a Relief Records DJ Sneak Blue Funk EP-je. Ma már két példányt
ôrzök belôle!

A lemezek ellenére sosem DJ-ztél. Miért?

Mert sosem tanultam meg, hogyan kell. Rögtön producerkedéssel kezdtem,
aztán pedig jött a live act.

Az elsô munkáid az acid jegyében születtek. Hallgatsz ma is acid-et?

Naná!! Az acid ma is él és virul. Épp most fejeztem be pár új anyagot
ebben a hangzásban, amit Stassy-val (Sender Berlin, Tresor) a
Kanzleramtnál jelentetünk meg Double X projektnév alatt. És a
következô 12"-em egyik trackje is igazi modern techno-acid munka lesz.
Ráadásul a készülô albumomra is csinálunk jó néhány acid zenét.

Amikor š96-ban vadabb techno vizekre eveztél, akkor is amerikai művészek és
kiadók hatottak rád. Jobbak lennének a tengerentúli producerek, mint az
európaiak?

Számomra akkor jobbak voltak. Abban az idôszakban az Államok zenéje volt
az, amiért szívbôl rajongtam. Az ottani srácok csináltak pár baromi nyers
analóg tracket, amit imádtam. Igazából ma is szeretem ezeket a zenéket. Ha
hallgatod, szinte érzed az elektromosságot, amit általuk használt szintik és
dobgépek sugároztak magukból.

Mit jelent a techno az életedben?

Nem mindent, de nagyon sokat!!

Emlékszel az elsô Tresor-fellépésedre?

Nagyon izgalmas volt! Egy barátom ismert pár arcot a Tresorból, és oda
adta nekik az egyik demomat. Aztán egy vasárnap felhívott és azt
mondta, következô szerdán live actezhetek a Tresorban! Szóval életem
legeslegelsô live actjét a Tresorban játszhattam! Ott voltak
néhányan a kiadótól, tetszett nekik a dolog, hát így kezdôdött a
máig tartó kapcsolat.

És milyen volt az elsô Love Parade fellépésed ugyanitt, š99-ben?

Varázslatos!! Pokolian leizzadtam, néhány dolog meg leesett a falról. Szó
szerint szétrúgtuk a klubot!

Hogyan vélekedsz ma a Love Parade-ról?

Már nem szeretem annyira. Populáris fesztivállá és "freak-show"-vá vált.

Szerinted jó ötlet a világ több pontjára elvinni a parádét?

Az ötlet jó, csak épp a megvalósítás mikéntjével nem értek egyet. Túl
kommersz lett az egész.

Térjünk vissza a karrieredhez. 2000-ben Heiko Laux Kanzleramtjához
igazoltál. Milyennek látod Heiko és a kiadó munkáját, az általuk, általatok
képviselt hangzást? Némileg kísérleti, nem?

Úgy gondolod? Szerintem egész egyszerűen csak más, mint a legtöbb techno-
track, mert mi nem loop-okkal, hanem "song mode"-ban dolgozunk, vagyis a
folyamatosan ismétlôdô dallamszerkezetek helyett mindig valami új követi
egymást a zenében. A techno-producerek többsége ellenben loopokkal alkot. Ez
lehet, hogy jól szól egy klubban, de számomra túlságosan unalmas.

Kit tartasz jó live act-művésznek?

Mivel minden hétvégén dolgozom, nem igazán nyílik lehetôségem arra, hogy
más live acteket is meghallgassak. De az egyik nagy kedvencem a rotterdami
Joris Voorn. A zenéje lélekkel teli, felemelô. Nem csak az élô produkcióit,
hanem a saját szerzeményeit is nagyon kedvelem.

Az utóbbi években egyre többet és többet dolgozol, számtalan lemezed
megjelent, 2001ben Németország kedvence lettél, 2002-ben sikert sikere
halmoztál szerzôi albumoddal, remixeiddel, számos jelölést kaptál a
szakmától, 2003-ban pedig tiéd lett a Groove Magazin által kiosztott "Best
Live Act" díj. Egyszóval nem unalmas az életed. De marad idôd egyáltalán a
családodra és a barátaidra?

Tényleg sokat dolgozom. De nem bírom abbahagyni. Függô vagyok! Jelenleg
is két lemezen és két remixen dolgozom egyszerre. Nyáron azért
szeretnék majd két hét szabit. És jövôre azt hiszem eltűnök pár
hónapra a körforgásból, hogy elkészítsem az új albumomat és hogy a
haverokkal lógjak egy kicsit.

Milyen zenét hallgatsz, ha véletlenül nem dolgozol?

Imádom az angol rockot, a Muse a kedvenc bandám! És szeretem a Sneaker
Pimps, a Coldplay, a JJ72 és a Placebo zenéit is.

Képes vagy eljutni olykor a felszerelésed nélkül is egy-egy buliba?

Ha lehetôségem van rá, bevetem magam a berlini éjszakába. Rengeteg jó
buli van errefelé. Néha túl sok is egy éjszakára.

A magyar partikról hallottál már?

Nem is keveset! És mindenki azzal "fenyeget", hogy ti ott nagyon tudtok
bulizni!

Mit vársz a Hyperspace-en eltöltött éjszakától?

Azt, hogy vad lesz, olyan, amit sokáig "megemlegetek".

(deadcode/press)

Archív partyajánlók

Ajánlott videók

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó